پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: حدود ۸۴۹ روستای استان در تابستان با کمبود شدید آب مواجه می شوند و ۳۵۰ تانکر ثابت برای آبرسانی نیاز است و باید ۴۰ تانکر اجاره کنیم.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: حدود ۸۴۹ روستای استان در تابستان با کمبود شدید آب مواجه می شوند و ۳۵۰ تانکر ثابت برای آبرسانی نیاز است و باید ۴۰ تانکر اجاره کنیم.

 علی رشیدی درباره وضعیت آب روستاهای استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه امسال خشک‌ترین سال را در طول ۵۰ سال گذشته از نظر بارندگی تجربه کردیم.

رشیدی با بیان اینکه استان کرمان حدود ۷۰ درصد کاهش بارندگی را در سال زراعی جاری داشته ضمن اینکه به دلیل پراکنش نامنظم بارندگی، در برخی روستاها هیچ بارشی نداشتیم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اکثر روستاهایی که از چشمه و قنات و آب سطحی استفاده می‌کنند، آب آنها در تابستان از دست می‌رود و باید با تانکر آبرسانی شوند.

وی بیان کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی در تمام شهرستان‌های استان تشکیل و جلسات چند ساعته برگزار شده تا ببینیم مشکلات استان چیست و چه کاری باید انجام دهیم تا از بحران عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اظهار کرد: حدود ۸۴۹ روستای استان در تابستان با کمبود شدید آب مواجه می شوند و ۳۵۰ تانکر ثابت برای آبرسانی نیاز است و باید ۴۰ تانکر اجاره کنیم.

رشیدی با بیان اینکه باید قریب به ۶۰ حلقه چاه حفر، تجهیز و لایروبی شود تا از تابستان به هر سختی که هست عبور کنیم گفت: شورای فرهنگی را در شهرستان ها آغاز کردیم که جلسات را برگزار و در حوزه فرهنگی (مصرف بهینه آب) کار می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان تصریح کرد: هرچه کمبود آب کشاورزی بیشتر می‌شود، مشکلات آب شرب افزایش می‌یابد و این در حالی است که بخش عمده‌ای از آب شرب روستاها صرف فضای سبز و درخت و خانه باغ‌ها می شود و این از مشکلات استان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397، کدخبر: 97031205608 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین