پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
رئیس اتاق اصناف گفت: در مجموع بیش از ۳میلیون بنگاه صنفی داریم که در مقایسه با آمار جهانی خیلی زیاد است برای این‌که طبق نرم جهانی به‌ازای ۳۷ تا ۴۲ خانوار یک بنگاه صنفی هست اما در ایران به‌ازای ۷ تا ۸ خانواده یک بنگاه وجود دارد.

شعارسال:رئیس اتاق اصناف گفت: در مجموع بیش از ۳میلیون بنگاه صنفی داریم که در مقایسه با آمار جهانی خیلی زیاد است برای این‌که طبق نرم جهانی به‌ازای ۳۷ تا ۴۲ خانوار یک بنگاه صنفی هست اما در ایران به‌ازای ۷ تا ۸ خانواده یک بنگاه وجود دارد.

 علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه "حدود 750 هزار بنگاه صنفی بدون مجوز داریم که برای ساماندهی آنها نیاز به عزم و اراده ملی است"، افزود: ما در مجموع 2 میلیون و 400 هزار بنگاه صنفی دارای مجوز داریم.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به آغاز ساماندهی اصناف از سال 72 گفت: مشکلاتی همیشه بر سر راه ساماندهی و سازماندهی اصناف بود و در برنامه پنجم توسعه دولت مکلف به این کار شد که چون تصویب قانون در شش ماه آخر دولت وقت انجام گرفت در مقام اجرا کاری نشد و می‌توان گفت اراده‌ای خیلی قوی هم برای اجرای آن نبوده است.

فاضلی گفت: اتاق اصناف در بحث آمار و شناسایی بنگاه‌های فاقد مجوز به دولت کمک می‌کند.

رئیس اتاق اصناف افزود: به‌شرط فراهم شدن تسهیلات حمایتی و اصلاح قانون اصناف در جهت حمایت از بنگاه‌ها و پایین آمدن نرخ تسهیلات بانکی می‌توان با اراده ملی و مشارکت دولت، مجلس، نهاده‌های مختلف و حتی نیروی انتظامی طی یک سال همه بنگاه‌های فاقد مجوز را سازماندهی یا ساماندهی کرد.

فاضلی گفت: اصلاح قانون نظام صنفی نهایی شده و بعد از نظرخواهی از استانها به مجلس ارائه می‌شود که امید داریم مجلس و کمیسیون مربوطه وقت بیشتری برای بررسی و تصویب آن لحاظ کند.

رئیس اتاق اصناف افزود: در این اصلاحیه، بحث حذف قوانین متعارض هم دیده شده که موارد متعارض مشخص شده است که اصلاح آن به‌عهده مجلس و نمایندگان محترم است.

فاضلی همچنین گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط که حدود 3 میلیون بنگاه می‌شود 6 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کرده است که خیلی مهم است و باید مد نظر قرار بگیرد.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به ضربه سنگین قانون مالیات بر ارزش افزوده به بنگاههای کوچک و متوسط طی 5 اجرای آزمایشی آن گفت: مشکلات اقتصاد ما و اینکه آسیب‌پذیر است برمی‌گردد به مشارکت نکردن مردم در اقتصاد، اقتصاد باید مردمی باشد و به مردم برگردد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 13خرداد97، کدخبر: 1740437 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
برای چه این همه بنگاه ؛ این همه شغل های کذب برای چه در کشور به وجود آمده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین