پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
«پژمان ظفرمند» نوشت: آقای …! توضیح دهید در کدام حزب رأی گیری با تمام حاضران در کنگره اعم از مهمان و عضو و غیر عضو انجام می‌شود؟ آیا ثنا گویانی که برای ستایش خود به سالن آورده بودید هم حق رأی داشتند؟ پر واضح است که هدف اصلی جناح مقابل حذف شیخ است و شیخ نه تنها نقطه اشتراک بین ما و آن ها نیست بلکه دقیقاً محل افتراق است. لابد از تلاش پیشین آنها در جهت حذف شیخ اطلاع دارید!

شعار سال: «پژمان ظفرمند»، عضو حزب اعتماد ملی در یادداشت ارسالی با تیتر «اعتمادملی؛ آماج هدف حملات شیفتگان قدرت و تشنگان شهرت» نوشت:

آقای ! توضیح دهید در کدام حزب رأی گیری با تمام حاضران در کنگره اعم از مهمان و عضو و غیر عضو انجام می‌شود؟ آیا ثنا گویانی که برای ستایش خود به سالن آورده بودید هم حق رأی داشتند؟ پر واضح است که هدف اصلی جناح مقابل حذف شیخ است و شیخ نه تنها نقطه اشتراک بین ما و آن ها نیست بلکه دقیقاً محل افتراق است. لابد از تلاش پیشین آن ها در جهت حذف شیخ اطلاع دارید!

حزب اعتمادملی در سال ۸۴ با هدف اصلاح طلبی و فاصله گرفتن از مسیر قدرت طلبی و بیان مطالبات عمومی در حوزه سیاست داخلی و توسط حجت الاسلام مهدی کروبی و جمعی از دوستان و همراهان وی تأسیس شد. این حزب که از همان ابتدا راه و مسیر خود را با سایر احزاب اصلاح طلب جدا و با هرگونه افراط و تفریط مرز مشخصی داشت، با استقبال بسیار گسترده‌ای در بین فعالین سیاسی در استان ها مواجه شد و به طوریکه در دومین کنگره این حزب شاهد حضور پرشور علاقمندان به این حزب بودیم.

بعد از وقایع ناگوار سال ۸۸ و به غربت رفتن دبیرکل، حزب تا چند سال به حال تعطیلی فرو رفت ولی به همت حجت الاسلام رسول منتجب نیا، جلسات این حزب در حسینیه ایشان علی رغم مخالفتهای برخی که امروز بیشترین سهم را از سفره اصلاح طلبی نصیب خود کرده‌اند؛ برگزار می‌شد و به طوریکه کم کم اعتمادملی با تزریق خون تازه‌ای در رگ‌های خود جان تازه‌ای گرفت.

استعفای دبیرکل در زمستان ۹۵، بهت همگان و اعضای حزب را برانگیخت و نکته جالب تر آنکه عده‌ای مدعی که ادعای آنان در وفاداری به دبیرکل گوش فلک را کر می‌کرد، در دفاع از استعفا چنان نطق و مصاحبه‌ای نمودند که ماندیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس این آقایان را و این رفتاها چهره از اهداف نهان این جریان عیان نمود. در مجموع با تلاشهای حجت الاسلام منتجب نیا و برخی اعضای شورای مرکزی این استعفاء رد و این فتنه اندازی در شاکله حزب در نطفه خفه شد.

ریشه اختلافات و برنامه ریزی‌ها برای رخنه بحران در اعتماد ملی را باید به دو بازه زمانی تقسیم کرد، یکی در زمان پیش از انتخابات مجلس دهم که به دلیل رد صلاحیت گسترده بسیاری از افراد مدعی، تقریباً این مساله شدت نیافت ولی اوج بحران را باید به دوران قبل از انتخابات شورای شهر و بستن لیست امید و تشکیل شورای عالی سیاستگذاری جستجو کرد.

برخی افراد بودند که ادعای حزبی بودن و وفاداری به دبیرکل این حزب را داشتند ولی هر روز تصاویر دیدارهای آنان با برخی چهره‌های شاخص اصلاحات که با مرام اعتمادملی تقابل داشتند، منتشر شده و موجبات اعتراض بسیاری از دلبستگان واقعی این حزب می‌شد. به طوریکه کار بجایی رسید که این افراد بجای تقید به کار تشکیلاتی، از طریق نفوذ در کمیته ۱۲ نفره و ۶ نفره تعیین لیست امید سعی کردند و بجای استفاده از اهرم حزبی، اعتماد ملی را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خاصه طیف قلیلی نمایند که رسماً منجر به علنی شدن اعتراضات قائم مقام حزب شد و بسیاری از اعضا نیز این رویه را برنتابیدند و معترض شدند.

بعد از این وقایع بود که اختلافات علنی شد، طیفی که مقید به کار تشکیلاتی و حزبی بودند و خواهان احترام به آرمانهای حزبی بودند و طیفی که خواهان حل شدن اعتمادملی در دیگر جریانات اصلاح طلبی بودند.

مصاحبه‌های گاه و بیگاه آقای که بجای کاستن از اختلافات، باعث تشدید اختلافات و باعث جریحه دار شدن اعضای حزب می‌شد و بسیاری از اعضا به این رفتارهای غیرتشکیلاتی سخنگو نیز معترض بودند که وی بجای اینکه سخنگوی حزب باشد، سخنگوی محفلی خاص شده است. پاره‌ای از رفتارهای غیرتشکیلاتی برخی از دفاتر نیز موجبات اعتراضات و اشکالات تشکیلاتی اعضا بود و به‌طوری که گویی برخی آقایان حزبی دیگر در حزب ایجاد کرده‌اند و بی توجه به مرام اعتمادملی، بیشتر به دنبال کاسبکاری از فضای سیاسی بعد از موفقیت اصلاح طلبان و دولت روحانی هستند.

کار آنقدر حاد شد که در کنگره‌ای که می‌توانست سکوی پرتاپ حزب باشد، ولی به دلیل مهندسی صورت گرفته و وارد کردن اتوبوسی برخی افراد که چند برابر افراد دارای حق رأی و اعضای رسمی حزب بودند و همچنین تعیین هیات رییسه‌ای غیرمشروع از افراد سایر احزاب که با دلایل مشخص و اهداف خاصی از سوی برخی‌ها مهندسی شده بود، نیمه تمام ماند و عملاً حزب را در بحرانی فرو برد که مقصر آن را باید در کسانی دانست که بنام اعتمادملی و به کام حلقه‌ای خاص با لابی حلقه دفتر خاصی تلاش می‌کنند و اینبار یک سال مانده به انتخابات مجلس، قطعاً هدف آقایان جز ذبح کردن اعتماد ملی برای خواسته‌های طیفی قلیل برای لیست مجلس نخواهد بود.

تاریخچه تأسیس و شروع فعالیت و مواضع تاریخی دبیرکل و قائم مقام که یک هزارم آنرا بقیه مدعیان کنونی انجام نداده‌اند، نشان از وجود یک نظر و اندیشه مستحکم سیاسی و اجتماعی دارد که دارای مرزبندی مشخص با برخی از نحله‌های اصلاح طلبی و تمامیت اصول گرایی دارد بررسی روند نزدیکی طیفی از شورای مرکزی به شورای عالی اصلاح طلبان علیرغم تمامی ظلم و تحقیر فاحشی که این نهاد غیرقانونی در استان ها نسبت به کیان و هویت حزب اعتمادملی داشت، یکی از دلایل اصلی بروز شکاف و اختلاف در حزب بزرگ اعتمادملی دانست.

یکی از دلایلی که مردم فاصله زیادی با مشی اصلاح طلبی گرفته‌اند همین رفتارهای دوگانه است که در یک حزب اصلاح طلب که دبیر کلش به خاطر اعتراض به نتایج انتخابات در حصر است ولی در انتخابات کنگره همان حزب توسط افرادی که به طور کلی عضو حزب اعتماد ملی نیستند مهندسی می‌شود و دلیل آن خفه کردن صدای معترضین به رفتارهای قیم مآبانه‌ی شورای عالی سیاست گزاری است. واقعیت آنست که شاهد آن هستیم که برخی در شیطنت و دروغ پردازی دست احمدی نژاد را از پشت بسته‌اند.

توضیح دهید در کدام حزب رأی گیری با تمام حاضران در کنگره اعم از مهمان و عضو و غیر عضو انجام می‌شود؟ آیا ثنا گویانی که برای ستایش خود به سالن آورده بودید هم حق رأی داشتند؟ پر واضح است که هدف اصلی جناح مقابل حذف شیخ است و شیخ نه تنها نقطه اشتراک بین ما و آن ها نیست بلکه دقیقاً محل افتراق است. لابد از تلاش پیشین آن ها در جهت حذف شیخ اطلاع دارید!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انصاف نیوز، تاریخ انتشار 9 خرداد 97، کد مطلب: 115946، www.ensafnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
وضعیت حزب های مختلف در کشور روز به روز داره بد تر و بد تر میشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین