پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
با توجه به قیمت اعلام‌شده برای پوند توسط بانک مرکزی که 5611 تومان است قیمت هر لباس تیم ملی 117 هزار و 830 تومان می‌شود که با تخفیف 70 درصدی چیزی حدود 50 هزار و 500 تومان برای هر لباس هزینه شده است.

 شعارسال:با توجه به قیمت اعلام‌شده برای پوند توسط بانک مرکزی که 5611 تومان است قیمت هر لباس تیم ملی 117 هزار و 830 تومان می‌شود که با تخفیف 70 درصدی چیزی حدود 50 هزار و 500 تومان برای هر لباس هزینه شده است.

 تیم ملی فوتبال ایران در حالی خودش را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند که حواشی زیادی پیرامون تیم ملی و فدراسیون فوتبال در جریان است. شاید بزرگ‌ترین چالشی که متوجه فدراسیون فوتبال بود بحث لباس تیم ملی در جام جهانی بود. امیر عابدینی مسئول پیشین کمیته اقتصادی تیم ملی اولین فردی بود که موضوع لباس‌های تیم ملی را مطرح کرد. او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اعلام کرد که فدراسیون فوتبال لباس‌های تیم ملی را از آدیداس خریداری کرده است و هیچ قرارداد اسپانسری بین فدراسیون و این برند لباس‌های ورزشی نبسته است. بعد از آن بود که جنجال بر سر لباس‌ها بالا گرفت. فدراسیون فوتبال مجبور به پاسخگویی در این خصوص شد و سعی کرد موضوع قرارداد لباس‌های تیم ملی را به پایان برساند که البته در این کار موفق نبود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم در همین زمینه گفته است که فدراسیون فوتبال از طریق فروش لباس‌های تیم ملی 2 میلیون دلار سود خواهد کرد. او گفته اگر مردم لباس‌های تیم ملی را خریداری کنند مبلغ پرداختی فدراسیون فوتبال به آدیداس به جیب فدراسیون باز خواهد گشت. هرچند این موضوع با واکنش منفی پیشکسوتان فوتبال مواجه شد و آنها سخنان تاج را غیرقابل‌پذیرش دانستند.

حالا بعد از گذشت چند ماه از این حواشی با رونمایی از لباس تیم ملی در جام جهانی بار دیگر اظهارنظر درباره این لباس‌ها شروع شده است؛ لباسی ساده اما مدرن که آدیداس با بالاترین استانداردهای جهانی آن را طراحی کرده است. البته این طرح لباس مختص به تیم ملی ایران نیست و افراد در هر کجای دنیا می‌توانند آن را خریداری کنند.

با یک جست‌وجوی ساده در سایت آدیداس می‌توانید این لباس را باقیمت 30 پوند در فروشگاه آدیداس- البته بدون لوگوی فدراسیون فوتبال و پرچم تیم ملی ایران- خریداری کنید.

کیت کامل این لباس که شامل گرم‌کن ورزشی، لباس و شورت ورزشی است هم با قیمت 120 تا 150 پوند در دسترس است.

با یک حساب ساده می‌توان متوجه شد که فدراسیون فوتبال برای خرید هر لباس چقدر هزینه کرده است. با توجه به قیمت پوند که توسط بانک مرکزی اعلام شده یعنی 5611 تومان قیمت هر لباس 117 هزار و 830 تومان می‌شود. این قیمت با توجه تخفیف 70 درصدی چیزی حدود 50 هزار و 500 تومان برای هر لباس خواهد شد. اگر برای هر بازیکن تیم ملی 3 دست لباس برای بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی در نظر بگیریم فدراسیون فوتبال به ازای هر بازیکن مبلغی نزدیک به 151 هزار و 500 تومان هزینه کرده است.

هر کیت لباس تیم ملی که شامل گرم‌کن، شورت ورزشی و دیگر لوازم است با پوند 5611 تومانی 841 هزار و 650 تومان خواهد شد که فدراسیون فوتبال آن را با تخفیف 70 درصدی در نهایت 252 هزار و 495 تومان خریداری کرده است. با این حساب اگر برای هر بازیکن 3 کیت کامل این لباس را در نظر بگیریم فدراسیون برای خرید آن 757 هزار و 485 تومان به شرکت آدیداس پرداخت کرده است. با یک حساب و کتاب مشخص می‌شود که فدراسیون برای 23 بازیکن تیم ملی در جام جهانی هم مبلغی نزدیک به 17 میلیون و 422 هزار و 155 تومان هزینه کرده است.

البته با توجه به شرایط بازار ارز در ایران اگر فدراسیون نتواند ارز دولتی تهیه کند باید برای هر پوند 8540 تومان هزینه کند که طبیعتاً قیمت این لباس‌ها تغییر خواهد کرد.

در این صورت قیمت هر لباس تک برای تیم ملی 256 هزار و 200 تومان خواهد شد که با تخفیف 70 درصدی 76 هزار و 800 تومان می‌شود. در این صورت 3 دست لباس برای هر بازیکن مبلغی حدود 230 هزار و 400 تومان می‌شود.

قیمت هر کیت لباس تیم ملی هم با احتساب پوند 8540 تومانی یک میلیون و 281 هزار تومان خواهد شد که با تخفیف 70 درصدی 384 هزار و 300 تومان می‌شود. اگر برای هر بازیکن 3 دست لباس برای کل جام جهانی در نظر بگیریم فدراسیون باید یک میلیون و 152 هزار و 900 تومان به شرکت آدیداس پرداخت کند که برای 23 بازیکن تیم ملی 26 میلیون و 516 هزار و 700 تومان هزینه خواهد شد.

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه تاج سود فدراسیون فوتبال ایران از فروش این لباس‌ها را دو میلیون دلار عنوان کرده است، آن هم در حالی‌که لباس‌های معرفی‌شده در سایت آدیداس بدون لوگوی فدراسیون و پرچم ایران به فروش می‌رسد.

چگونه می‌شود که 31 تیم دیگر راه‌یافته به جام جهانی با شرایطی کاملاً متفاوت و بدون پرداخت مبلغی به شرکت‌هایی مانند آدیداس از لباس‌ها استفاده می‌کنند اما تیم ملی ایران به‌عنوان بهترین تیم آسیا و دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی روسیه نمی‌تواند با یک شرکت معتبر قرارداد همکاری به‌صورت اسپانسری امضا کند.

در پایان باید گفت قیمت‌های اعلام شده در این گزارش فقط برای سه بازی تیم ملی در مرحله گروهی است و بدون تردید با احتساب بازی‌های تدارکاتی و لباس‌های تمرینی مبلغ پرداختی فدراسیون به آدیداس بالاتر از این رقم‌ها خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 17 خرداد 96، کد خبر: 191246،www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین