پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۵۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی از بخش‌های مختلف سامانسرای لویزان(مرکز نگهداری زنان آسیب دیده) بازدید کرد و ضمن گفت‌و‌گو با مددجویان و مسئولان این مرکز در جریان مشکلات زنان آسیب دیده قرار گرفت.

شعار سال: در بازدید از این مرکز که در آن زنان بی‌خانمان و متکدیان مهاجر شهر تهران به صورت موقت نگهداری می‌شود، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، معاونت امور زنان، شهرداری، شورای شهر تهران، فعالین مدنی و اجتماعی حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز حضور داشتند.
در ابتدای این بازدید اکبرنعمتی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی گزارشی از وضعیت زنان آسیب دیده شهر تهران و مراکز نگهداری این گروه از زنان و برنامه‌های سازمان تحت امر خود ارائه و بر ضرورت تغییر نگاه امنیتی و سیاسی به مسائل اجتماعی و تدوین برنامه ملی برای برون رفت از وضعیت موجود تأکید کرد. شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی نیزپس از بازدید از سامان سرای لویزان با تأکید براینکه عزم ملی همه قوا و فعال شدن شبکه‌های حمایتی مؤثر برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ضروریست گفت: در ضرورت وجود چنین مراکزی شک و تردیدی نیست، اما به شرط اینکه در چارچوب مأموریت‌های تعریف شده از این مراکز انتظار داشته باشیم، چرا که این مراکز گذری و موقتی هستند و مددجوها با حکم قضایی حداکثر 21 روز می‌توانند در این مراکز نگهداری و غربالگری شوند از این‌رو نباید زنان در این مراکز رسوب کنند بلکه باید پس از آن وظایف و مأموریت‌های سایر مراجع و متولیان امر شروع می‌شود، همان 16، 17 سازمان و دستگاهی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند و بودجه دریافت می‌کنند. وی افزود: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم به وضعیت مطلوب نزدیک می‌شویم که همه این دستگاه‌ها وظایف خود را بدرستی انجام دهند و یک هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد شود تا بتوانیم این ساماندهی را به معنای کامل محقق کنیم و باید از مترادف دانستن ساماندهی با «جمع آوری» عبور کنیم.
مولاوردی با بیان اینکه اکنون در شورای اجتماعی کشور فضا برای طرح جدی مباحث درخصوص آسیب‌های اجتماعی بسیار مساعد است، تصریح کرد: بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستورکار این شورا است و طبق تأکید رهبر معظم انقلاب در دو سال اخیر که ضرورت انجام اقدامات فوق‌العاده را مطرح کردند، شاخص‌هایی تعریف شده که به‌نظر می‌رسد باید تکلیف این موضوع را در شورای اجتماعی کشور مشخص کنیم تا این مراکز از وضعیت شبه بیمارستان، شبه تیمارستان و شبه زندان خارج شوند.
به‌گفته وی، با توجه به آنکه در برنامه ششم توسعه نیز کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است، اما با وضعیت موجود و ادامه روال فعلی به نظر می‌رسد این هدف بسیار بلند پروازانه است، لذا نیاز به اقدامات فوق‌العاده و نه اقدامات روتین و معمولی دستگاه‌ها داریم.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه ایجاد سامان سراها آغاز راه برای کنترل آسیب‌های اجتماعی است، تأکید کرد: باید به سمت توان‌افزایی، مهارت آموزی و اشتغال پایدار مددجوها حرکت کرد و به موازات آن شبکه‌های حمایتی مؤثر، از جمله خانواده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد را فعال نمود و از بنگاه‌های اقتصادی نیز، انتظار داشت مسئولیت اجتماعی خود را بخوبی انجام دهند.
مولاوردی همچنین گفت: همان طور که انتظار نداریم سازمان بهزیستی، کمیته امداد یا شهرداری تهران بتوانند به تنهایی مسئولیت سنگین کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشند، این انتظار را هم نباید داشت که یک قوه یا یک معاونت مانند معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، هرچند که جایگاه ستادی دارد به تنهایی بتواند در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که زنان و کیان خانواده را تهدید می‌کند، موفق باشند.
به اعتقاد وی، در این زمینه نیاز به یک عزم و اراده ملی داریم تا تمام قوا درگیر این موضوع شده و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، شاهد کنترل و مدیریت روند نگران‌کننده و رو‌به‌رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم.
مولاوردی درخصوص تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید خاطرنشان کرد: قرار است گزارشاتی به‌صورت مکتوب از سوی مسئولان شهرداری در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود به این حوزه ارائه شود تا با سایر نهادها و ارگان‌ها رایزنی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 470341


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
دعوت از خانم ملاوردی برای این بازدید، یک دعوت سیاسی به نظر می رسد. گویا آقای نعمتی،جایگاه خود را با تغییر شهردار در خطر می بیند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اقداماتش سطحی و غیر اولویت دار است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
تعداد این سامان سراها برای زنان کم است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
سه عملکرد عمده این سازمان چیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
چرا از مشکلات و کمبودهای این مراکز هیچ حرفی نمی زنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین