پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۵۲۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر این‌که افزایش نرخ سود سپرده باعث تشدید مشکلات نظام بانکی خواهد شد، اظهار کرد: دارایی بانک‌ها در حال حاضر از تسهیلات و سودی که می‌دهند کم‌تر است؛ در واقع رکود بانکی و افزایش مطالبات معوق باعث شده بدهی نظام بانکی با سرعت بیشتری نسبت به دارایی‌ها آن رشد کند.
شعارسال: حمید زمان زاده با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی، وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: در بخش واقعی اقتصاد، افزایش نرخ سود حقیقی باعث انقباض اقتصادی و کاهش تولید می‌شود اما در بخش اسمی، نرخ سود یکی از عوامل تعیین کننده دارایی مردم است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بالا بودن نرخ سود بانکی باعث افزایش تمایل مردم به سپرده‌گذاری در بانک‌ها و انقباض سایر بازارها همچون طلا و ارز و مسکن خواهد شد.

او نرخ سود بانکی را یکی از عوامل مهم برای تنظیم بازارهای دارایی دانست و اضافه کرد: اگرچه کاهش نرخ سود منجر به رونق اقتصادی و تولید می‌شود اما از طرفی دیگر عامل محرک و تنش‌زا برای بازارهای همسو و افزایش بی ثباتی در این بازارها است.

زمان‌زاده بهترین نرخ سود بانکی با توجه به شرایط اقتصادی کشور را حدود 15 درصد اعلام کرد و گفت: با این نرخ سود، دولت هم بازارهای دارایی و تورم را کنترل و هم ترازنامه بانک‌ها را تعدیل می‌کند.

معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی با بیان این‌که افزایش نرخ سود به جهت کنترل تورم و دارایی به صورت موقتی موثر است، خاطرنشان کرد: اگرچه کاهش نرخ سود بانکی در کوتاه مدت باعث تشنج بازارها خواهد شد اما در بلند مدت، نظام بانکی را ساماندهی می‌کند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: 27خرداد 1397 ، کدخبر: 279077،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
تو رو خدا دیگه به بانک دست نزنید. همه بازارها که به گند کشیده شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
اصلا سود بانکی و کلا بردارید خیال هممون و راحت کنید بره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
هنوز هم به نظر من این نرخ متناسب نیست ؛ امیدواریم در آینده افزایش بیشتری را پیدا کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
بحث در مورد سود بانکی در ایران واقعا دیگه داره مسخره میشه چون یه عده که در این زمینه علوم دینی و فقهی رو بررسی می کنن میگم که ربای کامله...حالا تو مملکت اسلامی چرا این اتفاق میفته جای خود داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین