پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۳۵۴۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
محمد حسینی گفت: دلار اگرچه افزایش قیمت داشت اما دولت اعلام کرده است که هیچ دلار نفتی را در بازار عرضه نکرده است. عملکرد دولت در سال گذشته به شکلی بوده است که حدود 9500میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ازز وصول کرده و در درآمدهای دولت طبقه بندی شده است
شعارسال:محمد حسینی گفت: دلار اگرچه افزایش قیمت داشت اما دولت اعلام کرده است که هیچ دلار نفتی را در بازار عرضه نکرده است. عملکرد دولت در سال گذشته به شکلی بوده است که حدود 9500میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ازز وصول کرده و در درآمدهای دولت طبقه بندی شده است.

محمد حسینی، نماینده دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه  در خصوص میزان افزایش درامدهای دولت ناشی از افزایش قیمت دلار و قیمت جهانی نفت اظهار داشت: در بحث درامد نفت دو مولفه داریم و یکی از انها مجموع درامدی است که در قانون بودجه بررسی شده و از محل فروش نفت برای دولت به دست می آید.

وی در ادامه افزود: طبق قانون بودجه اگر در هر روز دو میلیون بشکه با قیمت 55دلار فروخته و در ادامه با دلار 3700تومانی تسعیر شود این مبلغ به حساب ردیف بودجه دولت واریز می شود.

نماینده دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نوسانات ارزی بیان داشت: بر اساس قانون اگر هر دو متغیر دلار و قیمت نفت تغییر کنند باید با مازاد ان بر اساس قانون رفتار شود اما دولت پیشنهاد افزودن ردیف جدیدی برای ان داشت که کمیسیون تلفیق با ان مخالفت کرد.

حسینی همچنین گفت: در بودجه پیش بینی شده است که مازاد درآمد دولت ناشی از این دو محل باید به حساب بانک مرکزی واریز شود و از ان سود سهام گرفته شده و مالیات بانک مرکزی افزایش پیدا می کند که در نتیجه سطح درامد دولت بالاتر می رود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اطلاعاتی که طبق قانون خزانه کشور و بانک مرکزی گزارش می دهد در دو ماه گذشته اتفاقی مغایر با قانون در محل افزایش درآمد دولت رخ نداده است.

نماینده دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه طبق قانون این مازاد دراند در چرخه درامدی دولت قرار می گیرد بیان داشت: وصول این مازاد درآمد طبقه بندی شده است و باید طبق قانون صورت بگیرد.

حسینی همچنین خاطر نشان کرد: دولت اگرچه نفت را به قیمت 70دلار و بیشتر از نرخ مصوب قانون بودجه به فروش می رساند اما میزان فروش نفت توسط دولت به شدت کاهش پیدا کرده است و افزایش قیمت نفت جبران کاهش استخراج نفت را کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دلار اگرچه افزایش قیمت داشت اما دولت اعلام کرده است که هیچ دلار نفتی را در بازار عرضه نکرده است. عملکرد دولت در سال گذشته به شکلی بوده است که حدود 9500میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ازز وصول کرده است و در درآمدهای دولت طبقه بندی شده است.

نماینده دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: هنوز گزارشی از عملکرد دولت در میزان درامدها و خرج ان در سه ماهه نخست سال 97به دست مجلس نرسیده و بعد از ان مشخص میشود افزایش درامدهای دولت به بانک مرکزی و خزانه واریز شده است یا خیر هرچند در دو ماه گذشته گزارش های ماهانه به مجلس ارائه شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 28خرداد97، کد خبر: 1375309 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
این سود نیست برادر، سرب مذابه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
سود ها رو کی داده کی گرفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
امیدواریم سریع تر تکلیف این ها مشخص و برای نرخ ارز هم یک تصمیم گیری جدی ای شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین