پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
اصغری‌ با تکذیب افزایش دو برابری قیمت انسولین از انجام بررسی‌ها موضوع کاهش پوشش بیمه‌ای و پیگیری برای جبران کمبود داروی وارفارین خبر داد.

شعار سال: غلامرضا‌ اصغری‌ رئیس سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری هجدهمین همایش آسیایی داروسازی بالینی ایران که در مرکز همایش‌های رازی‌ در حال برگزاری است، بیان کرد: حاشیه‌ سازی‌ها برای دو برابر شدن قیمت انسولین صحت ندارد بلکه اتفاقی که قرار است بیافتد مربوط به کاهش پوشش بیمه‌ای انسولین قلمی‌ برای بیماران بالای 15 سال یا بزرگسالان است که آن هم فعلاً ابلاغ و قطعی نشده و در دست بررسی‌ است؛ بر اساس آن پوشش بیمه‌ای این مدل از انسولین، با پرداخت 30 درصد قیمت از سوی بیماران، حمایت بیمه‌ای مجموعاً‌ به 70 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، انسولین قلمی‌ به میزان 90 درصد تحت پوشش بیمه بوده است، گفت: این مدل از دارو تنها با پرداخت 10 درصد از جیب تهیه می‌شد که به تازگی تصمیماتی‌ برای کاهش پوشش بیمه‌ای آن گرفته شده اما فعلا عملی نشده و به همین منظور تا زمان ابلاغ رسمی این تغییر قیمت انسولین‌ مدل قلمی‌ با تعرفه‌ بیمه‌ای سابق توزیع می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین با تکذیب کمبود داروی وارفارین‌ تأکید کرد: از نظر تولید دارو در ایران چیزی کم نداریم اما گاهی مشکلاتی در سیستم تولید یا توزیع از نظر نوسانات‌ مربوط به آن پیش می‌آید بنابراین این جریان فوراً‌ بررسی شده و در زمینه تأمین داروهای تولیدی بلافاصله‌ اقدامات لازم برای تأمین نیاز کل بازار انجام گرفته و در مورد داروهای وارداتی‌ نیز تلاش‌ها برای تهیه این داروها با جدیت‌ هر چه بیشتر انجام می‌شود؛ در مورد وارفارین‌ نیز مجدانه‌ پیگیر جریان توزیع آن هستیم تا هرچه سریعتر این مشکل حل شود.

تولید داخلی 97 درصد از داروهای مورد نیاز ایران

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ایران یکی از رکوردارترین‌ کشورها در زمینه تولید دارو است افزود: هم اکنون 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور به تولید داخلی رسیده که بیشتر آنها را داروهای ژنریک‌ تشکیل می‌دهد و موفقیت ایران در این زمینه به جایی رسیده است که هم اکنون امکان تولید انبوه چندین برابری این داروها حتی برای صادرات مهیا شده است آن هم در شرایطی که قیمت تمام شده داروهای ژنریک ایران یک، دهم مبلغ‌ وارداتی‌ این اقلام دارویی است.

وی ادامه داد: تولید بومی داروها مهمترین‌ مؤلفه‌ رشد اقتصاد سلامت در هر کشوری به شمار می‌رود و از سوی دیگر سرانه مصرف دارو در ایران با نرخ 60 دلار سالیانه برای هر فرد نسبت به آمارهای جهانی در سطح متوسطی قرار دارد زیرا سیستم بهداشت کشور ارتقا یافته و همین موضوع منجر به رسیدن میزان مصرف دارو به میانگین متوسط شده است.

اصغری‌ در خصوص نحوه ساخت داروهای ژنریک‌ و نو ترکیب نیز بیان کرد: بطور کلی لیست اقلام داروهای نو ترکیب و ژنریک‌ مورد نیاز و پر مصرف دنیا را به دست دانشمندان و محققان‌ برتر کشورمان می‌دهیم تا بر این اساس داروهای مورد نیاز را بسازند اما مهم آن است که در بیشتر دنیا داروسازی‌ را با صنعت دارو می‌شناسند در حالی که این نگرش باید تغییر کند و تلاش‌هایمان بر این است که در ایران داروسازی‌ را به واسطه‌ تلاش‌های داروسازان‌ بالینی که نقش مهمی در مشاوره‌های دارویی دارند، بشناسند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 30 خرداد 97، کد مطلب: 6570346: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
ای کش که خیلی از این دارو ها با این کیفیت رو بریم از خارج بیاریم! انقدر داغونه که دکتر میگه میخوای ایرانی بخوری اصلا نخور
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین