پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
شاخص جهانی کارآفرینی (GEI) برای به تصویر کشیدن اکوسیستم‌های کارآفرینانه طراحی‌شده است که همه‌ساله توسط «موسسه کارآفرینی و توسعه جهانی» به‌صورت گزارشی یکپارچه از وضعیت کارآفرینی کشورهای مختلف منتشر می‌شود.

شعارسال: شاخص جهانی کارآفرینی (GEI) برای به تصویر کشیدن اکوسیستم‌های کارآفرینانه طراحی‌شده است که همه‌ساله توسط «موسسه کارآفرینی و توسعه جهانی» به‌صورت گزارشی یکپارچه از وضعیت کارآفرینی کشورهای مختلف منتشر می‌شود. این شاخص نه یک شمارش ساده خروجی‌ها مانند تعداد بنگاه‌های ثبت‌شده جدید است و نه یک محک‌زنی بر اساس سیاست‌گذاری‌ها است. این شاخص ویژگی‌هایی از کارآفرینی را مدنظر قرار می‌دهد که بهره‌وری را بهبود می‌بخشند. ویژگی‌هایی از قبیل نوآوری، گسترش بازار، رشد محور بودن و بینش بین‌المللی داشتن.

در آخرین گزارش منتشرشده از «موسسه کارآفرینی و توسعه جهانیGEI 2018» رتبه ایران در میان ۱۳۷ کشور جهان به ۷۲ رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۳ رتبه ارتقا یافته است.

بر اساس این گزارش اگرچه ایران همچنان رتبه پایینی در شاخص جهانی کارآفرینی دارد ولی با صعود ۱۳ پله‌ای خود توانست اکوسیستم کارآفرینی خود را نسبت به سال قبل ارتقا داده و از لحاظ بهبود اکوسیستم کارآفرینی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار بگیرد که جایگاهی بالاتر از کشورهایی چون ایتالیا، لهستان، کانادا، ایرلند و کره جنوبی است.

ایران در هر ۱۴ شاخص مربوط به اکوسیستم کارآفرینی بهبود نسبی داشته است. مهارت‌های استارت‌آپی و راه‌اندازی کسب‌وکار بیشترین امتیاز و پذیرش ریسک کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. ایران در بین کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هم توانسته با ۳ پله صعود در جایگاه یازدهم قرار بگیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، تاریخ انتشار:13آذر1396، کدخبر: 63101: www.ictstartups.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین