پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۷۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
جلسه پیگیری وضعیت دانشجویانی که در ارتباط با نا آرامی‌های دی ماه سال گذشته دستگیر شده‌ اند، در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد.

شعارسال: جلسه پیگیری وضعیت دانشجویانی که در ارتباط با نا آرامی‌ های دیماه سال گذشته دستگیر شده‌ اند، با تشکیل کمیته 4 نفره در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش در این جلسه حجت‌ الاسلام کرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران، مسئول نهاد و سرپرست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، جمعی از اساتید و نمایندگانی از بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به همراه چند تن از دانشجویانی که در رابطه با نا آرامی‌های دی ماه سال گذشته بازداشت شده‌اند، حضور داشتند.

حجت‌الاسلام کرمی مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران در این جلسه گفت: جلسات و گفتگو های این چنینی باید قبل از اعتراضات شکل می‌گرفت.

وی از برخی از تشکل‌های دانشجویی همچون بسیج دانشجویی به علت موضع گیری نسبت به اتفاقات اخیر ، طرح منطقی مطالبات و اقدام در چارچوب قانون تشکر کرد.

محمد افکانه مدیرکل سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در رابطه با این جلسه گفت: این جلسه برای بررسی اتفاقات اخیر در دانشکده علوم اجتماعی به میزبانی نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شد.

افکانه ادامه داد: یوسف اباذری استاد دانشکده علوم اجتماعی در این جلسه با اشاره به پولی‌شدن 87 درصد از دانشگاه‌های کشور گفت: اگر قرار بر دستگیری باشد، در ابتدا باید اساتید دستگیر شوند؛ چراکه اساتید به دانشجویان آموزش می‌دهند.

وی افزود: در جلسه همچنین دو تن از دانشجویانی که در جریان اتفاقات اخیر دانشکده علوم اجتماعی متهم شده و برایشان حکم صادر شده بود، از اقدامات خود ابراز ندامت کردند و از سوی دیگر امتی نماینده دانشجویان نیز عنوان کرد که حکم‌ها در شب امتحان صادر شده و آنها نگران دستگیری دانشجویان هستند.

افکانه گفت: کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت دانشجویان تشکیل شد که در آن آقایان نادری، امتی، اعتمادی‌فرد و بنده عضو آن هستیم و قرار بر این شد که این کمیته نظر خود را درباره دانشجویانی که برایشان حکم صادر شده، به قوه قضائیه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تجمع دانشکده تمام و امتحانات نیز در زمان مقرر خود برگزار شود و ما نیز از همه ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری احکام دانشجویان بهره خواهیم گرفت.

لزوم مطالبه گری منطقی در چارچوب قانون

علیرضا کیا مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران هم در رابطه با این جلسه به فارس گفت: ما در این جلسه ضمن تاکید بر حفظ آرامش فضا تا موعد دادگاه تجدید نظر، بر روند گفتگو با وزارت علوم، قوه قضاییه و سایر مسئولین ذی ربط و مطالبه گری منطقی در چارچوب قانون از نهاد های مذکور پافشاری کردیم تا در نهایت منجر به نتیجه مقبول برای دانشجویان و دانشگاه شود.

وی افزود : مطالبه مشترک تمامی دانشجویان حول بررسی مجدد پرونده و در نظر گرفتن نهایت رافت اسلامی در رای است. بسیج دانشجویی هم در این رابطه پیگیری های لازم را انجام خواهد داد تا انشاالله نتیجه مثبتی حاصل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار: 3 تیر ، 1397 ، کدخبر: 232513، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
دردی رو هم دوا می کنه؟ از اول نباید چنین برخوردهایی با دانشجویان صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین