پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
یک فعال اقتصادی ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی هرگز به معنای انزواگرایی و بستن دروازه‌ها به روی کشور نیست، گفت: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی تقویت مناسبات در سطح منطقه‌ و بین‌الملل است.

شعار سال: کیان صادقیان به الزامات تحقق نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره و اظهار کرد: این یک شعار راهبردی، عملیاتی و کاملاً استراتژیک است که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع قدرت چانه‌زنی هر کشوری را در منطقه و فرامنطقه بالا می‌برد، عنوان کرد: امنیت و اقتصاد، دو فاکتور مهم اقتدار یک کشور است و کشوری که این دو شاخصه مهم را داشته باشد، در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

صادقیان ارتباط اقتصاد با سیاست خارجی را یکی از بدیهی‌ترین موضوعات در دنیای امروز دانست و گفت: اهمیت این موضوع با فعال شدن دیپلماسی اقتصادی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود کشور و تعامل اقتصادی با کشورهای منطقه است.

عضو هیات رئیسه جامعه دامپزشکان ایران با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی ما باید فرصت‌ساز، برون‌گرا، مولد و انعطاف‌پذیر باشد، تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی انعطاف‌پذیری یک ضرورت مهم تلقی می‌شود چراکه برای تامین منافع در این حوزه در صورت بروز مشکلات باید از سایر ظرفیت‌ها و امکانات با بهره‌گیری از روش انعطاف‌پذیری بهره برد.

وی ادامه داد: فرصت‌سازی در توسعه ارتباطات برای تسهیل تجارت و مراوده در بخش خصوصی با سایر کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش در این زمینه می‌تواند کشور را از رکود خارج کند و زمینه رونق کسب و کار و چرخش اقتصاد کشور را رقم بزند.

صادقیان خاطر نشان کرد: از آنجا که اقتصاد رابطه مستقیمی با معیشت مردم دارد، همه مسئولان و مردم باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به رفع این مهم توجه کنند و درصدد بهبود وضعیت اقتصادی مردم برآیند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاريخ انتشار: 18 فروردین 1395، کد خبر: 94497، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین