پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۳۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
رئیس‌کل دادگستری استان تهران می‌گوید: دستگاه قضا بدون اغماض با اخلالگران اقتصادی برخورد می‌کند.

شعار سال: غلامحسین اسماعیلی در بیان اولویت‌های دستگاه قضا در شرایط فعلی کشور گفته است: در وضعیت فعلی کشور اولویت کاری ما در مجموعه دستگاه قضایی تأمین امنیت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و برخورد با اخلالگران در این حوزه است. رئیس‌کل دادگستری استان تهران در حالی وعده مقابله و برخورد با اخلالگران اقتصادی را داده است که روز گذشته در گزارشی با تیتر «نوبت برخورد قضایی می‌رسد» از مسئولان قوه قضاییه مطالبه رسیدگی به شرایط التهاب بازار و فساد ارزی را شده بود.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه هم با وعده مشابه گفته است: ریاست قوه قضاییه نیز به دادستان کل کشور و همه دادستان‌ها به‌ویژه دادستان تهران دستور داده که با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی مسئله ارز و سکه را رصد کنند و بخشی از آنکه حتما کار افراد منفعت‌طلب و متخلف است، شناسایی شود و مورد تعقیب قرار دهند و در این خصوص به دولت کمک کنند.

حسین میرمحمد صادقی، سخنگوی پیشین دستگاه قضا با تأکید بر اینکه لازم است خلأهای قانونی در زمینه معاملات ارزی به وسیله طرح‌ها و لوایح قانونی اصلاح شود، گفته بود: اطلاع‌رسانی در این زمینه خود می‌تواند مانعی برای ارتکاب جرم و مانعی برای افرادی باشد که قصد اخلال در نظام اقتصادی را دارند. از سوی دیگر معاون اول دادستان کل کشور در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به این سؤال که قوه قضاییه با توجه به انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز چه برخوردی با متخلفان این فهرست خواهد کرد، گفت: شدیدترین مجازات را قانونگذار برای اخلالگران اقتصادی تعیین کرده است و طبق قانون برای مجازات اخلالگران از ۲۰ سال حبس تا اعدام لحاظ شده است. محمد مصدق تصریح کرد:‌ امروز نظام جمهوری اسلامی در مرحله حساسی است و همه دشمنان ایران اسلامی و بیگانگان هم و غم‌شان این است که ایران را نابود کنند.

با شدت گرفتن التهاب در بازار ارز و سکه و اثر آن روی اجناس و کالاهای مصرفی، مسئولان اجرایی کشور وعده تأمین کالاهای اساسی با ارز 4200تومانی را داده‌اند، اما اوایل هفته گذشته معلوم شد که عده‌ای که هیچ نظارتی هم روی آن ها نیست ارز 4200 تومانی را گرفته‌اند و کالاهایشان را با قیمت دلار 8000یا 9000‌ تومانی محاسبه کرده‌اند. این اختلاف قیمت از جیب مردم به جیب اخلالگران رفته است و مردم انتظار رسیدگی از دستگاه قضا را دارند.

سه‌شنبه هفته گذشته آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه از ورود قوه قضا به پرونده‌های ارزی خبر داده و گفته بود: احکام اعدام و حبس 20سال در انتظار اخلالگران در اقتصاد کشور است. موضوعی که رئیس‌جمهور هم بر آن تأکید داشت و از قوه قضاییه خواسته بود با مفسدان اقتصادی برخورد کند. مراجع تقلید هم هفته گذشته در دیدار با محمود واعظی رئیس دفتر ریاست‌جمهوری بر برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی تأکید کردند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کد مطلب: 22035، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین