پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
«دحام العنزی» نویسنده سرشناس سعودی در مقاله ای نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اگر برای ایراد سخنرانی در پارلمان رژیم صهیونیستی دعوت شود، لحظه ای در این زمینه تردید به خود راه نخواهد داد.

شعارسال: به نقل از الجزیره، «العنزی» در مقاله ای که روز شنبه در روزنامه «الخلیلج» چاپ عربستان منتشر شده، خواستار تبادل سفارتخانه ها میان ریاض و تل آویو شد و افزود: اگر بن سلمان برای سخنرانی به کنیست اسرائیل دعوت شود برای حضور در این مکان تردیدی به خود راه نخواهد داد.

نویسنده در این مقاله ضمن دعوت علنی به عادی سازی روابط با اسرائیل و حتی ائتلاف با این رژیم، از اقدام «یوسی یونا» عضو کنیست رژیم صهیونیستی که از نتانیاهو خواسته بود طرح صلح عربی را بپذیرد استقبال کرد.

وی در این مقاله همچنین از دعوتنامه رژیم صهیونیستی به محمد بن سلمان برای سفر به فلسطین اشغالی و حتی سخنرانی در پارلمان این رژیم همانند انور سادات رئیس جمهور فقید مصر استقبال کرده است.

العنزی در این مقاله نتانیاهو را برای پذیرش طرح صلح عربی که از سوی عربستان پیشنهاد و توسط اتحادیه عرب تصویب شده بود، ترغیب کرد و نوشت: گمان نمی کنم بن سلمان که صلح طلب است لحظه ای در پذیرش دعوت نتانیاهو اگر واقعا متمایل باشد لحظه ای درنگ کند.

وی افزود: اگر در اسرائیل یک شریک واقعی دیده شود که خواهان ثبات منطقه و بازگشت آرامش و صلح باشد، بن سلمان نسبت به پذیرش دعوت نتانیاهو لحظه ای تردید به خود راه نخواهد داد.

در این مقاله که با عنوان «آری به سفارت اسرائیل در ریاض و برقراری روابط با اسرائیل ذیل طرح عربستان» منتشر شده، عادی سازی روابط میان ریاض وتل آویو خواسته شده و آمده است که مصلحت ایجاب می کند که اسرائیل و عربستان در رویارویی با دو طرح فارسی و عثمانی در منطقه متحد شوند.

نویسنده همچنین خواستار افتتاح سفارت اسرائیل در عربستان و سفارت عربستان در قدس غربی شده و آورده است: مطمئنم که بسیاری از عربستانی ها که من نیز یکی از آنها هستند خرسند خواهیم بود اگر بتوانیم به فلسطین اشغالی سفر کنیم.

العنزی در این مقاله با اشاره به اینکه باید قضیه فلسطین حل شود زیرا مدت های مدیدی است که همه را به دردسر انداخته است، مدعی شده است: جنبش های اسلامی تروریستی نظیر حماس و حزب الله به همراه تاجران قومیت عربی در جنبش فتح و بازماندگان حزب چپ با قضیه فلسطین تجارت می کنند و خواهان پایان آن نیستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397، کد خبر: 594509 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
بن سلمان به نظر من بهتره توی همون اسرائیل اقامت بگیره چرا که اگر اون روی سگ ایران بالا بیاد و بخواد به عربستان حمله کنه براش خطرناک تموم میشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین