پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
چین ماهواره جدید تحقیقاتی خود را با موفقیت پرتاب کرد. قرار است در ماموریت این ماهواره حداقل ۱۹ آزمایش تحقیق صورت بگیرد که یکی از آنها نحوه رشد جنین موش در فضا و در شرایط ریزگرانش است.

شعارسال: ماهواره SJ-10 بر روی یک فضاپیما از مرکز پرتاب ماهواره ژیوکوان در صحرای گوبی به مدار پرتاب شد. به گزارش شینهوا قرار است در این ماموریت آزمایش‌ها و تحقیقات درباره ریزگرانش فیزیک سیالات، احتراق ریزگرانش، ماده فضا، تاثیرات تابش فضایی، تاثیرات زیستی ریزگرانش و بیوتکنولوژي فضایی صورت بگیرد.

قرار است در این ماموریت درباره تاثیر تبش فضایی بر ژن‌ها تحقیق شود. این مسئله به گفته محققان چینی امکان ایمن تر شدن سفرهای فضایی آینده انسانها را مهیا می‌کند. وجود چند جنین موش در این ماموریت اما قدمی برای تحقیقات درباره امکان تولید مثل انسان در فضاست. دانشمندان چینی بر نحوه رشد جنین‌های موش در فضا نظارت می‌کنند تا زمینه‌ای را برای پاسخ به این سوال فراهم کنند که امکان تولید مثل انسان در فضا وجود دارد یا خیر.

سازمان فضایی اروپا نیز در این ماموریت با شرکت‌های بزرگ نفتی چینی و فرانسوی برای ارسال مخازن نفت خام به شدت فشرده شده به فضا همکاری کرده است. دانشمندان امیدوارند با بررسی تاثیر ریزگرانش در این ماموریت بتوانند دانش و درک بهتری در مورد مخازن نفت خام موجود در اعماق هشت کیلومتری سطح زمین پیدا کنند تا بتوانند به این مخازن دست‌ پیدا کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار خبر 19 فروردین 1395، کدمطلب: 524970 ،www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین