پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر نقش ثبات‌ساز کشورمان در منطقه گفت: دخالت بیگانگان از یک‌سو برای بی‌ثبات‌سازی کشورها و رفتار زورگویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینی‌ها، از عوامل مهم بی‌ثباتی غرب آسیا است.

شعارسال: سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد، در ادامه ملاقات‌های خود با صاحب‌نظران و شخصیت‌های سیاسی در این کشور، با نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات، مسائل منطقه‌ای، روابط دوجانبه و نقش آلمان و اروپا در حفظ برجام بحث و بررسی شد.

نوربرت روتگن در ابتدای دیدار اشاره کرد که از زمان استعمار در خاورمیانه و نیز آغاز درگیری‌های فلسطینی – اسرائیلی، هیچ‌گاه همچون امروز منطقه خاورمیانه بی‌ثبات نبوده است و در پی آن نفرت در این منطقه در میان کشورها زیاد شده است. لذا ضرورت دارد کشورهای منطقه ابتکارات و راهکارهایی برای کنترل اوضاع مطرح کنند.

خرازی در پاسخ گفت: دخالت بیگانگان از یک‌سو برای بی‌ثبات‌سازی کشورها و رفتار زورگویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینی‌ها از عوامل مهم این بی‌ثباتی است. ایران سعی کرده در ثبات‌سازی منطقه نقش داشته باشد، ضمن این‌که با وجود بحران‌های حوزه پیرامونی خود، در حفظ امنیت کشور خود نیز موفق بوده است.

خرازی درباره ثبات منطقه نیز بیان کرد که کشورهای منطقه، خود و بدون دخالت بیگانگان باید به گفت‌وگو بنشینند. ایران آماده گفت‌وگوی واقعی و عملی با همسایگان خود است و فکر می‌کند اگر اراده درستی وجود داشته باشد، این گفت‌وگوها می‌تواند به نتیجه برسد؛ البته اروپا هم می‌تواند نقش مثبتی در کمک به این تماس‌ها داشته باشد.

نوربرت روتگن درباره تعهد اروپاییان به برجام هم اظهار داشت: اروپا تلاش می‌کند هرچه زودتر سازوکارهای اجرایی بسته پیشنهادی را به ایران ارائه دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 20تیر 1397 ، کدخبر:3970420020 ،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
ایران خودش صلاح خودش رو میدنه نیازی به پیشنهاد اجنبی نداره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
این ها همه سیاه بازی است نه هیچ چیز دیگر
البته اگر با گفتن این نظر به من نمیگویند دلواپس
برجام تجربه تلخی بود که نباید تکرار شود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین