پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۲۰۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در خصوص بهبود محیط کسب و کار با اشاره به اینکه دولت باید بین تصمیم برای آزادسازی قیمت‌های بازار و یا کنترل آن به یک نقطه تعادل برسد، افزود: پشت این آزادسازی قطعا تورم بزرگی نهفته است.

شعارسال: حسین میرشجاعیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد امروز در نشست خبری تشریح اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اگر دولت می‌دانست چنین رانت بزرگی اتفاق می‌افتد، شاید سیاست تک نرخی کردن ارز را پیش نمی‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کار هیات زمانی ارزشمند است که در کشور به حاکمیت قانون اهمیت داده شود ادامه داد: دستگاه‌ها عادت کرده‌اند، بدون اینکه وضعیت دستورالعمل‌های قبلی را مشخص کنند به سراغ دستور‌العمل های جدید بروند.

میرشجاعیان افزود: در سال۹۶ برای صدور ۱۵۸۰مجوز کسب و کار، ۱۰هزار و ۵۹۸استعلام گرفته شده است که این رقم بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه تا کنون تنها 10 درصد تبادل اطلاعات الکترونیکی بوده است افزود: با ادامه روند فعلی، نمی‌توان امیدی به تحقق دولت الکترونیک داشت.

وی در خصوص دستگاه‌هایی که بیشترین مجوز را گرفته‌اند گفت: وزارت دارایی و اقتصادی با 139 مجوز، وزارت بهداشت با 123 مجوز، وزارت جهادکشاورزی122، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با 112 مجوز و وزارت راه و شهرسازی با 76 مجوز در صدر این لیست قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ما همکاری بسیار خوبی با وزارت ارتباطات داشته داشتیم اظهار کرد: این وزارت خانه برای تامین زیرساخت‌ها 10سرور را در اختیار ما قرار داده‌است.

میرشجاعیان ادامه داد: قوه قضاییه و نیروی انتظامی دونهادی هستند که 40درصد از استعلام‌ها را در سال 96 صادر کرده‌اند و باید متوجه نقش بزرگ خود باشند.

وی همچنین گفت: تعداد بالای مجوز‌هایی که ما از بخش خصوصی می‌خواهیم نشان دهنده بی‌اعتمادی ما به این بخش است و دولت نباید در بخش خصوصی دخالت کند و تنها باید بر کار آنها نظارت داشته باشد.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص خلاهایی که این هیات در حوزه صدور مجوز با آن مواجه است گفت: ما نمی‌دانیم مصوبه‌ای که صادر می‌کنیم اجرا می‌شود یا خیرو نظارت بر اجرای این موصبات بر عهده نهاد‌های نظارتی عضو در این هیات یعنی سازمان بازرسی، دادستانی و دیوان محاسبات است که آن‌ها هم روش نظارت خود را به ما اطلاع نداده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه این هیات اختیارات محدودی دارد افزود: ما مصوبه‌ای را بعد از مدت‌ها تلاش حذف می‌کنیم اما یک هفته بعد وزیر مربوطه با افزودن یک بند مبهم دوباره آن را به اجرا در می‌آورد.

وی در خصوص کسب‌و‌کار‌های مجازی با اشاره به اینکه معمولا این کسب‌وکار‌ها با هم متحد نبوده و هر کدام عضو یک اتحادیه و صنف شده‌اند افزود: من معتقدم کسی که مجوزی برای یک کسب وکار فیزیکی دارد دیگر نیازی نیست برای ورود به عرصه مجازی دوباره برای دریافت مجوز در صف ایستاده و ماه‌ها انتظار بکشد.

میرشجاعیان همچنین خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که تحریم‌ها تاثیر خود را برروی اقتصاد خواهند گذاشت اما ما هم باید تغییراتی را در خود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نقدینگی هر 3یا4سال یکبار دوبرابر می‌شود و این حجم بالای نقدینگی مشکلات فراوانی را برای ما به وجود خواهد آورد.

معاون اقتصادی کرباسیان با اشاره به اینکه برخی موضوعات مثل تصویب FATF از کنترل دولت خارج است اظهار کرد: نپیوستن به آن زیان‌های زیادی را به دنبال دارد و این مسئله که ایران و کره شمالی تنها کشور‌هایی هستند که عضو این لایحه نشده‌اند، نشان می‌دهد که پیوستن به آن چقدر مهم است.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397 ، کدخبر: 285834،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
ثمره فعالیت دولت بی تدبیر و ناامید پیر سالار امنیتی کم تجربه همینه دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
کامنت گذار بالایی رو ول می کردی، فحش هم می داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین