پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۲۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در سال ۹۶، به لحاظ نرخ رشد مثبت، رکورد زد. سال گذشته حجم کل سرمایه‌گذاری در بازار ساخت‌و‌سازهای شهری ۱۵ درصد افزایش یافت که این میزان رشد از سال ۹۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است. جزئیات کارنامه سرمایه‌گذاری فعالان ساختمانی نشان می‌دهد رونق در دو جبهه «شروع پروژه‌های جدید» و «تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره» شکل گرفته که البته میزان رشد در جبهه دوم بیشتر بوده است. سال گذشته قیمت تمام شده ساخت‌و‌ساز از محل رشد دو شاخص افزایش یافت.

شعار سال: حجم سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در کشور طی سال ۹۶ تحت تاثیر رشد فروش آپارتمان در بازار ملک، رکورد افزایشی زد. گزارش «دنیای اقتصاد» از اطلاعات آماری بانک مرکزی حاکی است؛ سال گذشته کل سرمایه‌گذاری‌ در بازار ساخت و ساز، ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش پیدا کرد که این میزان رشد، بالاترین نرخ از سال ۹۲ به بعد، محسوب می‌شود. ثبت رکورد چهار ساله بیشترین رشد سرمایه‌گذاری ساختمانی در سال ۹۶، ناشی از چرخش بازار معاملات خرید مسکن در سال ۹۵ از فاز رکودی به فاز پیش رونق و افزایش بیشتر حجم معاملات در طول سال گذشته بوده است به‌طوری که عمده تغییرات مثبت در بازار ساخت و ساز در سال ۹۶ را می‌توان در نیمه دوم سال و به‌خصوص در زمستان گذشته، ردیابی کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تلگرا، تاریخ 24 تیر 97، کد مطلب: 1083299: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین