پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۶۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‎های مستقل بدون درنظر گرفتن منافع سیاسی و اقتصادی فعالیت می‎کنند از این رو دولت و سایر نهادها باید از نظر مالی از آنها حمایت کنند.
شعارسال: فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه باید بودجه بیشتری به رسانههای مستقل به دلیل رویکرد کاری که در مقابله با بسیاری از موضوعات از جمله فساد دارند ارائه داده شود اظهارکرد: بدون شک نقش رسانهها و مطبوعات در شفافسازی و روشن نمودن افکارعمومی بسیار پررنگ است اما در میان برخی از رسانهها به دلیل وابستگی سیاسی و اقتصادی به جریانات مختلف قادر به ارائه تمامی اطلاعات لازم نیستند که در این راستا باید از رسانههای مستقل کمک گرفت.

وی تاکید کرد: رسانههای مستقل در کشورمان علیرغم محدویتهایی که در حوزه مالی روبه رو هستند در طی سالهای اخیر رویکرد قابل قبولی را در حوزههای مختلف به خصوص مقابله با فساد اتخاذ کردند که نشان از اهمیت آنها در فضای امروز رسانهای است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: معمولا رسانههایی که به جریانات و کارتلهای اقتصادی و سیاسی وابسته هستند در جهت انتشار اطلاعات در تمامی حوزهها منافع و سود خود را مدنظر قرار می‏‌دهند روندی که بدون شک در رسانههای مستقل کمتر و یا اصلا وجود ندارد.

ذوالقدر با بیان اینکه باید دولت و نهادهای مختلف در جهت کمک مالی به رسانههای مستقل وارد عمل شوند اظهارکرد: این دست از رسانهها امروزه با وجود مشکلات مالی متعدد مواجه هستند اما در جهت دفاع از حقوق ملت ایران تمامی تلاش و همت خود را به کار بستند و با تمام وجود در راستای مقابله با فساد و موضوعاتی از از این قبیل با انتشار اخبار مختلف وارد عمل شدند از این رو به طورحتم حیف و البته ناروا است که این رسانههای به دلیل مشکلات مالی تعطیل شوند و دست از کار بکشند.

وی با بیان اینکه در فضای رسانهای امروز کشور وجود رسانه‏های مستقل به دلیل مشکلات عمدتا اقتصادی و البته فشار برخی از جریانات کاهش پیدا کرده است گفت: امیدوارم دستگاهها و نهادهای متولی در بخش رسانهها به خصوص وزارت ارشاد در راستای حمایت از رسانهها مستقل اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلاتی که برای این دست از فعالان رسانهای و فرهنگی ایجاد شده است هرچه سریعتر حل شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری خبر فوری ، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397 ، کد خبر:474563 ،www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
رسانه مستقلی در این نظام هیچوقت وجود نداشته است ؛ این ها همه شان حکومتی هستند و برای همین اختیاری از خود ندارند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
قطعا دولت از رسانه هایی حمایت میکنه که مجیزشون رو بگن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین