پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
شاید باورش سخت باشد، اما استان زنجان که در دو دهه 60 و 70 بازیگران درخشانی را به دنیای تئاتر معرفی کرد یک سالن اختصاصی برای تئاتر ندارد.

شعار سال: شاید باورش سخت باشد، اما استان زنجان که در دو دهه 60 و 70 بازیگران درخشانی را به دنیای تئاتر معرفی کرد یک سالن اختصاصی برای تئاتر ندارد. هنرمندان این استان هنوز اجراهایشان را در سالن چندمنظوره فرهنگسرای امام ‌خمینی (ره) اجرا می‌کنند و با وجود داشتن چند سالن دیگر در شهر، هیچ‌کدام برای اجرای این هنر تجهیز نشده‌اند. رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان در این باره می‌گوید: تنها سالنی که نمایش در آن اجرا می‌شود، فرهنگسرای امام ‌خمینی (ره) است. این سالن چند منظوره است و کنسرت، سمینار و همایش هم در آن برگزار می‌شود. یک پلاتوی تئاتر در طبقه اول این فرهنگسرا ساخته‌اند که بیشتر به سوله شباهت دارد و به تجهیزات سالن نمایش مجهز نیست.

حسین نجفی با اشاره به تعداد اندک صندلی‌های فرهنگسرای امام‌ خمینی (ره) می‌افزاید: این سالن تنها مکانی است که هنرمندان تئاتر زنجان در آن نمایش اجرا می‌کنند که آن هم به دلیل چند منظوره بودن کار را بی‌نظم کرده است. گاهی در زمانی که نمایشی روی صحنه است، مجبور می‌شویم به دلیل اجرای کنسرت یا برگزاری همایش دکور نمایش را جمع کنیم.

وی ادامه می‌دهد: استان‌های اطراف زنجان تئاترشهر دارند، اما ما از داشتن چنین امکانی محرومیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می‌گوید خودتان یک سالن نمایش بسازید، ما هم برایتان تجهیزش می‌کنیم. می‌خواستیم از بخش خصوصی برای رفع مشکلات سخت‌افزاری تئاتر زنجان دعوت کنیم، اما متاسفانه مسئولان همکاری لازم را نکردند و بدون کمک آن‌ها حضور بخش خصوصی در تئاتر امکان‌پذیر نیست.

این کارگردان تئاتر به سالن سهروردی در زنجان هم اشاره می‌کند که 18 سال محل اجرای تئاتر بوده و حالا در اختیار نهاد کتابخانه‌هاست. او می‌گوید: فقط هفته‌ای یک بار در این سالن جلسه نقد کتاب برگزار می‌شود.

نجفی در پایان صحبت‌های خود تصریح می‌کند: اهالی زنجان سال 96 شادترین مردم ایران شناخته شدند، اما نمی‌دانم چرا در زمینه فرهنگی قدمی برای این شهر برداشته نمی‌شود. این در حالی است که هنرمندان زنجانی در جشنواره‌ها و عرصه‌های بین‌المللی همیشه درخشیده‌اند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 1 مرداد 97، کد مطلب: 24122، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین