پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافربری هوایی و جهانگردی می‌گوید: بالا بردن تسهیلات ارزی در شرایط فعلی کشور به نفع یک گروه خاص شده و چیزی به آژانس‌ها تعلق نمی‌گیرد. این کار قطعا توسط کسانی انجام شده که با ایرلاین‌ها قرارداد بستند. چراکه برخی ایرلاین‌ها از قبل این موضوعات مسیر خود را بسته‌ بودند.
شعارسال: حرمت‌الله رفیعی در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی معاون گردشگری در خصوص اینکه چطور آژانس‌ها باوجود اینکه در شرایط فعلی که نسبت به قبل ارز بیشتری دریافت می‌کنند و به‌نوعی مسافران خروج از کشور هم بیشتر شده‌است، تعدیل نیرو کرده‌اند، گفت: بارها گفته‌ام این تسهیلات ارزی که در حال حاضر داده می‌شود بیشتر به نفع یک گروه خاص است که با استفاده از آن در حال چپاولِ ارز مملکت هستند و چیزی به آژانس‌ها تعلق نمی‌گیرد. بعد از مصاحبه آقای محب‌خدایی، آژانس‌داران زیادی با بنده تماس گرفتند و گفتند کافی‌ست این دوستان بیایند و ببینند که ما درباره تعدیل نیروی خود دروغ نگفته‌ایم و همه اسناد آن موجود است. از طرف دیگر اگر فرض کنیم که سخنان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کاملا درست است و برخی از آژانس‌ها این کار را انجام می‌دهند. از ۴۸۰۰ آژانس موجود؛ این اتهام را حداکثر می‌توان به ۲۰ آژانس وارد کرد که آن هم سودجویی است که در همه مشاغل وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که بارها تاکید کرده پرداخت مستقیم ارز به مسافران غلط است و باید اصلاح شود، بیان کرد: اینکه ارز مسافری به‌ناگاه و در چنین شرایطی در کشور افزایش پیدا می‌کند؛ قدری شک برانگیز است. وگرنه چطور می‌توان در شرایط کنونی کشور ارز ۳۰۰ دلاری را به هزار یورو رساند و توپ را هم به زمین آ‌ژانس‌ها انداخت. این کار قطعا توسط کسانی انجام شده که از قبل با ایرلاین‌ها قرارداد خود را بسته‌اند و سود خود را نیز از آن محاسبه کردند. چراکه ایرلاین‌ها پیش از اتفاقات اخیر، مسیر خود را بسته‌ بودند. به‌علاوه می‌توان به دوربین فرودگاه امام مراجعه کرد و دید آدم‌های بانفوذی که می‌توانند آن طرف گیت فرودگاه حضور داشته باشند و این ارز را از مسافر دریافت کنند، چه کسانی هستند؟! در شرایط موجود برای ۴ نفر که خود را به ایرلاین‌های خاص بسته‌اند وضعیت مطلوبی ایجاد شده است ولی نمی‌توان این موضوع را به ۴۸۰۰ آژانس موجود نسبت داد و تعدیل نیروی آنها را انکار کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافربری هوایی و جهانگردی درباره بعضی مسیرهای خاص که بسته شده‌اند، توضیح داد: همانطور که جناب محب‌خدایی گفته‌اند،‌ برخی مسیرها تا ۱ ماهه آینده بسته شده و در ظاهر انگار مسافران حقیقی دارند ولی به‌هیچ‌وجه اینطور نبوده بلکه آنها افرادی هستند که با تعریف سفر رایگان به سفر برده می‌شوند. بنده هنوز می‌گویم که ۹۹ درصد آژانس‌ها ۴۰ درصد نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و اگر برای آن یک درصد سودی ایجاد شده به خاطر وضعیت فعلی پرداخت ارز و پیشنهادی است که بعضی ایرلاین‌ها به آنها داده‌اند. به‌عنوان مثال در مسیر مالزی تنها یک ایرلاین داخلی وجود دارد که به‌صرفه است و سود زیادی را نصیب این دوستان می‌کند. این ایرلاین بسته است و ما به‌عنوان آژانس‌ به آن دسترسی نداریم.

رفیعی با بیان اینکه باید روش تخصیص ارز تغییر پیدا کند اما قطع نشود، اظهار داشت: اگر در حال حاضر که بحث قطع شدن ارز مسافرتی مطرح شده به قیمت بلیت هواپیما‌ها نگاه کنید؛ متوجه کاهش قیمت‌ها می‌شوید. این موضوع از آن جهت اتفاق افتاده که ایرلاین‌ها و وابستگانشان احساس خطر کرده‌اند که در صورت قطع ارز مسافرتی بخش بزرگی از سود خود را از دست بدهند. چراکه این افراد تا یک ماه دیگر خود را با این شرایط بسته بودند و همه هزینه‌های مسافران را پرداخت کرده‌اند و با قطع ارز، یورویی به آنها تعلق نگرفته و ضرر بزرگی شامل حالشان می‌شود. به همین دلیل در حال حاضر با پایین آوردن قیمت می‌خواهند حجم تقاضاهایی که به مراتب کاهش داشته را قدری جبران کنند. این؛ همان اتفاقی است که چند ماه است آن را متذکر می‌شوم و اگر به آن گوش می‌کردند؛ هم ارز از کشور خارج نمی‌شد و هم این میزان التهاب در کشور وجود نداشت و کار به اینجا نمی‌رسید که خطیب نماز جمعه هم درباره لزوم قطع ارز مسافرتی صحبت کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش به اظهارات معاون گردشگری کشور مبنی براینکه مدیریت ارز باید در اختیار سازمان میراث فرهنگی باشد، واکنش نشان داد و گفت: ‌بنده از این حرف‌های غیرکارشناسانه متاسف می‌شوم. ایشان بارها در مصاحبه‌های قبلی خود گفته‌اند که ما می‌خواهیم ارز مسافری را به آژانس‌ها بدهیم ولی حال با وجود اینکه هیچ کاری انجام نداده‌اند اظهارات دیگری را بیان می‌کنند. خودشان طرح دادن ارز به آژانس‌ها را به بانک مرکزی ارائه کردند و حال از این موضوع می‌گویند که مدیریت ارز دست سازمان میراث فرهنگی باشد. متاسفم که گاهی حرف‌هایی زده می شود که افراد با آنها تعهدات قبلی خود را نفی می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1397 ، کدخبر: 649435 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
کل مملکت مارو دارن این ادمای با نفوذ تسخیر میکنن! چرا تموم نمیشن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین