پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: ایرلاین‌ها از بین ۳۰۰۰ دفتر که متقاضی فروش بلیت هواپیما اربعین بودند. تنها ۱۴ دفتر را انتخاب کرده که از نظر ما نماینده دفاتر مسافرتی نیستند. به‌همین دلیل اگر بلیت‌ها گرانتر از نرخ‌های اعلام شده فروخته شود؛ این موضوع توسط ایرلاین‌ها صورت گرفته و ربطی به دفاتر مسافرتی ندارد.

شعار سالمرتضی قربانی (دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران) درباره نظارت روی نرخ پروازهای اربعین که در دو مسیر تهران و مشهد به نجف انجام می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: براساس صحبت‌های انجام شده، نرخ بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت برای مسیر تهران به نجف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای مسیر مشهد به نجف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده و به‌هیچ‌وجه بلیت‌ها نباید بیشتر از این میزان فروخته شود. بر‌همین اساس هرکس غیر از این عمل کند تخلف کرده و ما بلافاصله پس از اطلاع از چنین تخلفاتی به آنها رسیدگی خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این موضوع که سال‌های گذشته هم درباره عدم افزایش قیمت صحبت شده ولی در نهایت عده‌ای اقدام به گرانفروشی کردند، بیان کرد: بله این موضوع درست بوده و بنده‌ام بارها گفته‌ام که چرا با کسانی که گرانفروشی می‌کنند، برخورد نمی‌کنید تا به این صورت قیمت‌ها کنترل شود. برای کنترل و کاهش تخلفات؛ در حال حاضر برای فروش بلیت اربعین از بین ۳۰۰۰ دفتر متقاضی که به آنها زمان داده شده بود، تنها ۱۴ دفتر اجازه فروش بلیت دارند.

قربانی افزود: ایرلاین‌ها در شرایطی که حتی دفاتر با مشکل جدی در فروش مواجه هستند؛ طرحی را ارائه داده و ۱۴ دفتر انتخابی را به‌عنوان نمایندگی فروش خود انتخاب کرده‌اند که اصل این کار اشتباه است و به‌همین دلیل حتی تابلوی این دفاتر نباید تابلوی آژانس‌های هواپیمایی باشد.

وی ادامه داد: طبق همین موضوع ما هم می‌گوییم یا ایرلاین‌ها این نمایندگی‌ها را به دفاتر خود ببرند و در آنجا بلیت‌ها را به‌فروش برسانند و یا اگر در دفاتری به این صورت خرید و فروش می‌شود؛ اعلام شود که آنها به‌عنوان نماینده ایرلاین خرید و فروش می‌کنند؛ نه به عنوان آژانس هواپیمایی. به‌همین دلیل از همین حالا می‌گویم که نباید تخلف این دفاتر را به‌حساب آژانس‌های مسافرتی بگذارند و بگویند دفاتر در حال گران‌فروشی هستند. اگر گرانفروشی صورت می‌گیرد؛ این موضوع توسط نماینده ایرلاین‌ها صورت گرفته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در ادامه صحبت‌هایش درباره دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها گفت: بنده و به‌طور کلی دفاتر مسافرتی مخالف این موضوع هستیم چراکه ارز رایج مملکت ما ریال است. درباره این موضوع با آقای مونسان نیز صحبت شده و ایشان هم مخالف دو نرخی شدن هتل‌ها هستند و به‌هیچ‌وجه چنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی در پایان افزود: اگر کسی چنین کاری را انجام داده، تخلف کرده و برای این موضوع موافقتی از سوی سازمان میراث فرهنگی نداشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران تاریخ انتشار 3 آبان 97، کدمطلب: 684416، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
چرا 14 دفتر؟
این چه شیوه فعالیت است . تا کی انحصار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
ا.ف75
امیدوارم این14دفتر برای افراد خاص و زیر نظر شخص خاصی نباشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین