پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
هرج‌ومرج کامل در بازار حاکم است هر کس به هر روشی که بتواند جیب مردم را خالی می‌کند هرروز قیمت اجناس گران‌تر می‌شود، و تنها راهکار این وضعیت در شرایط موجود این است که خود دولت کالا را وارد کند و در اختیار مردم بگذارند.
شعارسال: عدم پاسخگویی مسئولان کشور به اوضاع اقتصادی موجی از نگرانی را در بین مردم ایجاد کرده است، برخی از مردم حتی توان تهیه مایحتاج ضروری خود را ندارند، کالا و خدمات هرروز گران‌تر شده و مردم با اضطراب در حال پیگیری قیمت‌ها هستند.

این وضعیت نمایندگان مردم در مجلس را نیز نگران کرده است، برخی از نماینده‌ها بر این اعتقاد هستند که مردم عصبانی هستند و اگر دولت به‌زودی راهکاری برای حل بحران پیدا نکند موج اعتراضات شروع خواهد شد و ممکن است جو امنیتی در کشور ایجاد گردد.

شهاب‌الدین بی‌مقدار اظهار داشت: وضعیت موجود به نظر می‌رسد که بیشتر از عدم اعتماد مردم به آینده کشور ناشی می‌شود، هرکس که یک پس‌انداز ناچیزی که داشت را سعی کرده است تبدیل به دلار سکه کند که حداقل بتواند اندک سرمایه خود را حفظ نماید.

این نماینده با اشاره به موضوع پیشنهاد ترامپ و همچنین احتمال حضور وزیر خارجه عمان برای پادرمیانی مذاکره با امریکا گفت: به نظر من باید ما هم مذاکرات را قبول کنیم تا این مسائله روانی حل شود و قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کند.

وی در ادامه گفت: مشکل دیگری که دراین‌بین بوده ناشی از عدم مدیریت درست بازار ارز است، از ابتدا دولت باید برای مایحتاج اساسی مردم خود وارد گود می‌شد و اقدام می‌کرد، بقیه موارد را نیز آزاد می‌گذاشت و ارز کشور را هزینه این‌گونه کارها نمی‌کرد و به‌جای آن پروژه‌های نیمه خوابیده را احیا می‌کرد تا مردم هم احساس کنند که کارهایی صورت گرفته است.

اما بی‌برنامگی‌ها چنان شد که عده‌ای ارز 4200 تومان را گرفتند و به‌جای واردات مایحتاج مردم ارز کشور را در بازار آزاد به فروش رساندند. الآن دولت باید سریعاً تصمیم‌گیری کند و بازار ارز ثانوی را فعال کند، از طرف دیگر دروغ به مردم نگوید و نگوید که ما می توایم هرچه ارز لازم باشد را تأمین کنیم.

وی گفت: اگر اقدام لازم نشود و اقتصاد کشور تثبیت نگردد کارگران بیشمار بیکار خواهند شد و اگر این اتفاق رخ دهد مسائل اجتماعی و امنیتی زیادی برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با امنیتی کردن بازار و دستگیری افراد خورده پا اوضاع را درست نمی‌کند، الآن بازارها رو به تعطیلی است، بازاری نمی‌داند که جنس خود را بفروشد یا نفروشد.

این نماینده گفت: مردم الآن عصبانی هستند، این عصبانیت اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند و اگر مجلس و دولت، پاسخ روشنی به آن ندهد به خیابان خواهند ریخت و حق خود را خودشان خواهند گرفت، الآن همه مظطرب هستند و نمی‌دانند چه‌کار باید بکنند، درامد یک کارگر به 100 دلار رسیده و همه‌چیز گران شده است.

بیمقدار گفت: هرج‌ومرج کامل در بازار حاکم است هر کس به هر روشی که بتواند جیب مردم را خالی می‌کند هرروز قیمت اجناس گران‌تر می‌شود، و تنها راهکار این وضعیت در شرایط موجود این است که خود دولت کالا را وارد کند و در اختیار مردم بگذارند.

وی اظهار داشت:عده‌ای در بانک مرکزی معلوم نیست چگونه نفوذ کرده‌اند و چگونه دلار مفت را از دولت گرفته‌اند، طرف که هیچ سررشته‌ای از گوشت ندارد، دلار 4200 تومان گرفته تا از ارمنستان گوشت وارد کند اما دلارها سر از بازار آزاد درآورده است.

وی گفت: مردم در حال له شدن هستند، کارگران زیر بار فقر کمرشان راست نمی شود، افرادی که از کمیته امداد امرار معاش می کنند، چیزی برای خوردن پیدا نمی کنند، در طولانی مدت بازاری‌ها و کسبه هم فلج خواهند شد، وقتی مردم پولی برای خرید ندارند طبیعی است که بازارها بسته شود.

وی گفت: یکی از راهکارهای درست شدن اوضاع این است که ما سایه جنگ را از سر مردم برداریم، اینکه کری بخوانیم برای یکدیگر و فلان کار را می‌کنیم این‌ها راهکار نیست و مردم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1397 ، کدخبر: 822305 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین