پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
به نقل از قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی نوشت: تحقق تولید خودروی بومی در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.

شعار سال: تولید خودرو بومی و امکان اشتغالزائی با وجود این طرح از جمله موارد مورد اشاره قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی بود که به اعتقاد وی بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی شرط موافقت با این طرح است.

غلامعلی راستی در جلسه تبادل نظر با شرکای داخلی و خارجی برای اجرای این طرح گفت: در این توافق مقدمات تولید خوروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو 5 و با مشارکت شرکت خودروسازی شانگهای موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان فراهم شد.

وی شرط موافقت با این طرح را بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرده و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا غالب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود.

راستی با اشاره به میزان 50درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه پذیری تولید خودرو با کیفیت در استان را دوچندان می‌کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی، مورد تاکید مقامات استان است.

وی به زیرساختهای موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود : امکانات و زیرساختهای لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و بخصوص واحدهای تولیدی و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتا بومی سازی محصول تولیدی بدلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

وی وجود منطقه آزاد ارس و بهره‌گیری از مزیتهای آن مانند ورود ماشین آلات و انبارنمودن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهائی ، به همراه رفع تحریم ها و گشایش سوئیفت توسط بانکهای ایرانی را نیز از دیگر مزایای استان برای سرمایه گذاری نام برد.

قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تحقق تولید خودروی یادشده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تحلیلی ایران (خبر آنلاین)، 26 فروردین 1395، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین