پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فهرست طرح‌های مشکل‌دار مسکن‌مهر با امضای وزیر راه و شهرسازی به دست معاون اول قوه قضائیه می‌رسد، گفت: تامین نشدن خدمات زیربنایی از دلایل کند بودن واگذاری‌هاست.
شعارسال: احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در جلسات با نمایندگان وزارت نیرو ، استان‌ها و مدیران اعتبارات مورد نیاز را ۵۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کردیم که ۳۰ درصد آن تامین شده است، افزود: ۲۰۰ هزار واحد آماده شده است اما به دلیل فقر خدمات زیر بنایی امکان تحویل و اسکان آن فراهم نیست به طوری که در برخی شهرها برخی افراد که 3 تا 4 درصد پول واریز کردند، انصراف دادند.

وی تصریح کرد: ۱۱۸ هزار واحد مسکن تعاونی و هم سه جانبه و ۱۲ هزار واحد هم خود مالکی ( زمین مالک و تسهیلات دولت ) وجود دارد.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: سال گذشته در استان تهران در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، ۵۰ هزار واحد واگذار کردیم و در شهرهای جدید در شهر پرند ۲ نوبت افتتاح داشتیم و هر نوبت ۸ هزار واحد بوده یعنی ۱۶ هزار واحد واگذار شده است. در شهر جدید اندیشه ۲۸۰۰ هزار واحد افتتاح شده است و در پردیس نیز قرار بود ۴۵۰۰ واحد واگذار شود که تحقق نیافت و اردیبهشت ماه واگذار خواهد شد.

وی تاکید کرد: به جز پردیس در اندیشه و پرند سال گذشته واگذاری داشتیم.

اصغری مهرآبادی افزود : از مجموع ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد که بانک‌های عامل تسهیلات دادند تا به امروز یک میلیون و ۸۹۴ هزار واحد به اتمام رسیده است و روند ساخت ۱۲۰ هزار واحد هم عادی است.

وی بیان کرد: یک سری از واحدهای باقی مانده شامل واحدهای فاقد متقاضی است که باید مشتری پیدا کنیم و بخشی هم پروژه هایی است که پرونده هایشان به هر دلیلی در مراجع قضایی تحت رسیدگی و مطرح است که از رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم شرایط ویژه ای در نظر گرفته شود و ایشان هم به رسیدگی به این موضوع را به آقای اژه‌ای واگذار کردند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های فاقد مشکل بلامعارض امسال به اتمام خواهد رسید، عنوان کرد: با امضای وزیر راه و شهرسازی فهرست طرح‌های مشکل دار به آقای اژه‌ای می‌رسد تا رسیدگی شود و امیدواریم بخش عمد‌ه‌ای از مسکن مهر را امسال واگذار کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ جمعه 27 فروردین 1395، کد مطلب: 96409، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین