پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، ضمن رد پذیرش مراقب سلامت به عنوان یک رشته تحصیلی، گفت: حوزه فعالیت مراقب سلامت در 80 درصد موارد با وظایف پرستاری، همپوشانی دارد.

شعارسال: دکتر اصغر دالوندی با بیان این‌که «مراقب سلامت» به‌عنوان یک جایگاه شغلی و نه رشته تحصیلی جدید قابل قبول است، گفت: این نهاد صنفی رشته مراقب سلامت را به‌عنوان یک رشته تحصیلی جدید به رسمیت نمی‌شناسند.

وی با اشاره به هم‌پوشانی ۸۰ درصدی مراقب سلامت با رشته پرستاری در ادامه اظهار کرد: توجیه معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای راه‌اندازی این رشته کار نکردن پرستاران با میزان کم حقوق و دستمزد است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: حال آن‌که بسیاری از پرستاران مایل به گذراندن شیفت شسب نیستند، بسیاری از پرستاران فارغ‌التحصیل هم‌چنان بیکار هستند و شماری از پرستاران طرحی در انتظار گذراندن طرح که می‌توانند این جایگاه شغلی را پر کنند.

وی با بیان این‌که این سازمان آمادگی دارد که این جایگاه شغلی را توسط پرستاران پر کند، افزود: انجمن علمی پرستاری کشور و مرکز توسعه پرستاری مستقر در قطب ۱۰ (اصفهان) به صراحت عنوان کردند که مراقب سلامت یک جایگاه شغلی است نه رشته تحصیلی جدید.

دالوندی با بیان این‌که پرستار کسی است که مراقب سلامت است، گفت: در شورای عالی برنامه‌ریزی چنانچه رشته‌ای ۴۰ تا ۵۰ درصد هم‌پوشانی داشته باشد به‌طور خودکار حذف می‌شود، گفت: در حالی که این رشته با پرستاری ۸۰ درصد هم‌پوشانی دارد.

وی با بیان این‌که پرستاران توانایی علمی و مهارتی کافی برای احراز این جایگاه شغلی را دارند، افزود: با این وجود پرستاران می‌توانند با گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت با این جایگاه اورینته شوند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به فراخوان جذب نیرو برای این جایگاه شغلی توسط پرستاران خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری معاون بهداشتی این فراخوان را داده است

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سازمان نظام پرستاری، تاریخ انتشار: 10مرداد1397، کدخبر: 15146: www.ino.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین