پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
بهروز بنیادی می‌گوید: نمایندگان با تجربه مجلس معتقدند که در این دوره، ارتباط رییس جمهور با مجلس بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است. انتظار نمایندگان از آقای رییس جمهور این است که بیشتر با مجلس ارتباط داشته باشد و برای تبادل نظر و استفاده از توانمندی‌های نمایندگان بیش از گذشته وقت بگذارند.
شعارسال: در هفته گذشته سوال از رییس جمهور با پنج محور اعلام وصول شد. در این بین عده‌ای از اصولگرایان، جناح مقابل را به مسامحه‌کاری متهم می‌کنند و می‌گویند که اصلاح‌طلبان حاضر نیستند در این رابطه همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشند.

در بین نمایندگانی که سوال از رییس جمهور را امضا کردند نام بهروز بنیادی، نماینده اصلاح‌طلب کاشمر هم به چشم می‌خورد. وی جزو معدود اصلاح‌طلبان مجلس است که حاضر شده این طرح را امضا کند.

موضوع سوال از رییس جمهور را نباید بزرگ کرد

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص اینکه برخی معتقدند سوال از رییس جمهور می‌تواند دولت را تضعیف کند یا به حاشیه ببرد، گفت: اول از همه نباید این موضوع را خیلی بزرگ و سخت کرد. اگر به سیستم بعضی از کشورها نگاهی بیندازید می‌بینید خیلی راحت رییس جمهور را استیضاح و حتی برکنار می‌کنند. متاسفانه بسیاری از پیچیدگی‌هایی که در سیستم ما وجود دارد به خاطر رودربایسی‌هاست. مثلاً تعدادی معدود از مدیران در طول این چهل سال با یکدیگر رشد کردند و دوره‌هایی با هم همکار بودند و از این‌رو در خیلی از امور حاضر نیستند بر سر موضوعات کاری با هم رودررو شوند.

او افزود: امروز نمایندگان با تجربه مجلس معتقدند که در این دوره، ارتباط رییس جمهور با مجلس بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است. انتظار نمایندگان از آقای رییس جمهور این است که بیشتر با مجلس ارتباط داشته باشد و برای تبادل نظر و استفاده از توانمندی‌های نمایندگان بیش از گذشته وقت بگذارند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود این سوالات در حد وزرا بوده است، گفت: خیلی از سوالاتی که قرار است از آقای رییس جمهور پرسیده شده قبلاً از برخی وزرا پرسیده شده بود ولی چون نمایندگان قانع نشده بودند ترجیح دادند خود آقای رییس جمهور به ابهامات پاسخ دهند. مثلاً در حوزه اشتغال یا ارز، مجلس از دولتمردان سوال کردند و آن‌ها پاسخ‌هایی دادند اما ما به عنوان نمایندگان مردم می‌بینیم که هنوز این معضلات در جامعه ادامه دارد پس باید به وظیفه خود عمل و موضوع را پیگیری کنیم زیرا انتظار مردم هم همین است.

رییس جمهور پنج ساعت زمان برای پاسخگویی دارد

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند سوال از رییس جمهور رویکرد سیاسی دارد اما به شخصه به دنبال این هستم که آقای روحانی به مجلس بیایند و جواب‌های شفافی به سوالات نمایندگان دهند. از نظر من این سوالات یک فرصت خوبی را برای رییس جمهور مهیا کرده که نمایندگان و مردم را در جریان امور بگذارند. آقای رییس جمهور قانوناً می‌توانند برای پاسخ به هر سوال، یک ساعت زمان بگیرند و از آنجایی که پنج سوال مطرح شده ایشان پنج ساعت وقت پاسخگویی دارند هرچند شاید بخواهند از زمان کمتری استفاده کنند. به هر حال امیدوارم آقای روحانی از این زمان و فرصت استفاده کنند زیرا چنین فرصت زمانی و مکانی در هیچ جای دیگر برای رییس جمهور مهیا نخواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 140951 ، www.rouydad24.ir1

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
مسئله بزرگی نیست و نباید دلهره در دل ملت ایجاد کنه این مسئله سوال از رییس جمهور چون بسیار بدیهیه که رییس جمهوز در برابر کارهایی که کرده جوابگو باشه
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین