پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه برخورد دوگانه دولت در بحث یارانه‌ها اشکال بزرگی است که قابل دفاع نیست، گفت: اگر دولتی نخواهد هزینه‌ سیاسی اجتماعی تصمیمات درست اقتصادی را بپردازد، نمی‌توان به آن امید بست.

شعار سال: محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب، با اشاره به مخالفت دولت با حذف 3 دهک بالای جامعه و در عین حال ادعای مصیبت عظما بودن پرداخت یارانه به مردم از سوی دولتمردان، اظهار داشت:‌ ما در گذشته مواردی را داشته‌ایم که معمولا دولتی‌ها خلاف تصمیمات و اظهارنظرهایی که در هیأت دولت یا رسانه داشتند، مطرح می‌کردند.

کوهکن با اشاره به تکرار چنین اتفاقی در دولت اصلاحات، ادامه داد: این برخورد دوگانه اشکال بزرگی است که قابل دفاع نیست؛ در زمان اصلاحات تورم و گرانی طوری بود که دولت فضایی درست کرد و گفت می‌خواهد اقتصاد را «ساماندهی» کند و بر همین اساس اتاق بازرگانی در آن زمان نظرات پیشنهادی خود را به دولت ارائه کرد.

نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم کارگاه‌های 5 نفره از مشمول بودن قانون کار خارج شوند و رابطه کارگر و کارفرما توافقی باشد؛ رئیس اتاق بازرگانی از این امر راضی بود و مرحوم نوربخش حتی گفت که این مسئله باید تا 50 نفر هم افزایش یابد، بنابراین ما امیدوار شدیم بخشی از پیشنهادت ما در مصوبات دولت بیاید.

وی یادآور شد:‌ مجلس نهایتا در قالب طرحی این موضوع را دنبال کرد تا کارگاه‌های 5 نفره از شمول قانون کار خارج شوند، و پیش‌بینی ما این بود که دولتی‌ها موافق این طرح صحبت خواهند کرد، اما وزیر کار وقت به عنوان نماینده دولت با این طرح مخالفت کرد که برای ما بسیار عجیب بود.

کوهکن تأکید کرد: بحث بنده صرفا در مورد دولت آقای روحانی نیست، اما معتقدم اگر دولتی نخواهد هزینه‌ سیاسی اجتماعی تصمیمات درست اقتصادی را بپردازد، نمی‌توان به آن دولت امید بست، چراکه یک رئیس‌جمهور برای اصلاح اقتصادی باید تن به جراحی اقتصادی بدهد، حتی اگر این امر باعث پایان یافتن دوره ریاست جمهوری او شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، 28 فروردین 1395، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین