پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، گفت: جمهوری اسلامی ایران، شان و منزلت آمریکا را زیر سوال می برد و آمریکایی ها نمی توانند کاری انجام دهند، به طوری که بقیه کشورهای دنیا علیه آمریکا تظاهرات می کنند و این امر نیز موجب ناراحتی آمریکا می شود.

شعارسال: احمد بخشایش، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به بد عهدی های آمریکایی ها اظهار داشت: آمریکایی ها از همان ابتدا در صدد این بودند که توپ را در زمین ایران بیندازند.

وی تصریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران به توسعه موشکی می پرداخت، ترامپ می گفت ایران با روح برجام مخالفت می کند و بر این بود که برجام برایش صلح و ثبات و آرامش آورده بود و اذعان داشت وقتی ایران موشک آزمایش می کند در واقع به صلح موجود تخطی می کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ابراز داشت: دعوای اصلی بین آمریکا و ایران بود و 4+1 جمع شده بودند که بین آمریکا و ایران صلح برقرار کنند؛ طبیعی است که اروپایی ها برای اینکه از ایران یک سری امتیاز بگیرند، بر همین اساس به برنامه موشکی که نشانه اقتدار ایران است، دست گذاشته اند و اسرار دارند برد موشک های ایران بیش 500 کیلومتر نباشد، اما ایران برد موشک هایش را تا 2500 کیلومتر توسعه داده است.

بخشایش خاطر نشان کرد: غربی ها در مذاکره می خواهند با حداقل انرژی، حداکثر امتیاز را بدست بیاورند، لذا مباحث موشکی و دفاعی را مطرح می کنند و آن را به بحث اصلی ارتباط می دهند.

اسرائیل و عربستان دو رژیم اصلی تحریک کننده آمریکا هستند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پاسخ به این سوال که "اگر از توان نظامی بالا برخوردار نبودیم، چه سرنوشتی در انتظار ایران بود؟"، گفت: در یک دوره صدام حسین در 8 سال جنگ تحمیلی صاحب موشک بود و آن را از اروپایی می گرفت و ما نمی توانستیم از خودمان دفاع کنیم، اما امروز ما به نحوی موشک هایی داریم که نشانه اقتدار ماست و حالت تدافعی دارد و در واقع خاصیت تهاجمی ندارد و صرفاً اگر کسی قصد تجاوز به خاک ایران را داشته باشد از موشک ها استفاده می کنیم.

بخشایش مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ های نیابتی تا حدودی از این موشک ها استفاده کرده است، مثلا موشکی که حزب الله به تانک های مرکاوا اسرائیل می زد یا موشکی که حزب الله به قایق ها و ناوهای دریایی اسرائیل می زد، یا موشکی که یمنی ها مورد استفاده قرار می دهند، یا اینکه حداقل از فن آوری جمهوری اسلامی ایران در بحث موشکی استفاده شده است.

وی افزود: غربی ها از فکر جمهوری اسلامی ناراحت هستند، یعنی اینکه جمهوری اسلامی با مردم است و تلاش میکند خودش را به مردم ببندد و این طرز تفکر، غربی ها را ناراحت می کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس عنوان کرد: از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران، شان و منزلت آمریکا را زیر سوال می برد و آمریکایی ها نمی توانند کاری انجام دهند، به طوری که بقیه کشورهای دنیا علیه آمریکا تظاهرات می کنند و این امر نیز موجب ناراحتی آمریکا می شود.

چراغ سبز مسئولین به مذاکرات امنیتی دفاعی

احمد بخشایش بیان داشت: تیم اقتصادی آقای هاشمی و خاتمی تفکرشان از آقای نیلی می آید و تفکرشان لیبراسیم است؛ لیبرالیسم و نئولیبرالیسم افکار بازار آزاد و ربا را مطرح می کنند، لذا وقتی که بازار آزاد مطرح می شود، طبیعتاً غربی ها در بحث ارز، دلار و بازار ثانویه ایران را تحت فشار قرار می دهند.

وی اشاره کرد: قبل از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران رهبر نظامی و ابرقدرت منطقه بود؛ در واقع دکتر نیکسون با حمایت آمریکا، موجب شد تا ایران ستون و فرماندهی نظامی منطقه خلیج فارس را بر عهده داشته باشد و عربستان سعودی نیز بابت نفتش فرمانده اقتصادی خلیج فارس باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بیان داشت: بعد از انقلاب آمریکایی ها حاضر نشدند رهبری نظامی ایران در منطقه را به رسمیت بشناسند و ایران برای اینکه این اقتدار را ثابت کند دست به ایجاد جبهه مقاومت زد و با بحرین، عراق، یمن و سوریه شروع به ایجاد جبهه مقاومت کرد تا با کمک به این کشورها اقتدار خود را نشان دهد تا غربی ها مجبور شوند اقتدار ایران را بپذیرند.

بخشایش خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که باعث شد تا اقتدار ایران پذیرفته شود، داشتن موشک است؛ نه برای تهاجم بلکه برای دفاع، اما غربی ها حرفشان این است که چرا شما این همه موشک را تلنبار می کنید؟

وی افزود: برای اینکه اقتصاد لیبرالیسم اجرا شود، دولتمرادانی که با دولت هاشمی و دولت آقای روحانی خاتمی یکسان اند و تفکر لیبرالی دارند، طبیعی است که به مذاکرات موشکی پاسخ مثبت می دهند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار داشت: برای مذاکره با آمریکا بایستی تا آبان ماه منتظر ماند، تا نتیجه انتخابات کنگره مشخص شود؛ اگر دموکرات ها انتخاب شوند خودشان نخ های زیادی را دور دست و پای ترامپ می بندند، زیرا خود دموکرات ها با برجام موافقند.

درخواست ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران

احمد بخشایش با اشاره به درخواست تراپ از ایران مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط، عنوان کرد: دو سناریو قابل تصور است؛ سناریو اول بی ثباتی شخصیت ترامپ را نشان می دهد که در تاریخ آمریکا بی سابقه است که بیاید 12 شرط تعیین کند و بعد بیاید زیر شروط خودش بزند.

وی تصریح کرد: ترامپ عاشق دو چیز است، یک مذاکره چون می خواهد بگوید من می توانم مشکلات بزرگ را حل کنم و دوم توئیت زدن است؛ توئیت می زند تا هر روز صبح روی جلد روزنامه ها باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بیان داشت: ترامپ قصد دارد ایران را به دو دسته تقسیم کند، آن هایی که طرفدار مذاکره هستند و دسته دوم آن هایی که با مذاکره مخالفند.

دو قطبی سازی در ایران

احمد بخشایش خاطر نشان کرد: خود دولتمردان و مقامات ایرانی مدعی هستند که نمی گذارند ایران سوریه شود و جنگ داخلی بوجود آید و به نظر من اگر کار تا آبان ماه ادامه پیدا کند، مذاکره کردن به معنای تسلیم شدن نیست، در واقع آن ها یک منطقی دارند و ماهم یک منطق دیگر.

وی به سناریو دوم اشاره کرد و گفت: در سناریو دوم، ترامپ قصد دارد با ایجاد دو قطبی سازی در ایران، یک دسته طرفدار و یک دسته مخالف مذاکره.

بخشایش عنوان کرد: ترامپ بر این است که توپ را داخل زمین ایران بیاندازد و بگوید ایران اهل مذاکره نیست؛ اما جمهوری اسلام ایران معتقد است که آمریکا برجام را که با 2 سال مذاکره به نتیجه رسید پاره کرد و به آن متعهد نبود و حالا چرا دوباره موضوع مذاکره را مطرح می کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر: 1395569،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
به نظرم تیتر خوبیه! دولت در برجام می ماند نه ایران!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
ایشون که هرچی میاد داره دولت قوی تری رو به جان عرضه میکنه! ترامپ سقوط نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین