پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در دیدار با همتای انگلیسی خود درباره حوزه‌های همکاری در سازمان‌های بین‌المللی رایزنی کرده و گفت: کشورهای اروپایی‌ عضو برجام باید با حداکثر توان مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا بایستند.

شعار سال: کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با سفیر و نماینده دائم دائم انگلیس نزد سازمانهای بین المللی مستقر در وین و همچنین سفیر و نماینده دائم این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی، به طور همزمان، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن مرور مهمترین مباحث دستورکار سازمان های مختلف بین المللی مستقر در وین، بر تداوم و ارتقاء همکاری ها و گفتگوهای سازنده میان دو نمایندگی به خصوص انجام رایزنی و مشورت در مورد موضوعات اولویت دار دو کشور در حوزه های برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی و مبارزه با موادمخدر تاکید کردند.

غریب آبادی با اشاره به همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی که در گزارشات مکرر مدیرکل آژانس نیز بارها به این همکاری ها و همچنین پایبندی کامل ایران به تعهداتش در چارچوب برجام اذعان شده است، تصریح کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای ذی ربط نیز موظفند به نوبه خود حداکثر امکان بهره مندی ایران از همکاری های صلح آمیز و کمکهای فنی هسته ای، در کنار بهره مندی از منافع اقتصادی ناشی از برجام را بدون ایجاد هیچ مانعی فراهم آورند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه ضمن اذعان به مواضع اصولی انگلیس در حمایت از برجام که نمادی بارز از موفقیت دیپلماسی چندجانبه است، تاکید کرد که کشورهای اروپایی طرف مذاکرات در برجام باید با حداکثر توان خود در برابر یکجانبه گرایی آمریکا، از جمله از طریق تلاش برای به حداقل رساندن آثار منفی تحمیل مجدد تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران بایستند.

در این ملاقات، نمایندگان دائم انگلیس ضمن تاکید بر سیاست اصولی کشورشان در حمایت از برجام، به بیانیه نهایی کمیسیون مشترک وزرای برجام و همچنین بیانیه مشترک سه کشور اروپایی و خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این زمینه اشاره و تاکید کردند عزم آنان و سایر شرکای اروپایی، همزمان همکاری و کار مشترک با ایران برای حفظ و تداوم برجام و منتفع شدن ایران از منافع آن تا سرحد ممکن است.

در این دیدار، غریب آبادی همچنین با اشاره به موضوع مهم مبارزه با موادمخدر و ضرورت اتخاذ راهبرد جامع از سوی جامعه بین المللی و سازمان های ذیربط بین المللی در این زمینه، به آثار مخرب و هزینه های سنگین اجتماعی، انسانی و مالی آن برای مردم و دولت ایران اشاره و نگاه و راهبرد جامع کشورمان در مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی را به تفصیل توضیح داد.

وی ضمن توجه دادن به این موضوع که هزینه های تحمیل شده بر مردم ایران، در عمل با جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا، به نفع کشورهای این منطقه شده است، نارضایتی کشورمان از ناکافی بودن حمایت ها و کمکهای مالی و فنی وعده داده شده در این زمینه از سوی سازمانهای بین المللی و کشورهای تامین کننده مالی را ابراز نمود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 25 مرداد 97، کدمطلب: 1803892، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
ا.ف75
ای بابا! امریکا نون همین اروپایی ها رو هم قطع کنه واقعا هیچ کدومشون پشت ایران واینمیسن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین