پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به خبر منتشر شده در زمینه کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران واکنش نشان داد.

شعار سالحشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران، اظهار داشت: اتحادیه اروپا رقم ناچیزی را برای کمک به ایران در نظر گرفته زیرا جرائم و اقداماتی که آمریکایی‌ها علیه ایران شکل داده‌، بسیار بیشتر است.

در رقابت تشویقی تنبیهی که بین آمریکا و ا تحادیه اروپا وجود دارد، هنوز حتی یک شرکت یا بانک اروپایی به سمت ایران نیامده است؛ یعنی اهرم آمریکایی‌ها که شامل فشار سیاسی، عملیاتی و مالی می‌شود، قوی تر بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه کمک‌هایی که اتحادیه اروپا در نظر گرفته مشخص است، بیان کرد: 8 میلیون یورو از این مبلغ برای سازمان توسعه تجارت و شرکت های کوچک و متوسط درنظر گرفته شده و 8 میلیون یورو دیگر نیز برای پروژه‌‌های محیط زیستی و ۲ میلیون یورو نیز برای مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است.

تشریح انتظارات تهران از قاره سبز در ادامه مسیر برجام

وی با بیان اینکه ایران چند انتظار از اتحادیه اروپا دارد، افزود: در قالب قانون انسداد، اتحادیه اروپا باید جرائم و تشویق‌هایی را برای شرکت‌های اروپایی در نظر بگیرد تا تفاوتی میان شرکت‌های اروپایی که با ایران همکاری می‌کنند و شرکت‌هایی که همکاری خود را با ایران قطع می‌کنند، وجود داشته باشد.

کمک مالی اتحادیه اروپا به ایران روشی برای مقابله با سیاست‌های کاخ سفید علیه تهران است

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آن است که شرکت‌های اروپایی با ایران همکاری نکنند، ادامه داد: کمک مالی اتحادیه اروپا به ایران، روشی برای مقابله با سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران است، البته باید رقم سیاست‌های تشویقی اتحادیه اروپا به گونه‌ای باشد که امکان تشویق شرکت‌ها را میسر کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: در رقابت تشویقی تنبیهی که بین آمریکا و ا تحادیه اروپا وجود دارد، هنوز حتی یک شرکت یا بانک اروپایی به سمت ایران نیامده است؛ یعنی اهرم آمریکایی‌ها که شامل فشار سیاسی، عملیاتی و مالی می‌شود، قوی تر بوده است.

ایرانی‌ها باید بتوانند مبادلات دلاری خود را در قالب یورو انجام دهند

فلاحت پیشه اظهار داشت: انتظار دوم ایران این است که اروپایی‌ها همانطور که در صحبت‌های اولیه خود بر تشکیل صندوقی یورو پایه تاکید کردند، اکنون نیز این موضوع را پیگیری کنند؛ براساس این طراحی، ایرانی‌ها باید بتوانند مبادلات دلاری خود را در قالب یورو انجام دهند ولی متاسفانه هنوز این کار انجام نشده است.

" کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران" سیگنال ضعیفی در حوزه عملی است

وی افزود: نکته دیگر آن است که اروپایی‌ها در زمینه صادرات نفت، مبادلات گاز و انرژی هنوز کار محکمی را صورت نداده‌اند، اقدامی که اروپایی‌ها تحت عنوان " کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران" انجام داده‌اند، سیگنال ضعیفی در حوزه عملی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: البته این اقدام اتحادیه اروپا یکی از اولین اقدامات عملی آن‌ها است که مثبت ارزیابی می‌شود ولی به طور کلی سینگال ضعیفی است و انتظار این است که اروپایی‌ها قوی تر عمل کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 2 شهریور 97، کدمطلب: 399951، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
خداییش هر طور حساب میکنم می بینم اون ها هم مارو گیر اوردن! این ها در قبال چیزی که ما دادیم رفت خروس قندی هم به حساب نمیاد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
این میزان پول کمی نیست و واقعا معلوم نیست کجا خرجش کردن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
این ینی یه گام مثبت میون این همه مشکلاتی که سر راهمون بود! خداروشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
الان به علیرضا جهانبخش این ها 25 میلیون یورو دادن! این اخه پولیه که این ها براش خوشحالن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین