پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره موضوعات مختلف ورزش همچون مطرح شدن ادعای دکترای تقلبی رییس فدراسیون والیبال،گلایه هواداران استقلال از وزارت ورزش،تغییرات در هیات مدیره سرخابی ها،بحث ادامه کار کی روش در ایران،اختلاف با فدراسیون کشتی،موضع وزارت در قبال برکناری روسای بازنشسته فدراسیون ها و ...به صحبت پرداخت.

شعارسال: محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به مناسبت روز "خبرنگار" در ایسنا حاضر شد و ضمن تبریک به خبرنگاران و قدردانی از تلاش آن ها، در زمانی بیش از ۶۰ دقیقه به مهمترین سوالات پیرامون مباحث مهم این روزهای ورزش ایران پاسخ داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

*اشکالات زیادی در کارمان داریم

"همه ما در وزارت ورزش به دنبال پرهیز از حاشیه هستیم چرا که معتقدم در سایه آرامش است که می‌توان خوب کار کرد و به اهداف رسید. اعتقاد هم نداریم که هیچ اشکالی در کارمان وجود ندارد. بلکه اتفاقا اشکال زیادی نیز در کارمان داریم اما انتظار داریم رسانه‌ها نکات مثبت را هم ببینند و بگویند چه کارهای مثبتی نیز توسط فدراسیون‌ها و وزارت ورزش انجام شده است. همه باید تلاش کنیم با نقد سازنده جریان و اقدامات عملی‌مان را اصلاح و در مسیر درست حرکت کنیم. اگر برای چهار یا هشت سال بعد برنامه‌ریزی می‌کنیم به هر حال ممکن است در جایی مقداری از مسیرمان خارج و دچار انحراف شویم و در این میان نقدهای سازنده است که به ما کمک می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیریم و خودمان و امور را اصلاح کنیم."

*مردم به حق انتظار دارند نتایج خوبی در رویدادهای مختلف بگیریم

" مردم به حق از ما انتظار دارند در رویدادهای مختلف اعم از المپیک، جهانی و آسیایی نتایج خوبی بگیریم و یا در بحث توسعه زیرساخت های ورزش خوب عمل کنیم. البته محدودیت‌ها، چالش‌ها و بحث‌های مختلف که دشمنان نظام به وجود می‌آورند و سعی در تخریب دارند ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند اما همه ما باید مانند یک خانواده به هم کمک کنیم و نگذاریم دشمنان به اهداف‌شان برسند."

*تغییرات در برخی رشته های بازی های آسیایی به ضرر ما تمام شد

"برنامه فدراسیون‌ها طی ۱۸ ماه گذشته در ستاد عالی بازی های آسیایی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و سوابق رشته‌های مختلف ورزشی، وضعیت حال حاضرشان در آسیا و درصد موفقیتشان در بازی های آسیایی مورد موشکافی قرار گرفت. از طرفی می‌دانیم چه محدودیت‌هایی ممکن است از سوی میزبان رقابت‌ها ایجاد شود و اینکه اندونزی چه اقداماتی انجام داده تا مدال‌ها را هر چه بیشتر کسب کند تا هر چه بهتر بتواند پاسخگوی افکار عمومی خود باشد. OCA (شورای المپیک آسیا) همواره امتیازاتی به میزبانان بازی‌های آسیایی می‌دهد و همیشه تلاش کرده و می‌کند با برخی تغییرات و اضافه کردن رشته‌های جدید مطابق با نظر میزبانان کاری کند کشورهای میزبان به مدال‌های بیشتری دست یابند تا بتواند هر چه بیشتر رضایتشان را جلب کند. بر همین اساس نیز در این دوره از رقابت‌ها برخی رشته‌های مدال‌آور برای ما همچون کاراته، بوکس، ووشو و تکواندو با تغییرات و کاهش اوزان همراه بود که به ضرر ما تمام شد."

*در اعزام کاروان به برخی رشته ها نگاه حمایتی داریم

" ما در دوره گذشته بازیهای آسیایی ۲۱ طلا کسب کردیم. همان طور که می‌دانید در بازی‌های آسیایی و یا المپیک کسب مدال طلا نقطه کلیدی است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که یک طلا می‌تواند هم وزن چند مدال نقره و برنز در جدول رده‌بندی کشورها باشد. در اعزام کاروان دو نگاه وجود داشت یکی اینکه کاروان کیفی به این رقابت‌ها اعزام شود. یک نگاه دیگر نیز این بود که به برخی رشته‌ها نگاه حمایتی داشته باشیم و صرفا به دنبال کسب نتیجه نباشیم و این گونه فکر نکنیم که اگر یک تیم به مدال نمی‌رسد پس اصلا اعزام نشود. بر همین اساس بحث‌های مختلفی در ستاد عالی بازی‌ها مطرح شد و تصمیم بر این شد با توجه به منابع و محدودیت‌ها و اینکه در برخی رشته‌ها نیازمند نگاه حمایتی هستیم، علی‌رغم اینکه می‌دانیم شاید در این رشته‌ها نتیجه هم نگیریم آن‌ها را به این رقابت‌ها اعزام کنیم."

*تیم فوتبال زیر ۲۱ سال را با هدف المپیک‌توکیو عازم جاکارتا می کنیم

"حتی در بحث فوتبال هم می‌دانیم ۴۰ سال است نتوانستیم به المپیک برسیم اما سیاست این بود با آینده‌نگری جهت حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیمی را از الان ساخته و پرداخته کنیم. بر همین اساس نیز با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان فوتبال ایران طی مدت اخیر خوب عمل کرده‌اند، به این نتیجه رسیدیم که تیم زیر ۲۱ سال ایران در رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی حاضر شود. نمی‌خواهم بگویم اصلا نتیجه مهم نیست چرا که بازیکنان روحیه جنگندگی بسیار بالایی دارند و امیدواریم با اتکا به همین فاکتور مهم به نتیجه مطلوب برسند. در مجموع نگاه مسئولان ورزشی این بود کاروانی با آمادگی بالا و کیفیت مناسب عازم بازی‌های آسیایی شود تا ان‌شاءالله با تلاش بالا بتوانند به نتایج خوبی برسند و دل مردم را شاد کنند. مردم در جریان جام جهانی نشان دادند فارغ از نتیجه قدردان تلاش‌ها خواهند بود."

*امیدوارم رده پنجمی دوره گذشته را تکرار کنیم

" پیش بینی نتایج کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا کار سختی است و واقعا نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. اینکه نتیجه دوره گذشته را ببینیم و بگوییم می‌توانیم از عنوان پنجمی دفاع کنیم یا نه بسیار سخت است. اکثریت فدراسیون‌ها به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند اما باید به شرایط رقبا نیز توجه کنیم. طبیعی است ۳ کشور نخست که معمولا چین، کره، ژاپن هستند با توجه به شرایطی که دارند، جلوتر از دیگر کشورها حرکت می کنند، ضمن اینکه با توجه به محدودیت‌هایی که برای بانوان ما در برخی رشته‌ها وجود دارد شرایط یکسانی برای رقابت با این سه کشور نداریم. اما رتبه ۴ تا ۷ جدول رده بندی مد نظر کشورهایی همچون ایران، ازبکستان، قزاقستان، تایلند و اندونزی به عنوان میزبان است و امیدوارم بتوانیم عنوان پنجمی دوره گذشته را تکرار کنیم."

*انتظار کسب ۲۶ مدال طلا داریم

" انتظار داریم از ۲۱ طلای دوره پیش به ۲۵ یا ۲۶ مدال طلا برسیم. اینکه رقبای ما چند مدال طلا کسب می‌کنند دیگر دست ما نیست. به هر حال با توجه به کاهش اوزان رشته‌هایی همچون تکواندو، ووشو و بوکس، پیش‌بینی ما این است که بتوانیم ۲۵ تا ۲۶ مدال طلا را کسب کنیم و در این بین نتیجه رقبا نیز در تعیین رتبه ایران حائز اهمیت است."

*در صورت ابلاغ، فورا بازنشسته ها در هر جایگاهی کنار می روند

"اولا همه ما ملزم به تمکین در برابر قانون هستیم و امکان ندارد قانونی به تصویب مجلس برسد و از سوی دولت ابلاغ شود و آنگاه دستگاه‌های اجرایی تمکین نکنند. این اصلا امکان‌پذیر نیست. در اوایل انقلاب و دوران جنگ اکثریت مسئولان بعضا سنی بین ۲۵ یا ۲۶ سال داشتند و حتی افرادی را داشتیم که با ۲۵ سال سن جنگ را اداره می‌کردند. خود من نیز زمانی که مدیرکل بودم، ۳۱ سال سن داشتم و مجموعه مدیریت کشور چنین شرایطی را داشت. الزاما این نیست هر کسی که تجربه و سن و سالی دارد حتما باید رییس باشد. می‌شود اتاق فکر تشکیل داد و از پیشکسوتان استفاده کرد تا تجربه خود را در اختیار جوانان خود بگذارند. طبیعی است هر بحثی زمان مخصوص به خود را می‌طلبد. الان شرایط به گونه‌ای است که جوانان این انتظار را دارند که پس از سال‌ها که پشت خط قدیمی‌ها مانده‌اند به آن‌ها این فرصت داده شود که مدیریت کنند و مسئولیت‌ها را در اختیار بگیرند. جوانانی که علم و انگیزه دارند و باید به آن‌ها این فرصت داده شود. با توجه به مصوبه مجلس در ممنوعیت ادامه کار بازنشستگان و تاکید دولت بر انجام آن، این امکان بیش از هر زمان دیگری برای جوانان فراهم شده تا امور را در دست بگیرند و پیشکسوتان نیز این فرصت را دارند تا تجربیات‌شان را در اتاق‌های فکر در اختیار جوانان بگذارند. جوانان این پتانسیل را دارند مسئولیت قبول کنند و با خلاقیت و نوآوری کارها را بهتر پیش ببرند. با توجه به صحبت‌های رییس جمهور، دولت نیز از این موضوع استقبال می‌کند و فکر می‌کنم بعد از ابلاغ این مصوبه از سوی دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی به طور کامل به آن عمل کنند و جوانان در مسند امور قرار گیرند. ما نیز در وزارت ورزش در قبال تمامی افرادی که مشمول این قانون شوند قانون را اجرایی خواهیم کرد و برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که افراد چه پستی دارند.تمامی کسانی که بازنشسته هستند و از امتیاز ایثارگری استفاده می‌کنند طبیعی است باید از این قانون تبعیت کنند و کنار بروند. قوانین داخلی الزام‌آور است و باید به مرحله اجرا درآید."

*۱۰ تا ۱۲ رییس فدراسیون بازنشسته داریم

"ما در میان ۵۱ روسای فدراسیون‌ها چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ رییس فدراسیون داریم که با استفاده از تبصره ایثارگری و علی‌رغم بازنشستگی مشغول به فعالیت هستند و اتفاقا عموما هم جزو فدراسیون‌های خوب ما محسوب می‌شوند اما اگر قانون ابلاغ شود تمامی کسانی که مشمول این قانون هستند باید جای خود را به جوانان بدهند و کنار بروند.منتظریم این قانون ابلاغ شود و با توجه به تاکید وزیر ورزش آن را به صورت کامل اجرا می کنیم."

*اعضای هیات رییسه فدراسیون ها مشمول قانون جدید نیستند

"شرایط هیات‌های ورزشی متفاوت است. چیزی که مجلس تصویب کرده این است همه نهادهای عمومی غیر دولتی، دستگاه‌های اجرایی و همه بخش‌هایی که به نوعی از منابع دولت استفاده می‌کنند شامل این قانون خواهند شد. البته دبیری فدراسیون‌ نیز از آنجا که شغل محسوب می‌شود این قانون شامل حال‌شان می‌شود اما نواب رییس و اعضای هیات رییسه چون شغل تلقی نمی‌شوند و حقوق‌بگیر فدراسیون‌ها نیستند این قانون شامل حال‌شان نمی‌شود."

*شرایط معاون بانوان درباره قانون جدید متفاوت است!

"خانم فریبا محمدیان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان شرایطش متفاوت است. او با ۲۰ سال خدمت بازنشسته شده و مجلس نیز بسیار شفاف افراد شامل این قانون را بیان کرده است. وزارت ورزش نیز از دستگاه‌هایی است که تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قانون را به صورت کامل اجرایی کند."

*ضیایی هیچ حقوقی از فدراسیون والیبال و وزارت ورزش نمی گیرد

"در فدراسیون والیبال انصافا ضیایی حقوق‌بگیر دولت یا فدراسیون نیست.به هر حال مجموعه دوستان ما در فدراسیون‌ها وقتی این قانون ابلاغ شود ملزم به تبعیت هستند."

*باید به رییس فدراسیون والیبال دو تا ۳ سال دیگر فرصت بدهیم

" فدراسیون والیبال برنامه‌هایی در ۶ ماه گذشته داشته که به مرحله اجرا درآورده و به نتایج قابل پیش‌بینی نیز دست یافته است پس نمی‌شود بر اساس نتیجه بگوییم عملکرد ضیایی بد یا خوب بوده است. باید به فدراسیون والیبال و مدیران آن فرصت کافی بدهیم تا برنامه‌هایشان را اجرایی کنند. ما در والیبال در رده ملی جوانان و باشگاه‌ها قهرمان آسیا شدیم. در نوجوانان به مسابقه‌های جهانی راه پیدا کردیم و در بزرگسالان نیز مطمئنا در جاکارتا نتایج خوبی خواهیم گرفت. بنابراین الان برای ارزیابی عملکرد فدراسیون والیبال زود است. اعتقاد داریم مسیری که والیبال ایران طی می‌کند، مشکلی ندارد. طبیعی است تفاوت‌هایی در شیوه مدیریت و مدل فرماندهی افراد مختلف وجود داشته باشد و هر فرد شیوه مخصوص به خود را پیاده کند. در آخرین ارزیابی‌هایی که از فدراسیون های ورزشی انجام شد و در جلسه ماه گذشته فدراسیون‌ها صالحی امیری آن را مطرح کرد این بود که از نظر مردم موفق‌ترین رشته والیبال بوده است. شخصا اعتقاد دارم نباید الان والیبال را ارزیابی کنیم و باید این موضوع به آینده و پس از المپیک ۲۰۲۰ و لیگ جهانی ملل موکول شود.به اعتقاد من ما باید دو تا سه سال به مدیریت فدراسیون والیبال فرصت بدهیم."

*ضیایی کارشناسی ارشد دارد و با لیسانس هم می توانست در انتخابات شرکت کند

"هیچ ضرورتی نداشت که موضوع دکترای ضیایی در رسانه ها مطرح شود و مورد پیگیری قرار گیرد. ضیایی عضو هیات رییسه فدراسیون بوده و با مدرک لیسانس هم می‌توانست در این سمت حضور داشته باشد. ضمن اینکه او مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه تهران گرفته و با همین مدرک هم بازنشسته شده است. مدرک تحصیلی ضیایی به عنوان کارشناس ارشد قابل قبول است. اساسا ضرورتی نداشت این بحث‌ها مطرح شود. او مدرک دکترای خود را اصلا به وزارت علوم ارائه نداده است و مدرک ثبت شده او در وزارت ورزش نیز مدرک لیسانس است. اینکه بگویند وزارت علوم مدرک دکترای فردی را تایید کرده یا نکرده، آنجایی است که فردی حقوق مرتبط با آن مدرک را بگیرد اما وقتی اساسا ضیایی هیچ استفاده‌ای از مدرک دکترا نکرده بنابراین ضرورتی نداشت این موضوع مطرح شود. او نه حقوق‌بگیر وزارت و نه فدراسیون است و با مدرک فوق‌لیسانس بازنشسته شده و حتی برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال نیز به ارائه فوق‌لیسانس هم احتیاجی نداشت."

*همه دستگاه ها باید درباره استخدام قهرمانان کمک کنند

"اولا ما با هیچ کدام از فدراسیون‌ها چالشی نداریم، به هر حال ورزشکاران، فدراسیون‌ها و مربیان انتظاراتی دارند و از طرفی شرایط کشور و بضاعت وزارت ورزش باعث شده بعضا نتوانیم تمامی انتظارات قهرمانان، مربیان و فدراسیون‌ها را برآورده کنیم. می‌گویند قهرمانان را استخدام کنیم. قوانین بالادستی نیز این را تصویب کرده و تلاش وزارت ورزش هم بر این است آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند.بر همین اساس هم سعی کردیم مسیر اجرای این قانون را هموار کنیم تا قهرمانان‌مان به خواسته‌شان برسند اما دستگاه‌های دیگر هم باید کمک کنند چرا که نمی‌توانیم تمامی قهرمانان را در وزارت ورزش استخدام کنیم. در دولت به دنبال این هستیم موانع این موضوع را برطرف کنیم اما همه باید در شرایط فعلی اوضاع را درک کنند."

* قهرمانان و فدراسیون ها نمی توانند بگویند مشکلات کشور به ما ربطی ندارد

" نمی‌توانیم در قبال اتفاقات رخ داده در کشور و مشکلات اقتصادی پیش رو بی‌تفاوت باشیم و بگوییم به ما ربطی ندارد. اگر آمریکا و اسرائیل برای نظام مانع درست می‌کنند و تصمیماتی می‌گیرند که در اقتصاد ما اثرگذار است، قهرمانان و فدراسیون‌های ما نمی‌توانند بگویند این موضوع به ما ربطی ندارد. همه باید شرایط کشور را درک کنیم."

*در قبال گرانی ناگهانی سکه چه کاری می توانستیم بکنیم؟

"وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد به قول خود بابت اهدای پاداش قهرمانان عمل کند و بر همین اساس نیز پاداش سال‌های ۹۵ و ۹۶ را اهدا کردیم. منابع ۱۰-۱۵ میلیاردی را به ۴۸ میلیارد تومان رساندیم که عدد کمی نبود

و بعد حواله پاداش ها را به فدراسیون‌ها دادیم تا پاداش‌ مدال آوران را اهدا کنند. مبنای قیمت سکه در آن زمان برای پاداش یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود. ما در ۳۱ اردیبهشت ماه آماده تحویل حواله‌ها به فدراسیون‌ها بودیم اما در عرض یک هفته ساعت به ساعت رقم سکه افزایش پیدا کرد. خب ما چه کار می‌توانستیم انجام دهیم. وقتی سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به ۲ و نیم، ۳ میلیون و حتی به ۴ میلیون رسید در چنین شرایطی چه کار می‌توانستیم بکنیم؟ مگر فدراسیون و ورزشکار می‌تواند بگوید این موضوع به ما چه ربطی دارد؟ بعد از این اتفاق به فدراسیون‌ها اعلام کردیم در حد امکان به هر ورزشکار برای هر سکه ۲ میلیون تومان پرداخت کنند. ورزشکاری داشتیم که ۱۰۰ سکه گرفت که می‌شود ۲۰۰ میلیون تومان. مگر اثرات این گران شدن‌ها برای تمام مردم نبود؟ همه باید در این اوضاع کمک کنند تا از این مشکلات عبور کنیم.فدراسیونی داشتیم که ۲ هزار سکه گرفت. برخی فدراسیون‌ها بلافاصله مازاد قیمت را به بانک مرکزی دادند و سکه‌ها را تحویل گرفتند اما برخی فدراسیون‌ها نیز ۱۰ روز تاخیر داشتند و مجبور شدند بابت هر سکه ۲ میلیون تومان به ورزشکاران‌شان بدهند."

*۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار به فدراسیون ها پرداخت کردیم

"به هر حال ما درباره پرداخت سر موعد پاداش ها قول دادیم و به آن هم عمل کردیم. همین الان در اعزام‌ها فدراسیون‌ها طبق محاسبات‌شان، ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار دولتی به قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان دریافت کردند تا بتوانند برنامه‌هایشان را اجرایی کنند."

*پاداش ۶۰۰ هزار دلاری وزیر به فوتبالیست ها از طرف وزارت ورزش نبود

"فیفا در راه صعود به جام جهانی و حضور در این بازی ها در هر مرحله پاداشی را به تیم ملی پرداخت کرد و مبلغ ۶۰۰ هزار دلاری که از طرف وزیر ورزش در روسیه به فوتبالیست‌ها داده شد نیز پاداش وزارت ورزش نبود بلکه ارزی بود که فیفا به فدراسیون فوتبال داده بود."

*با فدراسیون کشتی تضاد که هیچ، خیلی هم تعامل داریم

" با فدراسیون کشتی هیچ تضادی نداریم. فدراسیون کشتی همیشه مورد توجه وزارت ورزش و شخص سلطانی‌فر بوده است. مسائلی که در رشته‌های مختلف ورزشی مطرح می‌شود اکثریت آن‌ها در درون خانواده ورزش قابل حل است و گفتن آن‌ها از طریق رسانه‌ها درست نیست. کشتی، والیبال، بسکتبال و رشته‌های دیگر عضو بدنه ورزش ایران هستند و هر اتفاقی که درباره آن ها بیفتد، وزیر باید در مجلس پاسخگو باشد. حتی در مورد فوتبال. طبیعی است باید تعامل لازم وجود داشته باشد. قهرمانان و پیشکسوتان ما انتظاراتی دارند که در خیلی جاها هم بحق است اما آیا وزارت ورزش می‌تواند به همه این انتظارات پاسخ دهد؟

تلاش ما این است با همکاری فدراسیون‌ها تا حد توان انتظارات را پاسخ دهیم. کما اینکه به قول خود در قبال پاداش ورزشکاران عمل کردیم و خوشبختانه این کار انجام شد. الان هم تا پایان سال ۹۶ پاداش مدال آوران را پرداخت کردیم. یا درباره فوتسال بانوان بلافاصله گفتیم تا عرق‌شان خشک نشده پاداش‌شان را بدهید. هیچ تعارضی بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش نیست و حتی تعامل بسیار خوبی نیز وجود دارد. ضمن اینکه در ۶-۷ ماه گذشته تعامل خیلی خوبی بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها وجود داشته است. همه جزو یک خانواده‌ایم و برای یک هدف تلاش می‌کنیم و خروجی آن نیز مورد توجه مردم است."

*وزارت ورزش فرقی میان استقلال و پرسپولیس قائل نیست

"وزارت ورزش متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. مجموع عملکرد این دو باشگاه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مدل تامین منابع آن‌ها نیز مدلی بوده که حداقل در دو سال گذشته توسط مارکتینگ خود باشگاه‌ها، هواداران و اسپانسرها تامین شده و خودشان عمده منابع‌شان را تامین کردند. تصمیمات درباره بازیکن و نحوه نقل و انتقال بازیکنان بر عهده هیات مدیره این دو باشگاه است و وزارت ورزش درباره این تصمیمات اصلا دخالتی ندارد. اینکه هواداران، وزارت را متهم به طرفداری بیشتر از تیم رقیب کنند کم‌لطفی است. برای وزارت ورزش هر دو باشگاه یکسان هستند. اولا کمک مالی نمی‌توانیم به دو باشگاه داشته باشیم اما با هماهنگی مدیریت باشگاه تلاش می‌کنیم در جایی که می‌توانیم دست دو باشگاه را بگیریم."

*امیدوارم هر چه زودتر سرخابی ها را از ما بگیرند

"استقلال و پرسپولیس وقت زیادی را از وزارت ورزش می‌گیرند و امیدواریم هرچه زودتر هر دو باشگاه از وزارت ورزش گرفته شوند اما تا زمانی که متولی آن وزارتخانه است تلاش می‌کنیم مشکلی پیش نیاید تا هواداران راضی باشند. کما اینکه در دو سال گذشته با وجود مشکلات مختلفی که از سوی AFC، طلبکاران، پرونده‌های مختلف و رای‌های صادره داشتیم توانستیم خیلی از پرونده ها را مختومه کنیم. این که یک باشگاه ۱۸ میلیارد و یک باشگاه دیگر ۱۶ میلیارد از بدهی‌های گذشته را تسویه کرده‌، کار دو باشگاه نبود و با حمایت‌های انجام شده توانستند این کار بزرگ را انجام دهند."

*قطعا در هیات مدیره سرخابی ها تغییراتی خواهیم داشت

" بحث بازنشسته‌ها شامل مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز می‌شود و بعد از ابلاغ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته‌ها قطعا تغییراتی در هیات مدیره دو باشگاه رخ خواهد داد. وزارت ورزش تلاش می‌کند با وجود همه تنگناها و مشکلات، در روند اجرایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ خللی به وجود نیاید. با توجه به اینکه هر دو تیم نیز در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارند، امیدواریم هر دو موفق شوند و احتمال اینکه در نیمه نهایی باشگاه‌های آسیا نیز به یکدیگر برخورد کنند بسیار زیاد است. برای هر دو تیم آرزوی موفقیت داریم."

*نمی دانیم کی روش قراردادش را امضا کرده یا نه!

" ما بر مسائل فوتبال نظارت داریم و به فدراسیون هم کمک می‌کنیم اما تصمیمات و اجرای آن بر عهده فدراسیون فوتبال است. تلاش‌مان این است کی روش تا جام ملت‌ها بماند و کار کند. او در مسکو نیز با تاج به تفاهم رسید تا جام ملت‌ها به کار خود ادامه دهد. اما اینکه قراردادش را امضا کرده یا نه را باید از تاج بپرسید. مطمئن باشید تاج و همکاران‌شان تصمیمات منطقی درباره کی‌روش اتخاذ می کنند."

*با رسانه هایی مثل ایسنا که حزبی و گروهی نیستند و ملی فکر می‌کنند بهترین تعامل را داریم

"جا دارد روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران خبرگزاری ایسنا که زحمات زیادی را مخصوصا برای ورزش ایران و اطلاع رسانی درست به مردم متقبل می‌شوند و رسالت مهمی را بر دوش دارند، تبریک بگویم.دوستانی که با من طی ۲۰-۳۰ سال گذشته کار کرده‌اند می‌دانند در هر پست و مقامی چه در سطح مدیرکل استانی و چه در فدراسیون و وزارتخانه و سازمان‌های دیگر تقریبا رابطه خوبی با همه از جمله خبرنگاران داشتم. این اعتقاد را داریم که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بویژه خبرگزاری‌هایی مثل ایسنا که مربوط به جناح، حزب، دسته و گروه خاصی نیستند و برایشان منافع ملی بر منافع یک گروه و جریان ارجحیت دارد و به خاطر منافع یک جریان خاص مطلب نمی‌نویسند و دغدغه منافع ملی را دارند، از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردارند و همواره سعی کرده‌ایم بهترین روابط و تعامل را با آن‌ها داشته باشیم."

*صرفا بدنبال کسب نتیجه در میادین ورزشی نیستیم

" ورزش ویژگی‌هایی که دارد که این ویژگی‌ها باعث محبوبیت زیاد آن در جامعه شده و افراد و خانواده‌ها به دقت اخبار آن را از طریق رسانه‌های دیداری و نوشتاری دنبال می‌کنند. برنامه‌ریزی ما صرفا به خاطر برگزاری یک مسابقه یا رویداد و کسب نتیجه نیست بلکه رسالتی را بر روی دوش خود احساس می‌کنیم و معتقدیم ورزش باعث تزریق امید و نشاط در جامعه می‌شود و اگر ورزشکاران ما در میدانی افتخارآفرینی کنند بر روی اهدافی که ما به دنبال آن هستیم اثر مثبت می‌گذارد و ما را برای رسیدن به هدف هایمان یاری می کند."

*باید تحمل مان در قبال انتقاد رسانه ها بیشتر شود

"معتقدم به تنهایی نمی‌توانیم اهدافمان را دنبال کنیم و اگر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در کنار ما نباشند، قطعا نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم. مجموعه ورزش کشور بازخورد برنامه‌های خود را از اخبار رسانه ها می‌گیرد و این بازخورد به ما کمک می‌کند انحراف عملکرد و برنامه‌هایمان را اصلاح کنیم. تلاش همه فدراسیون‌های ورزشی این بوده بر اساس استراتژی مشخص حرکت کنند. ما به عنوان متولی ورزش نیز باید در قبال انتقادات رسانه‌ها آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم. طبیعی است نتیجه‌ای در رویدادی رقم بخورد که با پیش‌بینی‌ها سازگار نباشد. از طرفی اتفاقاتی رخ می‌دهد که حتما باید توسط رسانه‌ها مورد بررسی و نقد قرار گیرد تا مردم در جریان اتفاقات و رویدادها قرار گیرند."

*ممکن است گاهی گل به خودی بزنیم!

" به قول آقای متقیان (مدیرعامل ایسنا) خبرگزاری ایسنا در طول ۱۹ سال فعالیت خود به جایی رسیده که هم‌اینک پیشکسوتان عرصه خبر در این رسانه مسئولیت دروازه‌بانی خبر را بر عهده دارند و جوانان تحصیلکرده نیز در جایگاه خبرنگاری مشغول به فعالیت هستند. اما به شوخی می‌گویم گاهی ممکن است گل به خودی هم بزنیم. گاهی ممکن است من مسئول در قبال مطلبی که منتشر می‌شود، بگویم ای کاش این خبر الان منتشر نمی‌شد و مثلا دو یا سه روز بعد منتشر می‌شد. یا تحلیل به شکلی دیگر ارائه می‌شد چون به هر حال هر کدام از ما زاویه دید خودمان را داریم و به مسائل مختلف متفاوت از یکدیگر نگاه می‌کنیم. هر کدام رسالتی داریم و فکر می‌کنیم باید بر اساس آن حرکت کنیم. ما با دوستان و رسانه‌هایی که ملی فکر می‌کنند، هیچ وقت مشکلی نداشتیم. بر همین اساس نیز هیچ گاه با دوستان‌مان در خبرگزاری ایسنا بحث و یا کدورتی نداشتیم بلکه بسیاری از اوقات نیز در موضوعات و چالش های مختلف صحبت کردیم و به تفاهم رسیدیم چرا که همه ما در جهت اهداف کشور کار می‌کنیم و باید تلاش کنیم شرایط بهتری برای کشور در بخش های مختلف از جمله ورزش به وجود بیاید. با توجه به شرایطی که در حال حاضر دنیا با ما دارد، ما نباید کاری کنیم خودمان مشکل‌ساز شویم. نباید در چنین شرایطی خودمان به مشکلات دامن بزنیم."

به گزارش ایسنا، علی متقیان مدیر عامل ایسنا نیز در ابتدای این دیدار با تاکید بر جایگاه ویژه ورزش در اخبار ایسنا گفت:خبرنگاران جوان و تحصیلکرده ما با علم و تخصصی که در کارشان دارند همواره سعی شان بر این است بدون هیچگونه وابستگی به حذب و جناح خاص و صرفا در جهت منافع ملی به مردم اطلاع رسانی کنند و خوشبختانه توانسته ایم طی ۱۹ سال فعالیت حرفه ای و بر اساس آمارهای کارشناسان، اعتماد عامه مردم و مسئولان را برای پیگیری اخبار درست از طریق ایسنا جلب کنیم.

مدیر عامل ایسنا افزود:تمام سعی ما این است بدنه خبرنگاری در ایسنا را با جوانان تحصیلکرده و با انگیزه حفظ کنیم و کار دروازه بانی خبر را نیز به افراد با تجربه که سال های زیادی است در این مجموعه فعالیت می‌کنند بسپاریم.توجه به ورزش نیز از اولویت های ماست و هیچ گاه برای ورزش کم نگذاشته ایم.امیدوارم هر روز شاهد موفقیت های بیشتر ورزشکارانمان در عرصه های مختلف آسیایی، جهانی و المپیک باشیم.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر:97051910011 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین