پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۵۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگا‌ه‌های اجرایی به مرحله اجرا درآمده و تا دو ماه دیگر انقلاب عظیمی در ورزش ایران به پا می‌‌شود.س از اجرایی شدن این قانون، مدیران ورزشی حداکثر تا دو ماه دیگر باید تعیین تکلیف شوند و جای خود را به روسای دیگر بدهند. اما نکته‌ای که باید در ورزش به آن توجه ویژه‌ای کرد این است که منشور المپیک می‌گوید دولت‌ها حق هیچ گونه دخالت در امور فدراسیون‌های ورزشی را ندارند و ورزش ایران در سال‌های گذشته به خاطر همین دخالت‌ها چندین بار تجربه تلخ تعلیق را پشت سرگذاشته است و حالا باید دید در این وضعیت وزارت ورزش چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

شعار سال: دوم مرداد 97 اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها ‌از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره به شورای نگهبان رسید و تأیید آن صادر شد و حالا مدیران در دستگاه‌های مختلف اجرایی تا دو ماه دیگر باید هر چه زودتر صندلی ریاست خود را به فرد دیگری بسپارند و از سمت خود کنار بروند. در ورزش هم شرایط مانند دیگر ارگان‌های دولتی است و از زمان تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی اسامی زیادی در ورزش کشور به عنوان بازنشسته اعلام شد.

در حال حاضر مهدی تاج ‌رئیس فدراسیون فوتبال، احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال،‌ علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال، محمدعلی صبور رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه، محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو، محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی، محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته، بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی، غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی، علی مجد‌آرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، مصطفی کریمی رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس، روسایی هستند که نامشان به عنوان بازنشسته اعلام شده است. البته برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی از زمان تصویب این قانون جسته گریخته به این موضوع واکنش نشان دادند و اعلام کردند که بازنشسته نیستند، برخی هم روزه سکوت گرفته‌اند و منتظر هستند تا تعیین تکلیف شوند.

در این میان البته وزارت ورزش و جوانان هم اسامی را عنوان نکرده است، ضمن اینکه دو معاون وزارت ورزش و جوانان محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و فریبا محمدیان معاون امور بانوان به عنوان بازنشسته اعلام شده‌اند و هیچ‌کدام هم به این موضوع واکنش نشان ندادند.

پس از اجرایی شدن این قانون، مدیران ورزشی حداکثر تا دو ماه دیگر باید تعیین تکلیف شوند و جای خود را به روسای دیگر بدهند. اما نکته‌ای که باید در ورزش به آن توجه ویژه‌ای کرد این است که منشور المپیک می‌گوید دولت‌ها حق هیچ گونه دخالت در امور فدراسیون‌های ورزشی را ندارند و ورزش ایران در سال‌های گذشته به خاطر همین دخالت‌ها چندین بار تجربه تلخ تعلیق را پشت سرگذاشته است و حالا باید دید در این وضعیت وزارت ورزش چه تصمیمی اتخاذ می‌کند. البته شنیده می‌شود وزارت هم دست به کار شده و به برخی روسای فدراسیون‌ها اعلام کرده است که خودشان از سمت خود استعفا بدهند، البته در این میان برخی دیگر هم به فکر دور زدن قانون و توسل جستن به برخی تبصره و مجوز هستند که همچنان در سمت خود باقی بمانند. اما با این حال سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان زمانی که زمزمه رفتن بازنشسته‌ها مطرح شده با صراحت اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان هم مانند دیگر نهادها از این موضوع تمکین می‌کند و به محض اجرایی شدن این قانون در ورزش هم به مرحله اجرا درمی‌آید.

حالا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگا‌های اجرایی به مرحله اجرا درآمده و تا دو ماه دیگر انقلاب عظیمی در ورزش ایران به پا می‌‌شود و باید دید صندلی‌هایی که همیشه مدیرانشان پای ثابت بودند این بار تغییر می‌کنند یا خیر. البته ناگفته نماند المپیک توکیو هم نزدیک است و باید هر چه سریعتر تکلیف روسای فدراسیون‌ها برای تدوین یک برنامه بلندمدت مشخص شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 25شهریور 97، کدمطلب: 443732، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
خداروشکر تو یه سازمانی به این نتیجه رسیدن یکم از نیروهای جوان تر استفاده کنن تو خیلی از سازمان ها همینطوریه همش تافراد بازنشسته هستن کاری هم تو زمینه ورزشی انجام نمیدن م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
اگر دخالت به منزله جایگزینی نیروی جوان جدید باشه که خیلی هم عالیه. م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین