پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
به دنبال اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در همه دستگاه‌های اجرایی از جمله ورزش که به کناررفتن سردار محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو، منجر خواهد شد، فدراسیون جهانی جودو در نامه‌ای شدید‌اللحن بر لزوم عدم دخالت دولت در ورزش به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران هشدار داده است؛ موضوعی که به‌نظر می‌سد در گزارش‌دادن افرادی از داخل به مجامع بین‌المللی ریشه دارد.

شعار سال: به‌دنبال تصویب و اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در همه دستگاه‌های اجرایی که ورزش نیز شامل آن است، تعدادی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و مسئولان ورزش ایران از جمله رئیس فدراسیون جودو باید به‌زودی میز ریاست خود را ترک کنند. به دنبال این اتفاق فدراسیون جهانی جودو که ظاهرا از طریق کانال‌های داخلی متوجه تصویب و اجرای قانون جدید شده است، نامه‌ای تند خطاب به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران ارسال کرده که در این نامه نسبت به دخالت دولت در ورزش هشدار داده است. هرچند تعدادی دیگر از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی از جمله والیبال، قایق‌رانی و... نیز برای ایستادگی بیهوده در قبال اجرای این قانون اقدام به مکاتبه با فدراسیون‌های جهانی کرده‌اند و فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها نیز نامه‌هایی برای مسئولان ورزش ارسال کرده‌اند، اما نامه مسئولان فدراسیون جهانی جودو به ایران با توجه به نفوذ شخص درخشان در فدراسیون جهانی، به حدی تند بوده که باعث تعجب مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شده است. فدراسیون جهانی جودو در نامه خود دخالت دولت در تغییر رئیس فدراسیون جودو را گوشزد کرده و این امر را نشانه دخالت واضح دولت در ورزش که بر خلاف موازین بین‌المللی است، دانسته و درباره تبعات آن هشدار داده است. پیرو این اتفاق کمیته ملی المپیک نیز در نامه‌ای به IJF تأکید کرده این قانون از سوی پارلمان ایران به تصویب رسیده و دولت هیچ دخالتی در تصویب آن نداشته و حتی با تصویب این قانون نیز از همان ابتدا مخالف بوده اما درنهایت نمایندگان مجلس آن را به تصویب رسانده و دولت نیز طبق قانون مکلف به اجرای آن است. از سوی دیگر، تمکین‌نکردن در برابر این قانون با برخورد قانونی از سوی قوه‌قضائیه ایران روبه‌رو خواهد شد و جرم محسوب می‌شود، بنابراین در فرایند تصویب قانون و تبعات عدم اجرای این قانون دولت هیچ نقشی نداشته است. کمیته ملی المپیک در پایان نامه خود به فدراسیون جهانی تأکید کرده، کمیته ملی المپیک ایران نیز همکاری نزدیکی با فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک درباره چگونگی اجرای این قانون خواهد داشت و قطعا مجمع عمومی فدراسیون نیز دراین‌باره اظهار نظر خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 1 آبان 97، شماره: 3275


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین