پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
پدر ساناز می‌گوید: هیئت امنای صرفه جویی ارزی و بهزیستی هیچ کمکی در زمینه جراحی کاشت حلزون شنوایی فرزند ۸ ساله‌ام نمی‌کند، ساناز قبلا با سمعک تا حدودی شنوایی داشت اما دیگر سمعک جوابگوی شنوایی‌اش نیست.

شعارسال: ساناز هشت ساله که به دلیل بالا بودن سنش از 6 سال، برای کاشت حلزون شنوایی مورد حمایت دولتی قرار نگرفت و بعد از واریز هزینه 20 میلیون تومانی به حساب هیئت امنای صرفه جویی ارزی دو ماه است که درصف انتظار کاشت حلزون شنوایی است.

در حال حاضر انجام عمل کاشت حلزون شنوایی، معادل 35 میلیون تومان است که شامل تیم جراحی، هزینه برگزاری 100 جلسه گفتار درمانی و بازتوانی شنوایی پس از انجام عمل کاشت حلزون است اما با حمایت دولت و وزرات بهداشت و در راس آنها هیئت امنای صرفه جویی ارزی کل هزینه پرداختی بیماران زیر شش سال در حدود 6 میلیون تومان است.

پدر ساناز می‌گوید: هیئت امنای صرفه جویی ارزی و بهزیستی هیچ کمکی در زمینه جراحی کاشت حلزون شنوایی فرزند 8 ساله‌ام نمی‌کند، ساناز قبلا با سمعک تا حدودی شنوایی داشت اما بعد از گذشت 8 سال دیگر سمعک جوابگوی شنوایی‌اش نیست، با آزمایش‌هایی که در بیمارستان امیر اعلم تهران برای ساناز انجام دادند کاشت حلزون شنوایی برایش تشخیص داده شد.

وی ادامه می‌دهد: با این که از همان بدو تولد در بهزیستی پرونده داشت با مراجعه‌های متعددی که به بهزیستی استان زنجان داشتیم تا بخشی از هزینه درمان را تامین کنند اما بهزیستی هر گونه کمکی را در جهت تامین هزینه کاشت حلزون از فرزندم دریغ کرد و قول بازپرداخت تنها 3 میلیون تومان از هزینه جراحی بیمارستان را بعد از یک سال داد.

پدر ساناز فروردین ماه امسال برای دریافت نوبت کاشت حلزون به بیمارستان امیراعلم تهران مراجعه کرده و در آنجا گفته می‌شود که باید 20 میلیون تومان ابتدا به حساب هیئت امنای صرفه جویی ارزی پرداخت کنید تا در لیست نوبت قرار گیرید؛ بعد گذشت دو ماه پدر با سختی‌های فراوان این هزینه را تامین و به حساب هیئات امنای صرفه جویی ارزی واریز می‌کند.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان، تعداد ناشنوایان و کم شنوایانی که در بهزیستی زنجان پرونده دارند 2 هزار و 854 نفر است که تقریبا یک هزار و 92 نفر زن و یک هزار و 617 نفر مرد هستند و فراهم کردن تسهیلات ارتباطی برای این قشر بر عهده این سازمان است.

فرهاد میرزایی می‌گوید: مصوب دولت است نوزادانی که در بدو تولد مشخص شود ناشنوا هستند و نیازمند کاشت حلزون هستند از دو تا شش سالگی با پرونده‌ای که در بهزیستی دارند به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی می‌شوند و وزرات بهداشت و هیئت امنای صرفه جویی ارزی به صورت کاملا رایگان دستگاه مربوطه را خریداری می‌کند و در اختیار بیمار و بیمارستان قرار می‌دهد.

به گفته وی، بهزیستی در نخستین مرحله به منظور ایاب و ذهاب بیمار و خانواده‌اش 3 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌کند، در هزینه‌های بعدی تحمیل شده به بیمار که شامل خرید باتری و خرابی دستگاه است بهزیستی باز هم کمک‌رسان هست و سالانه 1.5 میلیون تومان برای افرادی که کاشت حلزون شده‌اند کمک می‌کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان شرایط افرادی که بالای شش سال داشته باشند را متفاوت عنوان می‌کند و می‌گوید: در این شرایط دیگر وزرات بهداشت و هیئت امنای صرفه جویی ارزی تامین‌کننده هزینه‌ها نیستند و بهزیستی تنها تامین‌کننده 3 میلیون تومان اولیه و تا حدودی هزینه‌های کوچک پس از جراحی است و قسمت اعظم هزینه و دستگاه مربوطه باید توسط خود بیمار خریداری شود.

به گفته محمدی محمدی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان، در سال گذشته 26 نفر در استان زنجان کاشت حلزون شنوایی انجام دادند و امسال هیچ پشت نوبتی برای کاشت حلزون شنوایی وجود ندارد.

حالا ساناز هشت ساله دو ماه است که در صف انتظار است و فعلا مشخص نیست که چه زمانی مورد درمان قرار گیرد؛ پدر ساناز علاوه بر 20 میلیون تومانی که واریز کرده، بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت دلار و تحریم‌ها باید 15 میلیون تومان دیگر برای بستری شدن در بیمارستان، جراحی و بازتوانی بپردازد.

تامین هزینه بالای درمان این بیماران برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی که فرزندی مانند ساناز دارند و مورد حمایت دولت نیستند در این روزها بسیار مشکل است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کد خبر: 1801718 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین