پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی۱۳۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: یک‌سوم بودجه کشور در حوزه بهداشت و درمان هزینه می‌شود.
شعارسال: غلامرضا کاتب پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین کلنگ زنی فاز دوم یک شرکت معدنی در آرادان بابیان اینکه یک‌سوم بودجه کشور در حوزه بهداشت و درمان هزینه می‌شود، افزود: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با برنامه‌ریزی در مجلس و نهادهای مختلف درصدد پرداخت آن هستیم.

وی بابیان اینکه ماهانه بالغ‌بر پنج هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: بر اساس اعلام این سازمان بدهی دولت با توجه به برنامه‌ای مدون در بازه زمانی مشخصی پرداخت می‌شود.

یک‌سوم بودجه کشور در بخش درمان هزینه می‌شود

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه مجلس سه راهکار اساسی برای پرداخت این بدهی تعریف کرده است، ابراز داشت: پیگیری مطالبات دولت، تهاتر و واگذاری در این راستا می‌تواند سالانه ۱۰ درصد از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی را کاهش دهد و بنابراین دولت مکلف است برای کاهش این بدهی تهاتر بانکی انجام دهد.

کاتب بابیان اینکه درگذشته بالغ‌بر هشت هزار میلیارد تومان در بخش درمانی کشور هزینه شده است، تصریح کرد: این مبلغ امروز به یک‌سوم بودجه کشور معادل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی بابیان اینکه میانگین جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان ۳۳ درصد است، افزود: این نرخ در بخش ایوانکی به‌تنهایی ۳۰۰ درصد را شامل می‌شود که نشان می‌دهد جمعیت زیادی در این بخش تحت پوشش این سازمان هستند.

راه‌اندازی سامانه خدمات بیمه‌شدگان

عضو خانه ملت، سامانه خدمت‌رسانی بیمه‌شدگان را یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی دانست و ابراز داشت: این سامانه علاوه بر ارائه پرسرعت خدمات در ایجاد شفافیت و ارتقای سطح کیفی خدمات بیمه‌ای نیز مؤثر واقع می‌شود.

کاتب در ادامه اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه خدمات بیمه‌شدگان دست دلالان اقتصادی در این حوزه کوتاه شده و این بستر مطلوبی را برای برچیده شدن فساد در سازمان تأمین اجتماعی و بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.

 ۴۹ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی کشور قرار دارند و این رقم بالغ‌بر ۴۲ میلیون نفر است که از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کدخبر: 4374419،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین