پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۹۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: آدرس غلط قاچاق در مناطق آزاد فرافکنی بعضی رسانه‌هاست که ناآگاهانه حاشیه‌ای امن را برای متخلفین اصلی ایجاد می‌کنند.

شعارسال: هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری جزیره کیش با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برخی از نمایندگان استان در مجلس و مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم برگزار شد.

مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بیان کرد: هم‌اکنون در شرایط سختی قرار داریم اما ضامن موفقیت و عبور از سختی‌ها؛ وحدت و انسجام داخلی است.

مرتضی بانک اظهار کرد: می‌توان با تفکر صحیح و مدیریت منطقی شرایط سخت را تبدیل به فرصت کرد. این شرایط سخت به معنی تسلیم شدن نیست. باید راه‌ها را پیدا کرد و ادامه مسیر داد.

وی ادامه داد: ضامن موفقیت و عبور از سختی‌ها؛ وحدت و انسجام داخلی است. این انسجام به یک پویایی اجتماعی و سیاسی در کشور منجر می‌شود و موفقیت در اجرای برنامه‌ها را به همراه دارد

بانک با اشاره به اینکه مناطق آزاد موجود در استان هرمزگان می‌توانند به توسعه اقتصادی این استان کمک کنند، تصریح کرد: ظرفیت‌های توسعه اقتصادی در استان هرمزگان با دو منطقه آزاد کیش و قشم و در آینده منطقه آزاد جاسک مضاعف خواهد شد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برقراری تعامل، انسجام و هماهنگی میان استانداری هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم حمایت می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور؛ موقعیت ویژه و قانونی مناطق آزاد می‌تواند راهگشا باشد و مدیریت کلان کشور باید از این ظرفیت موجود استفاده کند.

وی افزود: برقراری آرامش و امنیت برای سرمایه‌گذاران اولویت برنامه‌های ما در مناطق آزاد است و ابلاغ آیین‌نامه ثبت سفارش مخصوص این مناطق تبیین‌کننده این تلاش‌هاست.

مشاور رئیس‌جمهوری همچنین در واکنش به انتقادات این روزهای رسانه‌ها نسبت به مناطق آزاد گفت: آدرس غلط قاچاق در مناطق آزاد فرافکنی بعضی رسانه‌هاست که ناآگاهانه حاشیه‌ای امن را برای متخلفین اصلی ایجاد می‌کنند. اختیارات قانونی مناطق آزاد باید در چارچوب مقررات مصوب شده برقرار باشد.

بانک در ادامه این نشست ساخت اسکله ۳۵ هزار تنی جزیره کیش را گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی این جزیره دانست و عنوان کرد: این اسکله شرایط متفاوتی را برای جزیره کیش ایجاد می‌کند که البته نیازمند لایروبی است ولی در نهایت منجر به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این منطقه می‌شود. هم‌چنین با افتتاح این اسکله ظرفیت‌های گردشگری منطقه نیز بیش‌ازپیش افزایش خواهد یافت.

وی فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای حل مشکل تأمین آب و برق در جزیره کیش را کاری بسیار مهم قلمداد کرد و گفت در شرایطی که در برخی نقاط کشور با قطعی آب و برق مواجه بودیم اما این اتفاق در جزیره کیش نیفتاد که این کار حاصل فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است.

مشاور رئیس‌جمهوری هم‌چنین بر ضرورت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع برای جذب گردشگران در جزیره کیش تأکید کرد و گفت: رویکرد اصلی فعالیت‌های منطقه آزاد کیش، صنعت گردشگری و اقتصاد وابسته به آن است.

وی جزیره کیش را یکی از مقاصد برتر گردشگری در کشور معرفی کرد و خاطرنشان کرد: باید برای اجرای برنامه‌های سفر ارزان و آسان به کیش تلاش بیشتری شود و هزینه‌ها تا حد امکان کاهش پیداکرده تا فضا برای استفاده بیشتر اقشار مردم از امکانات و خدمات گردشگری کیش افزایش یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری در جزیره کیش را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذار باید از امنیت سرمایه خود اطمینان داشته باشد. اجرای برنامه‌هایی که منجر به ماندگاری ۴ تا ۵ روز گردشگران در کیش شود این نتیجه را در بر خواهد داشت که ابتدا سرمایه‌گذار و فعالان این حوزه به بازگشت سرمایه خود امیدوار می‌شوند و بعد از آن گردشگران و مردم نیز از خدماتی که دریافت می‌کنند رضایت خواهند داشت.

بانک تأکید کرد هدف اصلی مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و متولیان صنعت گردشگری در این منطقه ارائه خدمات خوب به گردشگران باشد.

وی ساماندهی آژانس‌های مسافرتی، استفاده از منابع مالی غیرمستقیم، ورود به بازار پولی و مالی، ایجاد بورس بین‌المللی در منطقه آزاد کیش، ایجاد پنجره واحد اقتصادی، ایجاد صندوق حمایت و ضمانت، ایجاد اکوسیستم کسب‌وکارهای فعال در مناطق آزاد و توسعه مراکز نوآوری و فناورانه را از مهم‌ترین طرح‌هایی عنوان کرد که در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال پیگیری است تا رونق خوبی به مناطق آزاد وارد شود.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: این استان به‌تنهایی قابلیت و توان تأمین نیازهای مختلف اقتصادی کشور را دارا است.

فریدون همتی خاطرنشان کرد: ظرفیت، کشش و پتانسیل در استان هرمزگان آن‌قدر وجود دارد که اگر همه آن‌ها را باهم بکار ببریم و پیوند ایجاد کنیم استان هرمزگان با ۲ منطقه آزاد و جزایر متنوع خود، کشش لازم برای کمک به اقتصاد کشور را دارا است.

وی یادآور شد: این ظرفیت و توان وجود دارد که در استان‌های مرزی می‌توانیم اشتعال ایجاد کنیم و اقتصاد را تغییر و تولید را نشاط دهیم.

همتی اظهار کرد: بازرگانان و فعالان اقتصادی اعلام آمادگی کردند که در صورت واگذاری اختیار لازم، به‌خوبی نیازهای کشور را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: در صورت توجه و دادن اختیار لازم به مناطق آزاد و مرزی، تصمیمات خوب برای اداره شرایط موجود و خروج از این جو سخت اقتصادی گرفت و آرامش و آسایش برای مردم فراهم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی کشور، مناطق آزاد را هم تحت تأثیر خود قرار داده است، گفت: تمام تلاشمان برای حفظ جایگاه گردشگری کیش بوده که در این بین با برنامه‌ریزی‌هایی که شد نه‌تنها کاهش ورود گردشگر به کیش نداشتیم بلکه با افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی ورود گردشگر در طول جشنواره تابستانی روبرو بوده‌ایم.

محمدابراهیم انصاری لاری با اشاره به روند رو به رشد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد کیش، افزود: در شرایطی طرح‌های مختلف را در کیش به بهره‌برداری رساندیم که در ۱۰ ماه گذشته حتی یک متر زمین هم نفروخته‌ایم و با سیاست تهاتر معکوس سرمایه‌گذاران را تشویق به فعالیت در کیش کرده‌ایم.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش هم به‌عنوان متولی اصلی توسعه، عمران و تکمیل طرح‌های زیرساختی سخنران این جلسه بود.

خانزادی فاز اول اسکله ۳۵ هزار تنی در بندر تجاری کیش را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کیش دانست و عنوان کرد: با بهره‌برداری کامل از این اسکله که ظرفیت پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیمای کانتینر بر را دارا است، تا حدود یک و نیم میلیون تن کالا در سال تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه عظیم نزدیک به ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است، اضافه کرد: پیوند دو نیروگاه برق جزیره به یکدیگر با هدف تأمین برق پایدار در جزیره دیگر طرحی بود که امروز اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: پیوند دو آب‌شیرین‌کن جزیره برای تأمین ۵ هزار مترمکعب آب در روز با هزینه اجرایی ۶۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

خانزادی با اشاره به‌ پیش راه‌اندازی مخازن روزانه سوخت هواپیما در فرودگاه کیش، گفت: هدف از ساخت این مخازن تأمین روزانه مصرف سوخت هواپیما است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه برای ساخت این مخازن ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: با ساخته‌ شدن این چهار مخزن در مجموع ۳۶۰مترمکعب سوخت ذخیره و مورداستفاده قرار می‌گیرد. مخزن هوایی تعادل فشار آب جزیره هم دیگر طرحی است که بالاخره پس از سال‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

خانزادی ادامه داد: این طرح با ظرفیت مخزن ۱۲۰۰ مترمکعبی با اعتباری بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته‌ شده و با هدف بهبود و تأمین فشار مستمر آب در شبکه توزیع بهره‌برداری و هفته آینده عملیاتی می‌شود.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص این طرح تصریح کرد: برای تحقق این موضوع ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده تا ۲۰ مگاوات برق به شبکه توزیع کیش افزوده شود.

وی با بیان اینکه این جزیره در ۶۰ هکتار و با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد، تصریح کرد: احداث جزیره مصنوعی با استفاده از مصالح لایروبی در کیش یکی از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری است که قرار است با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریال در سه سال ساخته شود.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: عملیات اجرایی پلاژ جدید آقایان و بانوان در ۴ هکتار، ساخت گراند هتل ۲ جزیره کیش با اعتباری بالغ‌ بر ۲۶۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های جزیره کیش برشمرد.

وی افزود: هتل میراژ ۵ ستاره کیش در هشت طبقه با اعتباری در حدود ۴ هزار میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

خانزادی با اشاره به اینکه بازطراحی بازار ماهی‌فروشان کیش با اعتباری بالغ‌ بر ۵۰ میلیارد ریال دیگر طرحی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده و ظرف سه ماه آینده تکمیل می‌شود، اظهار کرد: کار ساخت معابر فاز هفت شهرک صدف از امروز با اعتباری بالغ‌ بر ۳۸۵۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم به جشنواره تابستانی کیش اشاره کرد و گفت: با ارائه کارت‌های هدیه به مسافران چیزی در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال به‌صورت مستقیم به چرخه اقتصادی کیش وارد می‌شود.

قائدیان با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در جشنواره تابستانی کیش، افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۸ و نیم درصدی ورود مسافر به کیش مواجه شدیم به‌صورت که در این مدت ۱۶۰ هزار نفر به کیش مسافرت کرده‌اند و روزانه چیزی در حدود ۳ هزار و ۵۵۰ مسافر به کیش سفر کرده‌اند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر تلاش‌های خوبی که در مناطق آزاد رخ‌داده است گفت: یکی از مشکلات مناطق آزاد ضعف اختیارات منطقه‌ای است.

محمد آشوری با حمایت از نشست‌های مشترک مناطق آزاد هرمزگان با مسئولان این استان، این راهبرد را برای توسعه همه‌جانبه هرمزگان لازم و ضروری برشمرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26مرداد1397 ، کدخبر: 97052613606: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
من که میگم اتاقا رسانه ها دان خوب عمل میکنن در این مورد! یه اتفاقایی داره میفته که من و شما بی خبریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین