پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۳۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: در سال زراعی آتی به میزان 3 تن پیاز زعفران در منطقه کاشته خواهد شد و امیدواریم با توسعه کشت این محصول ارزشمند بتوانیم شاهد افزایش برداشت زعفران در کوثر باشیم

شعارسال:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: در سال زراعی آتی به میزان 3 تن پیاز زعفران در منطقه کاشته خواهد شد و امیدواریم با توسعه کشت این محصول ارزشمند بتوانیم شاهد افزایش برداشت زعفران در کوثر باشیم.

خیبر علی جلیلی ظهر امروز  اظهار کرد: در سال گذشته در هفت قطعه از اراضی کوثر پیاز زعفران کشت شد و این امر برای 7 نفر ایجاد اشتغال نمود.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت زعفران کاشته شده در سال گذشته دو کیلوگرم بود، افزود: با توجه به شرایط اقلیمیی و کمبود آب رویکرد جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت بوده و ترویج گیاهانی که نیاز آبی کم داشته و صرفه اقتصادی بالایی دارند در الویت کشت و حمایت قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر با بیان اینکه ارزش اقتصادی کشت یک هکتار زعفران تقریبا معادل کشت 40 هکتار گندم دیم است، تصریح کرد: زعفران از گرانترین محصولات کشاورزی در دنیاست و جایگاه خاصی درمیان محصولات تولیدی و صادراتی کشورمان دارد.

جلیلی افزود: در سال زراعی آتی به میزان 3 تن پیاز زعفران در منطقه کاشته خواهد شد و امیدواریم با توسعه کشت این محصول ارزشمند بتوانیم شاهد توسعه کشت آن در کوثر باشیم.

وی با بیان اینکه گیاه زعفران در منطقه کوثر بازده مطلوبی دارد، گفت: با توجه به نیاز کم آبی و صرفه اقتصادی بالا به کشاورزان عزیز کاشت این محصول توصیه می‌شود.

وی از کشاورزان خواست با جایگزین کردن این محصول به دلیل توجیه اقتصادی هم باعث اشتغال‌زایی بیشتر و هم باعث افزایش درآمد پایدار خانوار خود شوند.

* 6 طرح مهم تولیدی و آبیاری تحت فشار در نیر افتتاح می‌شود

رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر نیز ظهر امروز در نشست مشترک با مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با محوریت تقویت اطلاع رسانی پروژه‌های آب و خاک ، اظهار کرد: به مناسبت هفته گرامیداشت دولت تعداد 6 طرح مهم در بخش کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید که چهار مورد ازاین طرح‌ها در ارتباط با گسترش سیستم‌های نوین آبیاری می‌باشد.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها مربوط به پروژه تجهیز 26 هکتار از اراضی به سیستم نوین آبیاری بارانی می‌باشد که در بخش کورائیم افتتاح خواهد شد؛ منبع تامین آب این پروژه نیز 6 حلقه چاق نیمه عمیق می‌باشد که در اجرای این طرح بهره برداران باآورده 60 میلیون تومان از 341 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت استفاده کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اشاره به اینکه جمع کل اعتباری که برای این طرح هزینه شده است 401 میلیون تومان می‌باشد، گفت: یک طرح دیگر نیز به مساحت تقریبی 5 و نیم هکتار در روستای اوزان بلاغ با اعتبار 54 میلیون تومان به اجرا در خواهد آمد.

ناصری افزود : از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران کانالی به طول 620 متر با اعتبار 92 میلیون تومان و همچنین کانال دیگری به طول 240 متر در روستای لای و گورچین با صرف هزینه 50 میلیون تومان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود : افتتاح استخر ذخیره آب سائین از دیگر پروژه‌های مهمی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید؛ لازم به توضیح است اجرای این پروژه از سال 1388 آغاز شده بود ولی بنا به مشکلات عدیده به مدت 9 سال به حالت راکد باقی مانده بود که با سعی و اهتمام دست اندرکاران بخش کشاورزی طرح مذکور درهفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 28مرداد97، کد خبر: 13970528001151، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین