پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه عملکرد نامناسب کشور در حفظ ذخایر ژنتیکی زعفران مشهود است،گفت: قاچاق زعفران مانعی برای توسعه زعفران ایرانی در عرصه های داخلی و جهانی به شمارمی آید.

شعار سال: علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید زعفران در کشور،گفت: برای حفظ ذخایر ژنتیکی محصولی همچون زعفران به نحو مطلوب عمل نکردیم زیرا پیاز زعفران ایرانی به روش های مختلف قاچاق از کشور خارج شده است که این امر بطور حتم توسعه زعفران را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند.

نماینده مردم شازند درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: محصول زعفران برطبق زنجیره تولید قابل رصد و فرآوری نیست تا در شرایط اصولی در بازار عرضه شود و این درحالی است که محصول استراتژیک زعفران با شرکت های مختلف در بازار صادراتی باکیفیت های متفاوت توزیع می شود که این امر نمی تواند برای کیفیت زعفران امری مناسب تلقی می شود.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی بویژه زعفران نیازمند نظارت ویژه و کاربردی است،تصریح کرد: از خروج محصولات بی کیفیت کشاورزی باید از کشور جلوگیری شود؛زیرا این امر اعتبار تولیدات ایرانی را به زیرسوال می برد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ادعای ما در زمینه تولید بهترین زعفران واقعیت دارد،یادآورشد: شرایط اقیلمی،آب و خاک ما درشمال شرقی کشور و دیگر مناطق کشور برای تولید طلای سرخ بسیار مستعد است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 8 آذر 95 ، کد مطلب: 249801: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین