پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
با فرا رسیدن عید قربان بازار فروش گوسفند زنده داغ می‌شود اما جالب است بدانید که در این بازار تقلب‌های پیچیده و گاه عجیبی رخ می‌دهد که بد نیست با آن آشنا باشید. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امسال هم از حدود یک ماه پیش گرانی در بازار گوشت قرمز اوج گرفته و با نابسامانی‌های زیادی روبه‌رو بوده است اما مسئولان همواره این موضوع را به نزدیک‌بودن عید قربان نسبت می‌دادند.

شعار سال: با فرا رسیدن عید قربان بازار فروش گوسفند زنده داغ می‌شود اما جالب است بدانید که در این بازار تقلب‌های پیچیده و گاه عجیبی رخ می‌دهد که بد نیست با آن آشنا باشید. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امسال هم از حدود یک ماه پیش گرانی در بازار گوشت قرمز اوج گرفته و با نابسامانی‌های زیادی روبه‌رو بوده است اما مسئولان همواره این موضوع را به نزدیک‌بودن عید قربان نسبت می‌دادند.

نزدیک‌بودن عید قربان باعث شد که قیمت گوشت قربانی افزایش چشمگیری داشته باشد و حتی به ٧٠‌هزار تومان هم برسد که این رقم در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. از طرف دیگر در هفته‌های اخیر با توجه به در پیش بودن عید قربان دامداران عجله‌ای برای عرضه دام به بازار نداشتند؛ چرا که آنها قصد دارند درست در شب عید قربان دام خود را با نرخ‌های بالاتری به فروش برسانند که همین امر موجب شده تا قیمت گوشت در هفته‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد. این در حالی است که واردات گوشت هم چندان چشمگیر نیست و نمی‌تواند نیاز بازار را پوشش دهد؛ با این حال ستاد تنظیم بازار به دنبال راه‌حلی برای ایجاد تعادل در قیمت‌ها بوده اما امسال افزایش قیمت زیادی را هم در بخش گوسفندان زنده شاهد هستیم. امسال نرخ هر کیلو دام زنده در میادین ٢٤ تا ٢٥ هزار تومان است اما با توجه به ازدیاد تقاضا جهش مجدد قیمت هم دور از انتظار نیست. همچنین نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه ٥٨ هزار و ران و سردست ٦٥ تا ٦٦ هزار تومان در خرده‌فروشی‌های سطح شهر است. این در حالی است که مسئولان قاچاق دام را هم یکی از مسائل مهم در افزایش قیمت دام اعلام کرده‌اند.

با آگهی‌ گوسفند نخرید

این روزها انگار وارد هر بخش بازار که می‌شوید باید حواستان به این باشد که فریب نخورید و از شما کلاهبرداری نشود. به‌تازگی افرادی سودجو با دادن آگهی در سایت‌های دیوار و شیپور اقدام به کلاهبرداری از کسانی کرده‌اند که به دنبال خرید دام بوده‌اند. این افراد کلاهبردار با دادن آگهی فروش دام در این سایت‌ها با خریداران قرار گذاشته و از آنها پول می‌گرفتند. این افراد ضمن صحنه‌سازی از مشتریان می‌خواستند که صبر کنند تا دام‌ها را تحویل بگیرند. بعد از این اتفاقات کلاهبردار محترم از دسترس خریدار خارج شده و تلفن همراهش را هم خاموش می‌کند تا دیگر کسی نتواند به او دسترسی داشته باشد. پس حواستان باشد که این روزها اگر قصد دارید گوسفند خریداری کنید، حتما از مراکز معتبر عرضه دام خرید کنید تا این‌ طوری کلاه سرتان نرود.

از چوپان‌ها نخرید

تخلف در فروش دام برای قربانی‌کردن در عید قربان یکی از تخلف‌های همیشگی قصابی‌ها است. چند سالی می‌شود که بازار شایعات در این‌باره داغ شده و اخبار نگران‌کننده‌ای از تقلب‌ها و تخلف‌ها منتشر می‌شود. امسال هم سازمان امور عشایر خبر داده که ٢٠ تا ٢٥‌هزار رأس دام برای عید قربان در کلانشهرها قربانی خواهد شد که از این میزان ٦ تا ٧‌هزار رأس دام سبک در ٦٤ غرفه در استان تهران عرضه خواهد شد. برای خرید دام جهت قربانی در روز عید قربان موارد زیادی هست که باید آنها را رعایت کرد؛ یکی از مهمترین مسائل این است که حتما باید از سلامت دام‌ها مطمئن باشیم تا همین چند سال پیش افراد زیادی به محل زندگی عشایر می‌رفتند و از دام‌هایی که در حال چرا بودند، قربانی‌های مورد نظر خود را خریداری می‌کردند. شاید با این روش اگر قرار باشد بابت خرید یک گوسفند ٥٠ کیلویی نزدیک به یک‌میلیون‌ونیم هزینه کنید، اگر بخواهید از چوپان‌ها گوسفند بخرید قیمت کمتری پرداخت کنید، اما نمی‌توانید مطمئن باشید که این دام‌ها از سلامت لازم برخوردار باشند و امکان است با بیماری‌های زیادی دست و پنجه نرم کنند پس بهتر است آنهایی که می‌خواهند دام زنده بخرند از مراکز معتبر قربانی‌های خود را تهیه کنند. از طرف دیگر باید حواستان باشد از دلال‌ها گوسفند نخرید؛ چون آنها از هر روشی در ماه‌های نزدیک به عید قربان استفاده می‌کنند تا وزن گوسفندان خود را بالا ببرند. دستکاری باسکول برای بالانشان دادن وزن گوسفند و قالب‌کردن گوسفندان تهرانی به جای دام‌های شهرستانی که گوشتی باکیفیت پایین‌تر دارند، هم از تقلب‌های دیگر سودجویان است. همچنین دادن نمک به گوسفندان برای تشنه‌کردن آنها و سنگین‌شدنشان با آب یکی از راه‌هایی است که وزن گوسفندان را افزایش می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ساعت 24، تاریخ انتشار 30مرداد 97، کدمطلب: 380378، www.saat24.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
نمک می دن گوسفند تشنه بشه و بعد اب می دن گوسفند اضافه وزن پیدا کنه. بعد کیلویی 22 تا 24 تومان میندازن به خلق الله.
اگه 5 کیلو آب بخوره، 100 رفته روی قیمت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
روش دیگه کم فروشیه. ترازوهای اونها تنظیم نیست. حدود 5 کیلو کم نشون میده.
از دیگر روش ها، اضافه کردن و چسباندن خاشاک و فضولات گوسفندی به پشمهای حیوان است.
یک روش دیگه، خیس کردن زیر پوست حیوان به بهانه گرم بودن هوا است. حدود 2 کیلو اضافه وزن داره(حداقل).
روش دیگه ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
وای چه کارایی که انجام نمیدن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین