پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
احمد سبحانی پس از بازتاب گسترده ویدئو پسرش ساشا سبحانی گفت: «محمدرضا ۳۱ ساله، فرزند اینجانب است، اما از نظر روش و منش زندگی و عقاید متفاوت بوده و همه تلاش من برای هدایت وی ناموفق بوده و ارتباط ما با هم به کلی قطع شده و لذا وی مسئول عملکرد خودش می‌باشد که مورد تأیید و حمایت من نیست.»

شعارسال: انتشار ویدئویی از ساشا سبحانی در واکنش به کامنت‌ها و پیام‌های که در فضای مجازی برای او نوشته می‌شود، بازتاب گسترده‌ای در افکارعمومی داشته است. ساشا سبحانی که فرزند سفیر پیشین ایران در ونزوئلاست در این ویدئو می‌گوید: «تا کی می‌خواهید حسادت کنید، به جای بد و بیراه نوشتن برای من بروید پول در بیاورید، اگر نمی‌توانید پول دربیاورید، نمی‌توانید زندگی کنید، بروید بمیرید. تمام!»

جنجال ساشا سبحانی پسر سفیر سابق ایران با انتشار این ویدئو در اینستاگرام غوغایی به پا کرده است، این ویدئو از سوی کاربران فضای مجازی "بی ادبانه" و "اهانت آمیز" تفسیر شده است. اظهار نظر‌های فراوانی درباره سخنان ساشا سبحانی صورت گرفته است. رسانه‌ها نیز به بازتاب سخنان عجیب پسر سفیر سابق پرداخته اند. اما ساشا سبحانی در لایوی در اینستاگرام خود، توضیح داد که منظورش مردم ایران نبوده است و منظور سخنانش به کسانی بوده که به او فحاشی کرده اند. او همچنین در خواست کرد که یک شبکه تلویزیونی با او گفت و گو کند تا به همه سوالات پاسخ دهد. اما سخنان پسر سفیر پیشین ایران در ونزوئلا بازهم بحث "آقازاده ها" و "ژن خوب" را داغ کرده است.

ساشا سبحانی فرزند احمد سبحانی دیپلمات و سفیر پیشین ایران در ونزوئلا و مکزیک و همچنین مدیر کل اسبق آمریکای لاتین و غرب آسیای وزارت امور خارجه است. او لیسانس مدیریت بازرگانی از یک دانشگاه در ونزوئلا دارد. احمد سبحانی شب گذشته پس از بازتاب گسترده ویدئو پسرش  گفت: «محمدرضا ۳۱ ساله، فرزند اینجانب است، اما از نظر روش و منش زندگی و عقاید متفاوت بوده و همه تلاش من برای هدایت وی ناموفق بوده و ارتباط ما با هم به کلی قطع شده و لذا وی مسئول عملکرد خودش می‌باشد که مورد تأیید و حمایت من نیست.» این اعلام برائت پدر از پسر در حالی صورت گرفت که متنی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مضمون آن حمایت سبحانی از پسرش است. ظاهرا این متن جعلی است و احمد سبحانی آن را تکذیب کرده است.

جنجال صفحه اینستاگرام ساشا سبحانی مملو از تصاویری است که زندگی لاکچری او را نشان می دهد

جنجال‌های ساشا (محمدرضا)

این اولین بار نیست که ساشا سبحانی در فضای مجازی جنجال به پا می‌کند. او تاکنون بار‌ها با تصاویری که منتشر کرده و اظهار نظر‌هایی که داشته واکنش کاربران را برانگیخته است.

"ساشا" چندی پیش با انتشار لایوی در اینستاگرامش خبر ساز شد. البته جنجالی شدن کلیپ او به خاطر لایو بودن و موسیقی و حرکات موزون نبود بلکه به خاطر حضور دختری روی تخت با تن عریان بود که در پشت سر لایو اینستاگرامی ساشا ناگهان دیده شد! این لایو اینستاگرام بازتاب گسترده‌ای در میان مردم پیدا کرد. بسیاری این پرسش را مطرح کردند که چگونه است که فرزند یک دیپلمات می‌تواند اینگونه زندگی کند و آن را به نمایش عمومی نیز بگذارد؟ ساشا این ویدئو را تکذیب کرد و اعلام کرد که عده‌ای آن دست کاری کرده و همه جا منتشر کرده اند. او می‌گوید بابت این فیلم در فرودگاه تهران بازداشت شده است. با وجود اینکه این ماجرا واکنش منفی زیادی را در پی داشت، اما ساشا سبحانی با اعتماد به نفس خاصی به رویکرد خود در شبکه‌های اجتماعی ادامه داد. ساشا از انتشار تصاویر خصوصی خود که نمایش زندگی "لاکچری" او بود دست نکشید و گویی برای تحریکات افکار عمومی به روش خود ادامه داد.

در اینستاگرام تصاویری از حضور خود در دبی، قطر، ونزوئلا، ترکیه و ... منتشر کرد و در کنار آن تصاویری از سفر به کربلا و عکس یادگاری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه نیز دیده می‌شود. او مقابل دوربین دلار آتش می‌زند، ویدیوهایش را سوار بر «بوگاتی»، «بی‌ام دبلیو» و «لندرور» در خیابان‌های دوبی و استانبول به اشتراک می‌گذارد. در اکثر تصاویر مربوط به پسر دیپلمات سابق وزارت خارجه بطری‌های مشروب هم دیده می‌شود. به نظر می‌رسد او عامدانه و آگاهانه تلاش می‌کند به واکنش‌ها درباره خود دامن بزند. احتمالا او از نمایش‌های خود لذت می‌برد و با افزایش مخاطبانش درآمدزایی هم دارد. در یکی از ویدئو‌هایی که اخیرا در اینستاگرام خود منتشر کرده به تبلیغ یک سایت شرط بندی می‌پردازد، او القا می کند که با برنده شدن در این سایت درآمد خوبی کسب کرده است. در این ویدئو ساشا از یک ماشین لوکس خارج و سوار بر ماشین لوکس دیگری می‌شود و به جایی می‌رود و پول هایش را تحویل می‌گیرد. صفحه اینستاگرام پسر سفیر پیشین ایران در چند ماه اخیر با خبرسازی‌ها او پربیینده شده وحالا ساشا سبحانی ۱۶۶ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد. او در مواردی با مخاطبان و حتی منتقدان خود درگیر می‌شود. آخرین اظهار نظر جنجالی او نیز در جریان پاسخگویی به مخاطبانش صورت گرفته است.

چندی پیش وقتی که یکی از مجریان شبکه "من و تو" در برنامه خود در خصوص ساشا مطالبی گفت و با اشاره به شغل پدرش کنایه‌هایی به او زد، در جواب این صحبت‌ها ساشا کلیپی در فضای مجازی منتشر کرد و ضمن پیاده شدن از خودرو گرانقیمت و سوار شدن به خودروی گرانقیمت دیگر! به این مجری تاخت و جملات نه چندان مودبانه‌ای نثار او کرد. البته پاسخ ساشا با واکنش آن مجری نیز روبه رو شد.   نام ساشا سبحانی اولین در سال ۹۱ با عنوان قتل در مهمانی پسر سفیر ونزوئلا سر زبان‌ها افتاد، خبرها می گویند که قتل در جریان درگیری دونفر در پارتی شبانه او رخ داده است. ساشا آن زمان بازداشت شد اما پس از آنکه مشخص شد که قتل نقشی نداشته آزاد شد. البته ساشا از اساس این ماجرا را رد کرده و گفته که قتل در مهمانی او نبوده است. او افزود: «این اتفاق بیرون از خانه من و بین دو تا آدم که من آن‌ها را نمی‌شناختم، افتاد. دادگاه ایران بررسی کرد، آمدند بازسازی صحنه کردند و مشخص شد کی مقصر است. کسی که کشته شده بود، مشخص بود. کسی هم که زده بود، معلوم بود. فردی که زده بود، رفت دیه‌اش را پرداخت کرد و اصلا به من ربطی نداشت.»

 

احمد سبحانی از رفتارهای پسرش اعلام برائت کرد

روایت ساشا از زندگی اش او

اخیرا در گفت و گویی با یکی از سایت‌های فارسی زبان خارج از ایران درباره زندگی اش توضیحاتی ارائه کرده است. ساشا سبحانی در این گفتگو تاکید "آقازاده" نیست، چرا که "آقازاده به پسر وزرا یا پسر‌های رییس جمهوری می‌گویند. به کسانی که پست‌های خیلی بالایی دارند، می‌گویند. آقازاده به کسانی می‌گویند که از رانت پدرشان استفاده می‌کنند. من آقازاده نیستم." او گفت: «من از ۱۵ سالگی روی پای خودم ایستادم و تا الان از پدرم پول نگرفته‌ام. الان هم که دوبی هستم، زیر حمایت پدرم نیستم. همه می‌دانند نه پدرم به من پولی می‌دهد، نه تا به حال از پدرم پولی خواسته ام و نه حمایتم کرده است. من مثل آدم‌های عادی زندگی کرده‌ام. حتی در ایران هم هر مشکلی برایم پیش آمده است، خودم تاوانش را داده ام. دادگاه رفتم، بازداشت شدم، اما پدرم کوچک‌ترین حمایتی هیچ وقت از من نکرده است.» ساشا می‌گوید زمانی که ماموریت پدرش در ونزوئلا به پایان رسید او در آنجا ماند و به کار خود ادامه داد. او مدعی است: «آن‌جا (ونزوئلا) دوست‌های خوبی پیدا کردم؛ مثلا یکی از دوست‌های صمیمی‌ام، پسر آقای «چاوز»، رییس جمهوری ونزوئلا بود. این‌ها همه از زرنگی خودم بود و اصلا ربطی به این‌که پدرم سفیر بوده، نداشت.» ناگفته نماند که او این نکته را نادیده می‌گیرد که اگر پدرش سفیر نبود احتمالا هیچ وقت پایش به ونزوئلا نمی‌رسید و همین خود یک رانت برای او به حساب می‌آید. ساشا سبحانی معتقد است زندگی لاکچری ندارد و فقط به چند کشور دنیا سفر کرده است. او ادعای نقش آفرینی در پولشویی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را رد کرده و می‌گوید "من نه رابطه‌ای با دولت دارم و نه دولتی‌ها را می‌شناسم."

سفر ساشا سبحانی به کربلا

او در توضیح اینکه چرا در تصاویر اینستاگرامش هم تصویر سفر کربلا هست و هم تصویر مشروبات الکلی و .... توضیح می دهد: «لایف استایل زندگی من این است. بلد نیستم مثل خیلی‌ها قایم کنم. همانی که هستم را نشان می‌دهم. اگر دوست دارم امروز سوار بوگاتی شوم، سوار بوگاتی می‌شوم، فیلمش را هم می‌گیرم و عکس آن را هم می‌گذارم. اگر کربلا می‌روم، چون به امام حسین اعتقاد دارم. کربلایم را می‌روم، عشق و حالم را هم می‌کنم. کی گفته کسی که می‌رود کربلا، نمی‌تواند عشق و حال کند؟» ساشا سبحانی تلاش می‌کند زندگی خود را عادی جلوه دهد، البته او حالا دیگر می‌داند زندگی اش برای مردم ایران عادی نیست و آن‌ها سوال‌های زیادی درباره چگونگی پیشرفت او دارند. با وجود اینکه پیشرفتش را ناشی از رانت نمی‌داند، اما به نظر می‌رسد این برای افکار عمومی غیر قابل پذیرش است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 29مرداد1397 ، کدخبر: 371391: fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین