پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
وزیر بهداشت با بیان اینکه هرکس ناکارآمدی خود را گردن دیگری می اندازد، گفت: مسئول مالیاتی می‌گوید ۵۰ درصد در تهران مالیات ندادند پس شما چه کاره اید؟ به شما حقوق می دهند برای اینکه مالیات بگیرید، مگر پزشک گفته که مالیات نگیرند اگر گفته بیخود کرده است، اگر عده ای مالیات ندادند، شما محکوم هستید.

شعار سال: قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته، گفت: پیش از انقلاب ما مصرف کننده خدمات پزشکی بودیم امروز تولیدکننده هستیم و در کشور 7 دانشگده طب در کشور داشتیم در حالی که امروز نود و یک دانشکده طب در کشور داریم، اما در حال حاضر در تولید دارو جایگاه پانزدهم دنیا را داریم، در بخش درمان سالانه بیش از هفتصد نفر برای درمان به کشور مراجعه می کنند، در حالیکه پیش از انقلاب بیماران ما باید برای درمان به خارج می رفتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت دارند از چهره‌های برجسته جهانی هستند، افزود: نزدیک به دو ماه آینده یکی از ده کشوری که بناست در مورد بیماری‌های غیرواگیر گزارش دهد ایران است.برنامه جهانی در مورد بیماری‌های غیر واگیر در کشور ما اجرا می‌شود امروز برنامه‌های بهداشتی ما در جهان تبلیغ و از آنها تقدیر می‌شود.قاضی‌زاده هاشمی: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته است که مالیات دریافت نکن، مالیات را باید عادلانه از همه گرفت برخی نور چشمی هستند و مالیات در کشور پرداخت نمی‌کند؛ گفت: با گفتن موضوع حل نمی شود، چقدر توهین به افراد سالم و سلیم شده، همه در حوزه ما مالیات می دهند، از هزاران هزار پزشک قبل از اینکه به آنها پول بدهیم مالیات کسر می کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ثمره چهل سال زحمت پزشکان رشد امروز کشور است، گفت: ما از مصرف کننده خدمات پزشکی به تولید کننده‌ی خدمات پزشکی تبدیل شده‌ایم، اگر روابط بین المللی با کشور ما بهتر بود و ظلم هایی مانند تحریم و جنگ بر کشور ما وجود نداشت رشد بیشتری داشتیم، خدا را شاکریم که به اهدافی که تعیین شده بود یعنی عدم وابستگی و رتبه اول منطقه رسیده ایم.

وی با بیان اینکه مردم مسئولین را انتخاب کردند تا مشکلاتشان حل شود، گفت: یک گرفتاری که وجود دارد این است که هرکس ناکارآمدی خود را گردن دیگری می اندازد در حالی که مردم انتظار دارند که حداقل مشکل را داشته باشند ما هم باید تلاش کنیم تا گرفتاری‌ها را به نحوی حل کنیم که دغدغه محورهای مردم نباشد.

وزیر بهداشت افزود: ما پرداخت هزینه‌های خدمات ضروری پزشکی را حتما تا انتهای دولت تضمین خواهیم کرد البته قیمت بسیاری از تجهیزات پزشکی مانند پروتز زانو افزایش داشته است، اما برای مثال برای بسیاری از خدمات مانند عمل جراحی هزینه های زیادی را پرداخت می‌کنیم؛ هزینه عمل یک ناشنوا حدود ۴۰ میلیون تومان است که توسط دولت پرداخت می‌شود همچنین دولت برای خدمات پزشکی ارز ۴۲۰۰ تومانی را تخصیص داده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شایع‌ترین عمل پزشکی آب مروارید است، بیان کرد: دولت بسیاری از هزینه‌های این عمل را پرداخت می‌کند ولی در مورد پروتز و تجهیزاتی مانند آن در هیچ جای دنیا چنین کمک هزینه‌ای داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ارزی که به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است قابل مقایسه با ارز داده شده به سایر حوزه‌ها نظیر خودرو نیست، گفت: البته از این موضوع ما ناراحت نیستیم. ارز کمتری که دریافت کردیم نشان می دهد که وزارت بهداشت مسیر خوبی را طی کرده است، فکر می‌کنم ارز تخصیص داده شده به ما نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار در طول چند ماه اخیر بوده باشد.

وزیر بهداشت، در خصوص نظارت‌ها بر ارز دریافتی وزارت بهداشت، بیان کرد: در لیستی که در سامانه وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی وجود دارد ۸۰۰ کد پزشکی وجود دارد، امروز نمی‌توان دقیق اعلام کرد ارزی که گرفته شده است بابت چه محصول و کد پزشکی بوده است البته فکر می‌کنم این موضوع تا دو سه هفته آینده دقیقاً مشخص شود ولی نظارت به نحوی است که تمام تولیدات و خدمات پزشکی تحت نظر است.

وی بیان اینکه بعضی از داروها که خارجی هستند ولی مشابه داخلی دارند گران شده است، گفت: گرانی این نوع از داروهای خارجی به این دلیل است که ما دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارویی که مشابه داخلی دارد نمی‌دهیم، البته متاسفانه وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام می‌شود ولی ساز و کار عرضه ارزمناسب نیست بسیاری از خدمات پزشکی معطل می‌ماند امروز ما این مشکل را در تامین تجهیزات پزشکی داریم.

وزیر بهداشت افزود: برخی از تجهیزات پزشکی می توانند ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند اما برخی دیگر نمی‌تواند متاسفانه کسی که تجهیزات پزشکی در انبار دارد آنها را عرضه نمی‌کند، کسی هم که چنین محصولاتی در اختیار ندارد برای دادن سفارش مردد است.

وی با اشاره به اینکه یک جراح قلب در سن ۴۷ سالگی از دست دولت آزاد می‌شود، گفت: در هیچ جای دنیا این چنین نیست و امکان ندارد کسی قبول کند که این عده در طول دوره ای که تحصیل می کنند و در نهایت فارغ التحصیل می‌شوند اگر کارانه نگیرند حقوقشان حدود دو میلیون و دویست خواهد بود، یکی دو بار این موضوع را مطرح کردم و در فضای مجازی موضوع مورد مسخره قرار گرفت و مورد پذیرش واقع نشد اما واقعیت این است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه با کمبود متخصص و پزشک در برخی از مناطق کشور روبه‌رو هستیم ،گفت: در پرداخت کارانه حتی در سیستان و بلوچستان با ۱۰ ماه تاخیر روبرو هستیم، مجلس در هر دوره کار را سخت‌تر کرده است، البته ممنونم، دست ما را مقداری باز گذاشتند اما هنوز محدودیت‌ها زیاد است و به نوعی ظلمی است که به همه فارغ التحصیلان این رشته می شود ، ما باید عرضه را زیاد کنیم و هزینه را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه یک پزشک زمان که به نقطه مرزی می‌رود اجازه تاسیس مطب ندارد مگر اینکه ۵۰ درصد دوره طرح خود را گذرانده باشد، بیان کرد: باید به تدریج طرح برداشته شود، اصل قانون در این رابطه عادلانه نیست، نزدیک ۶۰ درصد ظرفیت هایمان با سهمیه پر می شود و نه به صورت داوطلب آزاد و۳۰ درصد آن مربوط به مناطق محروم می‌شود؛ نباید این موضوع را در مجالس بعدی دست کاری کنند، ۳۰ درصد ظرفیت قانون به دوست، آشنا ، فامیل ، عروس و بچه تعلق می‌گیرد یعنی آنها با نمره های پایین در بهترین رشته ها قبول می شوند، در قانون آمده است که سه برابر مدت تحصیل آنها نباید مدرک داده شود ،باید در استان بمانند و کار کنند ،نباید پارتی بازی کرد در این صورت است که مشکل طرح در ۱۰ سال آینده حل می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شرایط دستیاران ما را هیچ کجای دنیا ندارند به طوری که در کشورهای پیشرفته حقوق دریافتی آنها کمتر از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار نیست، ادامه داد: مشکل ما در تعرفه ها است زیرا، سازمان برنامه تعرفه ها را درست تنظیم نمی کند ،سلامت مردم به مجلس ، کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی گره خورده است لذا وقتی تعرفه‌ها درست تنظیم نمی شود تمام چرخه دچار مشکل می شود، یک سال است که پولمان را نتوانسته این از تامین اجتماعی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که من دستیار بودیم دستمزد هفت هزار تومان بود اما الان به حدود یک میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با درآمدی که بیمارستان ها دارند قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: باید حتما حقوق آنها افزایش پیدا کند لذا حقوق این عده را بیمارستان ها پرداخت می کند، بیمارستان از محل درآمد خود باید ۲ درصد به دستیاران پرداخت کند ، برخی از بیمارستان‌های این موضوع را رعایت و برخی دیگر رعایت نمی‌کنند، بیمارستانی که زیان ده و ورشکسته است این ظلم را به دستیار، انترن ،پرستار، نگهبان و سایر مسئولین بیمارستان می‌کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با مجموعه بهداشت و درمان با منطق اقتصادی صحبت کنیم همه جا می‌خواهند با زور حرف بزنند، بیمارستان یک بنگاه اقتصادی است و باید به نسبت آنچه که برای خدمت هزینه می‌کند یک سود منطقی به آن بدهیم.در طرح تحول سلامت هیچ چیزی کم نگذاشتیم و علیرغم همه مشکلات ۲۴ ساعته در اقصا نقاط کشور خدمات ارائه داده ایم .

وی با اشاره به اینکه تنها کسی که شفاف و صریح از جامعه پزشکی تقدیر کردند مقام معظم رهبری بعد از عمل قلب در بیمارستان قلب بودند، گفت: ارائه کننده خدمت منحصر به پزشک ، پرستار و سایر همکاران نیست ،کسی که دارو می فروشد و تجهیزات پزشکی می دهد ارائه کننده خدمت محسوب می‌شود، دارو و تجهیزات پزشکی را پارسال با ارز 3700 تومان به ما فروخته اند و ما هم به مردم داده ایم ، حالا که پولشان را می‌خواهند با ارز 3700 اوراق می دهیم، این است که مقداری ما را گرفتار کرده است و این موضوع مربوط به الان نیست بلکه از اول جمهوری اسلامی تا الان داستان به همین صورت بوده است، دلیل این مسئله این است که فکر می‌کنم واقعا اینها هزینه است.

قاضی زاده هاشیمی با اشاره به اینکه اگر کسی خلاف می‌کند باید با قاطعیت با آن برخورد کرد افزود: پرونده های زیادی تشکیل شده که هیچ یک از آنها حل نشده است، مردم ایران بی نظیر ترین و قدر شناس ترین ملت هستند و لذا درست قضاوت می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید در درمان و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد، گفت: اگر ملتی سالم داشته باشیم می توانیم پیشرفت کنیم ،اگر مردم دغدغه تحصیل و درمان داشته باشند آرامش نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: 95 درصد داروی کشور در داخل تولید می شود و انشاالله امسال صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: هدف از طرح تحول هدف آرامش بیشتر مردم بود اما سقوط ناگهانی نفت و اشتباه در بیمه کردن زیاد افراد و همچنین کم کاری شرکای ما سبب شد این طرح با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: نابخشوده‌ترین جرم احتکار دارو است و جرمی بالاتر از این نیست لذا قوه قضاییه لازم است بازدارنده عمل کند تا مشکل در این زمینه کمتر شود.

وزیر بهداشت افزود: دستمزد پزشکان امسال هیچ افزایشی در بخش دولتی و خصوصی نداشته است.

وی بیان کرد: وضعیت اخلاق ما در ایران خوب نیست در بسیاری از امور درمانده شده ایم و دلیل آن مسائل اخلاقی و فرهنگی است، یک زمانی تعداد پزشکانمان محدود بود اما الان به ده هزار نفر رسیده است، در دوران گذشته از داوطلبان مصاحبه به عمل می‌آمد اما الان اینگونه نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متاسفانه در ایران قانون گریز هستیم و در بخش ما قانون به نفع مردم نیست در برخی از جاها قانون به نفع صنف و یکسری جاها مسکوت است.متاسفانه در نظام تنبیه داریم. باید چهره های منذح و برتر را به عنوان شرط ادب به همه نشان داد، متاسفانه در این کشور تخریب کردن خیلی راحت است، برای تخریب خیلی راحت می توان مهندسی کرد.

وی ادامه داد : خبری در مورد کارت خوان های پزشکان پخش شد، اینکه پشت این خبر و مهندسی آن چگونه بود لازم به ذکر نیست، مسئول مالیاتی کشور می گوید ۵۰ درصد در تهران مالیات ندادند پس شما چه کاره اید؟ به شما حقوق می دهند برای اینکه مالیات بگیرید، مگر پزشک گفته که مالیات نگیرند اگر گفته بیخود کرده است، اگر عده ای مالیات ندادند شما محکوم هستید.

قاضی زاده هاشیمی ادامه داد: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته است که مالیات دریافت نکن، مالیات را باید عادلانه از همه گرفت برخی نور چشمی هستند و مالیات در کشور پرداخت نمی‌کند.فرار مالیاتی دستگاه مربوطه است گفت: با گفتن اشتباه شده است موضوع حل نمی شود، چقدر توهین به افراد سالم و سلیم شده است ، همه در حوزه ما مالیات می دهند، از هزاران هزار پزشک قبل از اینکه به آنها پول بدهیم مالیات کسر می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اگر عده خاصی از دادن مالیات پرهیز می کنند، مقصر دستگاه مالیات است افزود: دستگاه مالیات باید از بقیه هم مالیات بگیرد.دریافت غیر قانونی و زیرمیزی قابل قبول نیست، در همه جای دنیا کارآفرینان مورد احترام قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه هی دائم نگوییم که فلانی چقدر درآمد دارد و چه کار می کند افزود: در ایران ثروت آفرینان را تا می توانیم به عنوان دزد و مال مردم خور و غارتگران بیت المال معرفی می کنیم، با کسانی که به مردم خیانت کردن باید برخورد کرد، حتی یک نفر از غارتگران، اخلاسگران، جاسوسان و دزدان پزشک نبود، باید به کارآفرینان احترام گذاشت زیرا آنها باعث ایجاد شغل می شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 2شهریور 97، کدمطلب: 3970602040، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
مالیات هارو هم بجای افزایش دادن برید از همون احتکار کننده ها بگیرید
ن.ف83
ناشناس
France
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
پزشکا درامدشون از شغل های دیگه بیشتره ولی مالیلت نمیدن باید زودتر از اینها رسیدگی مشد. م.ق ۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین