پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز آمریکا و غرب و ضدانقلاب‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین امیدوار شدند که می‌توانند با فشار اقتصادی بر مردم، بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند، عنوان کرد: اینها کور خوانده‌اند چرا که مردم مشکلات را تحمل می‌کنند و دست از انقلاب برنمی‌دارند.

شعار سال: آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲ شهریور) تهران گفت: هر کس تقوا داشته باشد خداوند اعمال بد او را به نیکی تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه عید غدیر در پیش است و مسئولین باید مردم را خوشحال کنند، گفت: همه باید در روز غدیر با هم برادر باشند و عقد برادری و اخوت با یکدیگر ببندند؛ مسئولین بکوشند گرفتاری‌های مردم را برطرف کنند و در غم آن‌ها سهیم و شریک باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر مردم و مسئولین متمسک به ولایت باشند، دشمن و کفار و بیگانگان هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: سه‌شنبه‌ای که گذشت، شهادت حضرت مسلم بود. آنچه بر حضرت مُسلم در شهر کوفه اتفاق افتاد از عجائب بود. وقتی حضرت مُسلم به کوفه وارد شد و نامه امام حسین (ع) را برای مردم خواند، ۱۸ هزار نفر با او بیعت کردند و شهر کوفه در اختیار مسلم بود. نُعمان که از طرف یزید حاکم کوفه بود، در آن روز‌ها هیچ کاره بود و گوشه قصرش منزوی شده بود. حضرت مسلم به مسجد کوفه می‌آمد و نماز می‌خواند و شهر در اختیار او بود. اما چند روز گذشت و همین حضرت مسلم بعد از خواندن نماز مغرب در مسجد کوفه، وقتی از درب مسجد بیرون آمد، یک نفر هم همراه او نبود.

وی افزود: این درس است که ما بدانیم دشمن چه ترفندی به کار برد تا حضرت مُسلم تنها شود. وقتی شب عرفه از درب مسجد بیرون آمد و تنها شده بود، متحیر بود که کجا برود. مسلم، پهلوی منزلی مکث کرد؛ صاحب منزل بیرون آمد، مُسلم از او آب خواست. آب را به مسلم داد و گفت: به منزلت برو. مُسلم گفت: من اینجا غریبه‌م و منزل ندارم. آن فرد که باورش نمی‌شد گفت: «عجیب است، ۱۸ هزار با تو بیعت کرده اند، چرا تنها شدی؟». حقیقت این بود که دشمن در یاران حضرت مسلم نفوذ کرده بود. ابن‌زیاد نیروهایش را مامور کرده بود که به میان یاران مسلم نفوذ کنند و از آن‌ها خبر بیاورند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز هم هشدار‌های رهبر انقلاب در خصوص خطر نفوذ همواره وجود دارد، گفت: خدا با ماست و گرچه دشمن ما سلاح و امکانات دارد، اما خدا را ندارد فلذا شکست می‌خورد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص اینکه آیا آمریکا می‌تواند با ما بجنگند یا نه، بیانات بسیاری زیبایی داشتند.

وی با بیان اینکه ابن‌زیاد مردم را از لشکر یزید ترساند و بدین ترتیب شهر کوفه در اختیار یاران مسلم بود به یکباره رنگ عوض کرد، گفت: نفوذ دشمن گاهی در قالب انسان و گاهی هم به صورت یک باور وارد می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا از این که امروز می‌بیند همه هزینه‌هایی که در منطقه غرب آسیا کرده بی‌حاصل بوده، بسیار عصبانی است، عنوان کرد: آمریکا جرات جنگ با ایران ندارد چرا که نگران امنیت صهیونیستهاست؛ آن‌ها خوب می‌دانند که در صورت بروز جنگ، چه بلایی سرشان می‌آید. هزاران نیروی حزب الله و نیرو‌های مسلمان سوریه، در صورت بروز کوچکترین حادثه ای، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه ایران امروز به بیخ گوش اسراییل رسیده و کوچکترین حماقت از سوی آمریکا و اسرائیل عواقب بسیار سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت، گفت: قدرت موشکی ایران عامل بسیار مهمی است که جرات جنگ را از آمریکا گرفته است.

وی با بیان اینکه غرب آسیا منبع انرژی جهان است و آمریکا نگران است که مبادا در صورت بروز جنگ در این منطقه، پای کل جهان به آن باز شود و جنگ جهانی دیگری از این نقطه شروع شود، یادآور شد: دشمن کور نیست و رونمایی از جنگنده مجهز به سامانه‌های اوینیک و کنترل آتش پیشرفته نسل ۴ با نام «کوثر» به دست نیرو‌های قدرتمند ما را دیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در خصوص مسئله مذاکره با آمریکا گفت: ما این را تجربه کرده‌ایم که آمریکا نقد را می‌گیرد و آن‌گاه که نوبت به اجرای تعهد خودش شد، فرار می‌کند و این شیوه همیشگی آمریکاست.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز آمریکا و غرب و ضدانقلاب‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین امیدوار شدند که می‌توانند با فشار اقتصادی بر مردم، بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند، عنوان کرد: این‌ها کور خوانده‌اند چرا که مردم مشکلات را تحمل می‌کنند و دست از انقلاب برنمی‌دارند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم کشور، ایجاد یک پل ارتباطی دائمی و سهل‌الوصول بین مردم و مسئولان است تا مسئولان به صورت لحظه‌ای از مشکلات و خواسته‌های مردم باخبر باشند؛ پیشنهاد بنده این است که روسای قوای قضاییه، مجریه و مقننه و همچنین وزرا، استانداران، فرمانداران، شهرداران و روسای ادارات مالیات و ...، نمایندگانی تعیین کنند که در ساعاتی مشخص، در جایی معین حضور پیدا کنند و سخنان، مسائل و مشکلات مردم را بشنوند تا این مسائل به گوش خود مسئولان نیز برسد. محل این ملاقات‌ها هم می‌تواند اماکنی مثل مساجد باشد که همه بدون هیچ مشکلی می‌توانند در آن حضور داشته باشند و دیگر برای ملاقات با مسئولان و نمایندگان آنها، نیازی به وقت گرفتن قبلی و بازدید بدنی و اینگونه مسائل وجود ندارد. باید طوری برنامه ریزی شود که هرکس هر حرفی دارد، بداند حرفش بلافاصله به مسئول مورد نظر منتقل خواهد شد. مسئولان اگر این پیشنهاد را قبول دارند، به آن عمل کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار 2شهریور 97، کدمطلب: 446863، www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
چرا مردم باید سختی های الکی رو بپذیرند؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین