پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
وجود پروژه‌های نیمه‌تمام و البته رهاشده در شیروان سؤالات بسیاری را برای مردم این شهر ایجاد کرده که آیا همتی برای به‌پایان رسیدن این داستان پرغصه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی وجود دارد یا خیر؟

شعارسال: خبرنگاران به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و آنان به‌منزله نورافکنی هستند که سیاهی‌ها را به‌روشنی می‌کشانند. از این منظر می‌توان گفت هر جا خبرنگار هست کسی نمی‌تواند به پنهان‌کاری بپردازد و هر جا خبرنگار نیست بساط پنهان‌کاری می‌تواند گسترانده شود و این قشر به‌عنوان حلقه اتصال زنجیره ارتباطی مردم و مسئولان است.

بر این اساس نقد کار خبر و خبرنگاری بسیار دشوار است بطوریکه باید گفت تا در این حوزه اطلاعات کافی نداشته باشی نمی‌توان درباره آن به قضاوت بنشینی. در این رابطه اگر مسئولین محترم در سال‌های متمادی به گزارش‌های خبرنگاران و اهالی رسانه دراین‌باره نسبت به پروژه‌های نیمه‌تمام شیروان اهمیت و توجهی می‌کردند امروز شاهد این وضعیت نابسامان نبودیم.

ساختمان دارالقرآن شیروان در شأن قرآنیان نیست

شهروندان شیروانی می‌گویند زمین این پروژه توسط یک نیکوکار برای احداث دارالقرآن به‌صورت رایگان در اختیار آموزش‌وپرورش شیروان قرار داده‌شده است.

آغاز عملیات ساخت این طرح که از مردادماه ۸۶ آغازشده تاکنون بیش از یازده سال از عمر آن می‌گذرد که متأسفانه به بهره‌برداری نرسیده و هرروز یک بهانه را مسئولان مطرح می‌کنند.

چند طرح دیگر مشابه همین عنوان در شهرستان‌های هم‌جوار ساخته‌شده ولی این طرح همچنان در حال درجا زدن است.

پروژه ساختمانی دارالقرآن کریم در چهارراه جامی شمالی واقع‌شده است.

پروژه پایگاه فرهنگی مدیریت بحران شیروان باید در اولویت کار مسئولین قرار گیرد

از ساخت و عمر این پروژه که در منطقه شهرک امام خمینی شیروان یازده سال می‌گذرد. با تأسف همچنان به دلیل کمبود اعتبارات و تزریق اعتبارات به‌صورت قطره‌چکانی اندر خم یک کوچه است.

این مکان برای استفاده شهروندان در زمان بروز حادثه غیرمترقبه، ایجاد اسکان و فضای مناسب برای اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص حوادثی شامل سیل، توفان و ... است.

این پناهگاه اضطراری شیروان مساحتی بالغ‌بر هجده هزار مترمربع (۱۸۰۰۰) و با زیربنای ۱۲۰۴ متر دارد و منابع محلی می‌گویند برای این مرکز مکانی برای فرود بالگرد نیز در نظر گرفته‌شده است.

حال با توجه به شرایط فعلی خراسان شمالی و قرار گرفتن این خطه روی گسل زلزله تکلیف مردم چه خواهد شد؟

چه زمانی تحول عظیم در چرخه اقتصادی کارخانه کاشی شیروان صورت خواهد گرفت؟

عملیات اجرایی ساخت نخستین واحد تولید کاشی خراسان شمالی دهم آذر سال ۹۰ توسط مسئولین استانی و شهرستانی در محل شهرک صنعتی شیروان در ۳۳ هکتار و بااعتبار افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر و تولید ۶ میلیون مترمربع کاشی آغاز شد اما باگذشت افزون بر ۷ سال متأسفانه هیچ‌گونه اقدام اساسی صورت نگرفته و فقط در حد کلنگ زنی باقی‌مانده است.

نماینده (وقت) مردم شیروان گفته بود با ساخت این کارخانه تحول عظیمی در چرخه اقتصادی به وجود خواهد آمد. قرار بود این طرح ظرف ۲ ماه به بهره‌برداری برسد که متأسفانه هیچ‌گونه خبری نشده است.

گرد فراموشی بر ساختمان جدیدالاحداث ثبت‌احوال شیروان

این پروژه که از سال ۸۹ در منطقه شهرک امام خمینی شیروان در حال ساخت است همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد و به امان خدا رهاشده و این در حالی است که به خاطر شرایط اقلیمی و جوی آب‌وهوا امکان تخریب و ریزش در آن وجود دارد بنابراین پروژه نیمه‌تمام که سرمایه ملی و اجتماعی مهم محسوب می‌شود به باد فراموشی سپرده‌شده است.

منابع محلی می‌گویند که ساختمان فعلی ثبت و احوال شیروان یکی از ساختمان‌های قدیمی ادارات شیروان بشمار می‌رود و از قدمت زیادی برخوردار می‌باشد پاسخگوی مراجعان نیست.

اردوگاه شیروان پروژه‌ای که اتمام آن عمر نوح و صبر ایوب را می‌طلبد

پروژه مذکور که بنام اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی (ع) نام‌گذاری شده همچنان غریب و تنها است. به‌رغم گذشت بیش از ۲۶ سال از اهدای پانزده هکتار زمین این مرکز فرهنگی توسط افراد روستای زوارم شیروان متأسفانه کارهای زیربنایی صورت نگرفته است.

باوجود نیاز شهرستان و استان به این مرکز اتمام آن عمر نوح و صبر ایوب را می‌طلبد. شماری از دانشجویان و دانش آموزان ضمن انتقاد از این وضعیت عنوان می‌کنند که در خراسان شمالی اردوگاهی وجود ندارد و همه‌ساله دانش آموزان این استان ناچارند به سایر استان‌ها اعزام شوند و هزینه‌های سرسام‌آوری را بپردازند که علاوه بر آن مشکلاتی را برای خانواده‌ها در بردارد.

به اتمام این اوصاف باید دید که مسئولان استانی و شهرستان در هفته دولت که به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند آیا وعده‌ای تازه برای به‌پایان رسیدن این پروژه‌ها نیز می هند یا خیر؟


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس خراسان شمالی ، تاریخ انتشار 31 مرداد 97، کدمطلب: 13970531000155،www.khorasan-shomali.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین