پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با تأکید بر اینکه دولتی‌ها حق ندارند واحدهای اقامتی و گردشگری ایجاد کنند، گفت: تلاش خواهیم کرد که در دستگاه‌های دولتی این موضوع مرتفع شود تا فشاری بر دفاتر گردشگری وارد نشود.

شعار سال: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با تأکید بر اینکه دولتی‌ها حق ندارند واحدهای اقامتی و گردشگری ایجاد کنند، گفت: تلاش خواهیم کرد که در دستگاه‌های دولتی این موضوع مرتفع شود تا فشاری بر دفاتر گردشگری وارد نشود.

علی‌اصغر مونسان که به فارس سفر کرده بود، در جمع فعالان گردشگری این استان گفت: در قیاس با بخش‌های دیگر، صنعت گردشگری فشار کمتری را متحمل شده که البته این مهم مسئولیت ما را در برابر دیگر حوزه‌ها دوچندان می‌کند.

به گزارش سازمان میراث‌ فرهنگی، مونسان درخصوص بخشودگی مالیاتی تاسیسات گردشگری نیز افزود: در این شرایط همه بخش‌ها می‌گویند مالیات بخشیده شود و از طرفی بخشی از درآمدهای دولت کاهش یافته است. بخش گردشگری نسبت به بخش‌های دیگر کمتر متحمل سختی شده که باید تلاش کنیم کمبود بخش‌های دیگر را جبران کنیم. معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در این شرایط نباید فشارهای غیرمنطقی ایجاد شود، افزود: نمی‌توان با استناد به یک خبر در یک روزنامه مالیات را حذف کرد، باید اقتصاد در همه بخش‌های دولت رونق داشته باشد.

مونسان به پیگیری مطالبه فعالان گردشگری درخصوص بیمه تأمین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده هم اشاره و اظهار کرد: هر دو مهم در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور همچنین با بیان اینکه بودجه سازمان میراث فرهنگی بسیار اندک است، گفت: در سال ۹۷ میزان بودجه مصوب سازمان ما ۶۸۰ میلیارد تومان است.معاون رئیس‌جمهور به افزایش بی‌رویه نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی نیز اشاره کرد و در این‌باره گفت: حسب ابلاغ ریاست‌جمهوری به ستاد تنظیم بازار، دستور داده شده تا به فوریت این مسئله بررسی و رسیدگی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در پاسخ به چرایی ثبت جهانی نشدن مجموعه زندیه نیز گفت: بزرگ‌ترین مشکل این مجموعه ساخت‌وسازی‌ است که در جوار این مجموعه انجام شده و باید تا جایی که می‌شود سازنده هتل کوتاه بیاید تا این مجموعه نیز ثبت جهانی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 3 شهریور 97، کدمطلب: 28072، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین