پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
حزبی که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عضو شورای مرکزی آن است، در بیانیه‌ای کابینه روحانی را فاقد استراتژی‌ خواند. درباره انتقادات کارگزاران از روحانی را می‌خوانید
شعارسال:حزبی که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عضو شورای مرکزی آن است، در بیانیه‌ای کابینه روحانی را فاقد استراتژی‌ خواند. گزارش تسنیم درباره انتقادات کارگزاران از روحانی را می‌خوانید.

حدود یکسال از بیانیه حزب کارگزاران به مناسبت پیروزی دولت حجت الاسلام روحانی می‌گذرد.‌

این حزب اصلاح طلب در بخشی از بیانیه سال گذشته خود آورده بود"کارگزاران سازندگی ایران به عنوان بخشی از جبهه اصلاحات در ایران خرسند است که در یک رقابت بی‌سابقه نامزد این جبهه یعنی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی موفق به جلب رای اعتماد اکثریت مطلق ملت ایران شد... ما روحانی را عصاره و میوه سنت سیاست‌ورزی و دولتمردی در ایران از خواجه نظام الملک تا امیرکبیر و از امیرکبیر تا آیت الله هاشمی می‌دانیم."

حالاپس از گذشت یکسال از عمر دولت دوازدهم به دلیل برخی تحولات بین المللی از جمله خروج آمریکا از برجام، عدم تغییرتیم اقتصادی دولت و نابسامانی بازار ارز و سکهحزب کارگزاران در بیانیه‌ایتحلیلی با اشاره به نشست علنی روز گذشته مجلس که با دستور‌ کار سوال از رئیس جمهور برگزار شد، دولت روحانی را فاقد گفتمان اقتصادی دانسته است.

کارگزاران در این بیانیه با اشاره به لزوم برکنارینوبخت از سازمان برنامه و بودجهتصریح می‌کند "سیاست سرکوب ارز از آغاز دولت اشتباه بود و در ماجرای ارز 4200 تومانی به اوج خود رسید. تغییر مدیریت سازمان برنامه و بودجه یک ضرورت است و براساس آن باید کابینه اقتصادی دولت تغییر کند."

البته انتقادات حزب کارگزاران از دولت روحانی محدود به این بیانیه نمی‌شود. غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یکی از نشست‌های استانی این حزب، با بیان اینکهاگر پشتکار، جدیت و پرکاری دولت احمدی‌نژاد در دولت روحانی بود، بسیاری از مشکلات شاید رنگ دیگری داشت، گفته بود"این را نمی‌توان انکار کرد که مجموعه مدیران دولت افراد خوبی هستند ولی به‌لحاظ سن و نبود انگیزه و یا اینکه تجربه این پست‌ها را در گذشته داشته‌اند، شاید آن پشتکار لازم را ندارند."

به گفته کرباسچی مجموعه مدیران دولت از لحاظ سنی فاقد انگیزه و پشتکار لازم برای اداره امور هستند

حسین مرعشی سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اخیرا در نشستی ضمن انتقاد از دولت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌‌های اخیر گفته است "تا 5 ماه پیش خانواده‌های قشر متوسط به پایین جامعه می‌توانستند دخل و خرج خود را جور کنند، ولی امروزه تورم 55 درصد را می‌بینیم. وی در ادامه تصریح کرده است"آقای روحانی قبل از سال 96 مقبولیت داشت و در انتخابات محبوب شد و من فکر می‌کردم این محبوبیت به درد کشور خواهد خورد ولی دیدیم کمتر از 7 ماه به حداقل رسید و سرمایه مهم اجتماعی 25 میلیون رای از دست رفت."

مرعشی در مصاحبه‌ای دیگر از عملکردنوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرده و گفته بود"هرکس از آقای نوبخت در شرایط کنونی حمایت کند، آینده‌‌ای در سیاست ایران نخواهد داشت...به سراغ هر وزیری بروید، دادش از دست آقای نوبخت بر هواست."

مرعشی معتقد است عملکرد یکسال اخیر دولت روحانیسرمایه مهم اجتماعی 25 میلیون رای را از بین برده است

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی کارگزاران نیزدر یادداشتی باانتقاد از عملکرد سخنگوی سابق دولت گفته بود "برای موقعیت سازمان برنامه و بودجه، «اصلح» از آقای نوبخت وجود دارد اما چنین تغییری رخ نمی‌دهد و دلیل آن را باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید. به نظر من، ریشه‌ این عدم تغییردر دلبستگی و روابط صمیمی تاریخی ایشان(رئیس جمهور) با آقای نوبخت است."

به نظر می‌رسد عملکرد دولت روحانی در این یکسالبه قدری غیرقابل دفاع بوده که حزب کارگرازان که اسحاق جهانگیری یکی از اعضای ارشد خود را به عنوان معاون اول روحانی در دولت دوازهم داردنیز نمی‌خواهد از جو انتقادی علیه دولت عقب بماند و باید دید در آینده رابطه اصلاح‌طلبان با دولت روحانی به کجا خواهد رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگراری تسنیم، تاریخ انتشار7شهریور97، کدخبر: 1815550، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین