پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی گفت: اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر عدم احتکار انبارهای دارویی قبل از رای دستگاه قضایی خلاف قانون بوده است.
شعارسال: سید جواد سیدالموسوی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با انتقاد از اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درباره کشف انبارهای دارو در مرکز استان، اظهار کرد: بر اساس قانون هر گونه اظهار نظر، دفاع و حمایت از موضوعی پیش از رای نهایی دستگاه قضا خلاف است.

سیدالموسی افزود: پرونده انبارهای کشف شده در تعزیرات حکومتی در حال بررسی است و پس از تکمیل تحقیقات و رای نهایی اعلام می شود.

وی درباره انبارهای کشف شده اخیر در خراسان شمالی، بیان کرد: مسلما هر کالایی شرایط خاصی برای نگهداری دارد مخصوصا کالایی همچون دارو که بر سلامتی فرد تاثیر گذار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی تصریح کرد: متاسفانه انبارهای دارویی کشف شده در شرایط استاندارد و مطلوب نگهداری نشده چرا که در معرض تابش مستیقم نور خورشید قرار داشته است.

سیدالموسوی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قبل از اینکه بخواهند فردی را تبرئه کنند به مسئله جلب اعتماد مردم توجه داشته باشند.

وی گفت: علوم پزشکی بعضا به کسبه و مغازه دارن برای پایین و بالا بودن درجه یخچال تذکر می دهند، اما نسبت به این حجم دارو که در فضای نامناسب انبار شده و به سلامت بیماران مربوط می شود، اهمیتی نداده اند.

این مسئول ادامه داد: مسئولان علوم پزشکی می گویند براساس دستورالعمل وزارت بهداشت اقلام دارویی را برای مدت ۶ ماه دپو کرده اند درحالی که دستگاه‌های نظارتی و قضایی چنین مدرک و دستورالعملی را مشاهده نکرده اند.

سیدالموسوی افزود: پیشنهاد دپوی دارو تنها از سوی مشاور وزیر مطرح شده و آن هم صرفا دانشگاه ها در بازه ۵ تا ۶ ماهه خود اقدام به تهیه دارو کنند نه داروخانه های بخش خصوصی.

وی اظهار کرد: بنابراین چنانچه علوم پزشکی چنین مجوزی از سوی وزارت بهداشت دارد به محکمه ارائه دهند در غیر این احتکار قلمداد می شود.

وی احتکار را نگهداری کالا با هدف گران فروشی بیان کرد و گفت: اگر اقلام دارویی احتکار نبود باید در انبارهای استاندارد نگهداری می شد، در حالی که هزینه ای برای انبار پرداخت نکنند و چند ماه بعد با قیمت روز بازار به فروش برسانند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی ادامه داد: متاسفانه در یکی از انبارهای غیرمجاز، مقداری سرم چینی قاچاق که ورود آن به داخل شور ممنوع بوده کشف شد و هنوز مبدا خریداری آن مشخص نیست.

سیدالموسوی گفت: معاونت غذا و داروی خراسان شمالی از وجود این انبارها مطلع نبوده و اگر هم در جریان بوده، در راستای جمع آوری و اخطار آن اقدامی نکرده است.

وی در ادامه به عواقب نگهداری دارو در انبار به مدت ۶ ماه، اشاره و اظهار کرد: امکان اینکه دارویی به مدت ۶ ماه در انبار نگهداری شود و اثر عکس داشته و یا تاثیر خود را از دست بدهد، وجود دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی بیان کرد: در رابطه با کالاهای احتکار شده، مالکیت از فرد گرفته نمی شد اما ملزم است به نرخ رسمی به فروش برساند و ۱۰درصد نیز به عنوان جریمه پرداخت کند اما در بحث قاچاق، کالا به نفع دولت ضبط می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری اظهار کرده بود که دپوی اقلام دارویی کاملا قانونی و احتکار محسوب نمی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 7 شهریور 1397 ، کدخبر: 4388930 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
1
واقعا این همه بی قانونی در کشورهای دیگه هم رخ میده یا فقط مختص ایرانه؟ اخه مگه میشه روزانه این همه جرم بدیهی رخ بده؟
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین