پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
حسین علیزاده موسیقی‌دان در واکنش به برگزاری کنسرت‌های خیابانی گفت: هر نوع موسیقی که در شهر جریان داشته باشد و دیده و شنیده شود، از نظر من مثبت است. مردم در بسیاری از مواقع شهر را در رادیو و تلویزیون می‌بینند و می‌شنوند، اما ما این امکان را در ایران نداریم. هرچقدر هم که در این چند دهه گذشته به رادیو و تلویزیون انتقاد شده، گویی این رسانه ملی مال ما نیست.

شعار سال: حسین علیزاده که این روزها به عنوان داور در جشنواره ملی موسیقی جوان حضور دارد از نداشتن امکان جمعی برای شادیِ مردم می‌گوید و در عین حال معتقد است که رسانه ملی رفتار درستی نسبت به موسیقی جدی ندارد.

دوازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان این روزها در حال برگزاری است و بسیاری از اهل هنر اعتقاد دارند که این رویداد، مهمترین رویداد هنری در کشور است. جشنواره موسیقی جوان در سه بخش موسیقی دستگاهی، موسیقی نواحی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود و هر بخش هم داورانی دارد.

مهمترین ویژگی جشنواره موسیقی جوان داوران و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره هستند. هر کدام از داوران این جشنواره از استادان به نام و معتبر موسیقی کشور هستند. شاید هر جشنواره‌ای در حوزه موسیقی آرزوی حضور یکی از این داوران را در کنار خودش داشته باشد.

به هر روی جشنواره موسیقی جوان چند دوره‌ای است که به صورت مداوم در حال برگزاری است و امروز مانند درختی شده که میوه‌هایش در حال به ثمر رسیدن هستند. یکی از چهره‌هایی که در روند برگزاری جشنواره موسیقی جوان و حرکت رو به رشد این جشنواره نقش بسیاری داشته، حسین علیزاده است. علیزاده از دوره‌های قبل در کنار این جشنواره بوده و هیچ‌گاه این جشنواره را تنها نگذاشته است.

حسین علیزاده به عنوان داور بخش تارنوازی به تالار رودکی آمده بود تا اجرای شرکت کنندگان در سه رده سنی الف، ب و ج را بررسی کند. پس از داوری این بخش‌ها، پای صحبت‌های حسین علیزاده نشستیم تا دیدگاه‌های او را درباره‌ی کیفیت اجراهای امسال بشنویم. در ادامه بخشی از گفت‌وگو با حسین علیزاده را درباره کنسرت های خیابانی می‌خوانید.

هر نوع موسیقی که در شهر جریان داشته باشد، مثبت است

به هر شکلی، هر گروهی و هر نوع موسیقی که در شهر جریان داشته باشد و دیده و شنیده شود، از نظر من مثبت است. مردم در بسیاری از مواقع شهر را در رادیو و تلویزیون می‌بینند و می‌شنوند، اما ما این امکان را در ایران نداریم. هرچقدر هم که در این چند دهه گذشته به رادیو و تلویزیون انتقاد شده، گویی این رسانه ملی مال ما نیست.

موسیقی جدی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، در تلویزیون جایی ندارد و بهایی به آن داده نمی‌شود. تلویزیون با این کار دانشگاه را هم زیر سوال می‌برد.

خیلی از مردم هستند که قدرت خرید بلیت کنسرت را ندارند یا اینکه اصلا موسیقی در فرهنگشان نیست. به همین دلیل اگر موسیقی در اماکن عمومی و در پارک‌ها اجرا شود خیلی هم خوب است. من معتقدم که موسیقی‌های خیلی جدی نمی‌تواند در خیابان اجرا شود؛ چرا که امکانات و شرایط خاص خودش را می‌خواهد. اما به هر حال هر نوع موسیقی که در فاصله‌ای نزدیک در کوچه و خیابان اجرا شود، نکته مثبتی است. این اتفاق سال‌هاست که در دنیای متمدن رخ می‌دهد.

اجراهای خیابانی در تمام دنیا برگزار می‌شوند. اینکه در شهر اتفاقی رخ دهد که مردم دوست داشته باشند و جمعیتی بخواهند به آن عکس‌العمل نشان دهند، خیلی زود پلیسی و سیاسی می‌شود. ما امکان جمعی برای گریستن و غمگین شدن داریم اما امکان جمعی برای شادمانی را نداریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 9 شهریور 97، کدمطلب: 229553، www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
نمیدونم ولله! این جماعت هنرمند چی میخوان از جون فرهنگ ما!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
این مملکت دیگه جایی برا شادی واسه مردم نذاشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
امیدوارم با موافقت و زیاد شدن کنسرتهای خیابانی روح و شادی به شهرها برگرده
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین