پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از سال گذشته با 54 تشکل و سازمان مردم نهاد در استان قراردادهایی برای فعالیت هدفمند در این زمینه منعقد شده است.

شعارسال: فرانک قدسیبه مناسبت یکساله شدن فعالیت دولت دوازدهم اظهار داشت: قراردادهای منعقد شده با این تشکل ها در سه محور کلی کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و تحول اجتماعی است.

وی افزود: هدف اصلی ما استفاده از ظرفیت سمن ها است اما سه مورد از این قراردادهای منعقد شده با دستگاه های اجرایی و فراتر از ماموریت و وظایف آنان و در زمینه طلاق، مشاوره قبل از ازدواج و کاهش آسیب اعتیاد بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه متناسب با موضوع فعالیت هر تشکل با آنها قراردادهای یکساله بسته شده است، تاکید کرد: براساس این قرارداد هر تشکل متناسب با فعالیت خود در محورهای مورد نظر طرح هایی را ارائه داده و براساس آن فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از طرح های این تشکل ها رو به اتمام و تعدادی نیز در نیمه راه قرار دارد، یادآور شد: براساس قرارداد منعقد شده اعتباراتی برای این فعالیت ها به تشکل ها اختصاص می یابد که اکنون تعدادی موفق به جذب نشده اند که تلاش می شود هر چه سریعتر آن را گرفته و کارشان را شروع کنند.

قدسی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در استان مربوط به نواحی منفصل شهری و نواحی حاشیه سطح شهر است بنابراین بیشتر فعالیت های پیش بینی شده در این مناطق انجام شده و می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون 29 متقاضی جدید برای ایجاد تشکل های مردم نهاد با موضوعات مختلف در استان ثبت نام کرده اند که پرونده آنان در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد استان در 14 حوزه مختلف فعالیت دارند، گفت: سمن ها پل ارتباطی خوبی بین دستگاه ها و مردم هستند و می توانند خواسته های مردم را به گوش مسئولان رسانده و راه حل های مناسب برای آن ارائه کنند.

وی افزود: در زمینه استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد اهداف و برنامه ها تجربه موفقی کسب کرده ایم و قطعا اگر خود این سمن ها فعالیت ها و برنامه های مختلف را مدیریت کنند سریعتر و بهتر جواب می دهد.

در حال حاضر 570 سازمان مردم نهاد در سطح استان فعالیت دارد که 211 مورد از این تشکل ها از استانداری و فرمانداری ها مجوز گرفته و مابقی از دستگاه های دیگر همانند بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8شهریور1397 ، کدخبر: 83017299: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا هرچی در زمینه اسیب های اجتماعی بکوشیم نتیجه اش رو سریع می بینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین