پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
نشست هماهنگی طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ دانشگاه کشور برگزار شد.

شعار سال: نشست هماهنگی طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ دانشگاه کشور برگزار شد. غلامرضا غفاری در این جلسه ضمن بیان ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در فضای دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به دغدغه مسئولان عالی‌رتبه کشور در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور منعقد و بر اساس این تفاهم‌نامه برنامه‌هایی عملیاتی تدوین و مأموریت اجرای آن به برخی مراکز دانشگاهی محول شد. وی با اشاره به ضرورت برخورد ایجابی با آسیب‌های اجتماعی افزود: آنچه در طرح تقسیم کار ملی و به‌طورکلی در مأموریت‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی ستاد وزارت علوم و دانشگاه‌ها آمده است، فعالیت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. غفاری ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه مربوط به سال جاری برنامه‌ریزی در خصوص پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی در دستور کار قرارگرفته و در حال اجراست.

وی از دانشگاه‌های مجری برنامه‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه در شرایط خطیر کنونی نسبت به برگزاری منظم و باکیفیتی در شأن نظام آموزش عالی کشور اقدام کند.

هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز طی سخنانی با اشاره به عناوین برنامه‌های مصوب در سال جاری بیان کرد: برپایی ۱۰ بازارچه تولیدات دانشجویی با هدف ایجاد آمادگی دانشجویان جهت ورود به فضای کسب‌وکار؛ سه رویداد استارت‌آپی با محوریت موضوعی کارآفرینی اجتماعی، برگزاری اولین جشنواره سراسری هنر دیجیتال، برگزاری اولین جشنواره سراسری پایان‌نامه‌های اجتماعی و نیز حمایت از برپایی اردوهای طبیعت‌گردی ازجمله برنامه‌های مورد تفاهم در سال جاری است.

وی هدف از تدوین این برنامه‌ها را توانمندسازی و نیز تقویت کنش اجتماعی دانشجویان و دانشگاهیان نسبت به مسائل مهم کشور دانست و افزود: انتظار داریم تا با جلب حداکثری مشارکت دانشجویان در فرآیند برگزاری این برنامه‌ها زمینه تولید ارزش در حوزه‌های مختلف مورد اشاره در برنامه‌ها صورت پذیرد. در این جلسه نماینده سازمان امور اجتماعی وزارت کشور نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای برنامه‌های مورد تفاهم در سال جاری اظهار کرد: روند برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به‌گونه‌ای دقیق و مبتنی بر رویکرد عالمانه دانشگاهی و الگوبخش سایر دستگاه‌هاست.

وی اظهار امیدواری کرد: این روند تا پایان اجرای برنامه‌های و تدوین گزارش‌هایی که در اختیار مسئولان عالی کشور قرار خواهد گرفت ادامه یاد. در بخش عمده‌ای از نشست هریک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های شرکت‌کننده به بیان گزارشی از روند پیشرفت برنامه و نیز طرح نقطه نظرات و تجارب اجرایی در برگزاری برنامه‌ها پرداختند.

لازم به ذکر است نشست هماهنگی طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌های کشور به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی ۱۶ دانشگاه کشور و نیز نماینده سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 25 دی 97، کد مطلب: 352507، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین