پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کردستان جزو پیشتاز‌ترین حامیان تفکر اصلاحات در کشور هستند و بر تعهدات خود در خرداد ۹۲ نسبت به کردستانی‌ها پایبند هستیم.
شعار سال: گردهمایی حامیان لیست امید در استان کردستان با حضور محمد رضا عارف، به منظور حمایت از «سالار مرادی» در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و «امید کریمیان» در حوزه انتخابیه مریوان و سرواباد برگزار شده بود.

وی افزود: هیچگاه حضور حماسی مردم این استان در مسجد سنندج در سال ۹۲ را فراموش نمی‌کنیم، چرا که استقبال پرشور آنان از جریان اصلاحات در خرداد ۹۲ فضای کشور را عوض کرد.

عارف خاطرنشان کرد: مردم کردستان پیشینه ممتازی دارند و همواره از مطالبات برحق خود در راستای مطالبات بزرگ‌تر ملی گذشت کرده‌اند و این شجاعت کردستانی‌ها وظیفه مسئولان را برای خدمت به آنان سنگین‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: در خرداد ۹۲ ما تعهداتی به مردم کردستان دادیم و هنوز هم بر این تعهدات پایبند هستیم و بر این عقیده هستیم که آن تعهداتی را هم که اعلام کردیم حداقل حقوقی است که وظیفه داریم برای مردم کردستان عملی نماییم.

او خاطرنشان کرد: باید محرومیت را از با پتانسیل‌ترین استان کشور برطرف کنیم و کردستانی را که الگوی وحدت، تفاهم و همکاری است از محرومیت‌ها رهایی بخشیم.

عارف اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به دلیل مشکلاتی که با آن روبرو بوده متاسفانه تاکنون نتوانسته است وظیفه خود را در قبال مردم کردستان به صورت کامل انجام دهد، اما امیدواریم به فضل الهی با پشتوانه مجلس دهم بتوانیم گام‌های اساسی را برای خدمت به مردم کردستان برداریم.

وی افزود: باید مجمع نمایندگان کردستان یک مجمع یکپارچه باشد، چرا که مزیت نمایندگان تهران در لیست امید همین یکپارچگی آنان است که دستاوردهای این یکپارچگی را هم در حوزه انتخابیه و هم در سطح ملی خواهیم دید.

عارف اظهار داشت: امیدواریم مردم کردستان با همین روحیه و انگیزه خیرخواهانه و اصلاح طلبانه خود به سالار مرادی و امید کریمیان نمایندگان اصلح لیست امید رای بدهند و مجمع نمایندگان منسجمی را برای کردستان رقم بزنند.

وی افزود: اعلام می‌کنم که مردم کردستان نه تنها به ۳۰+۶ فکر کنند بلکه به مجمع اکثریت نمایندگان در مجلس دهم فکر کنند و به شتاب در توسعه استان امیدوار باشند.

عارف اظهار داشت: همه مطالبات مردم کردستان را قبول داریم و بر این باور هستیم که تاکنون نتوانسته‌ایم عقب ماندگی‌های این استان را که به دلیل جنگ هشت ساله صورت گرفته و کردستان را از کاروان توسعه کشور در آن زمان‌ها باز مانده است جبران کنیم.

وی افزود: هر چند در دوران اصلاحات تلاش‌های خوبی برای رفع موانع توسعه استان و جبران عقب ماندگی‌های این استان برداشته شد اما برای محرومیت زدایی در این استان مستعد نیاز به برنامه جامع و دقیقی داریم.

عارف افزود: شاید مهم‌ترین دلیل راه اندازی خط پلی اتیلن غرب کشور در دولت اصلاحات استان کردستان بود و تلاش کردیم که گام‌های قابل قبولی برای توسعه این استان انجام دهیم.

وی اظهار داشت: اولین خروجی مجلس دهم برنامه ششم توسعه خواهد بود و در این مسیر نیز ما قصد داریم با شعار اصلی خود که امید و آرامش است به صورت نرم افزاری زمینه را برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و حاکم شدن تفکر اصلاحات فراهم کنیم و در بعد سخت افزاری نیز بر رونق اقتصادی تاکید نماییم.

عارف خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌ها نیازمند رشد سرمایه گذاری، تلاش جمعی و حضور حداکثری مردم داریم و روی مقابله با فساد، تبعیض، فقر، آسیب‌های اجتماعی تاکید داریم.

وی در پایان اظهار داشت: کردستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی دارد و امیدواریم با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای در روز دهم اردیبهشت و انتخاب نمایندگان لیست امید، شاهد حضور مجمع نمایندگان منسجمی برای این استان در مجلس باشیم.

استان کردستان در مجلس شورای اسلامی دارای شش کرسی است که در دور نخست انتخابات مجلس، چهار کرسی آن انتخاب شدند و اکنون رقابت برای تعین دو کرسی دیگر ادامه دارد.

عارف در پایان با بیان اینکه موسیقی ایران وام دار موسیقی کردستان است یاد و خاطره آیت الله مجتهدی امام جمعه فقید اهل سنت کردستان و مرحوم بهاالدین ادب نماینده فقید ادوار مجلس را گرامی داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 98036، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین